Μα, μπορεί να γίνει διάσωση με το “στανιό”;

Διαβάσαμε στην ιστοσελίδα του Αρχηγείου ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και παραθέτουμε το χρονικό της τραγωδίας ΝΔ της Πύλου:

«Τα γεγονότα όπως καταγράφηκαν στο Κέντρο Επιχειρήσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας έχουν ως ακολούθως:
-Χθες το πρωί 13/6 γύρω στις 11:00 από το Κέντρο Επιχειρήσεων Ρώμης ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης Λ.Σ ΕΛ.ΑΚΤ. ότι υπάρχει ένα αλιευτικό σκάφος με μεγάλο αριθμό μεταναστών (στα διεθνή ύδατα νοτιοδυτικά της Πελοποννήσου) σύμφωνα με πληροφορία που ελήφθη στις ιταλικές αρχές έπειτα από κλήση ακτιβίστριας ΜΚΟ.
-Το Λιμενικό Σώμα προέβη στη διαδικασία επαλήθευσης. Ελικόπτερο του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. απογειώθηκε περί τις 13:50 από Μυτιλήνη με προορισμό αλιευτικό σκάφος.
-Στις 15:35 εντοπίστηκε το αλιευτικό σκάφος από το ελικόπτερο του Λιμενικού να πλέει με σταθερή πορεία και ταχύτητα έχοντας ικανό αριθμό ατόμων στα εξωτερικά καταστρώματα αυτού.
-Αμέσως μετά τον εντοπισμό από το ελικόπτερο, ενημερώθηκαν τα παραπλέοντα στην περιοχή πλοία και τους ζητήθηκε να αλλάξουν πορεία και να ενημερώνουν το ΕΚΣΕΔ για τις κινήσεις και την εν γένει κατάσταση του αλιευτικού σκάφους.
-Ταυτόχρονα δόθηκε εντολή σε πλοίο 40 μέτρων του Λιμενικού Σώματος να αποπλεύσει από τα Χανιά Κρήτης προς το Ιόνιο και την περιοχή το αλιευτικού.
-Η πρώτη επικοινωνία με το αλιευτικό σκάφος μετά από δυσκολία επετεύχθη περί τις 14:00.
Το αλιευτικό σκάφος δεν ζήτησε καμία συνδρομή από το Λιμενικό Σώμα και την Ελλάδα.
-Δεύτερη απογείωση του ελικοπτέρου περί τις 18:00, όπου πάλι διαπιστώθηκε ότι το σκάφος πλέει με σταθερή πορεία και ταχύτητα.
-Επετεύχθη επικοινωνία του ΕΚΣΕΔ με το σκάφος μέσω δορυφορικού τηλεφώνου περί ώρα 18:30. Ο χρήστης του δορυφορικού τηλεφώνου που επέβαινε στο σκάφος, ο οποίος μιλούσε αγγλικά, απάντησε ότι το σκάφος δεν κινδυνεύει, δεν επιθυμούν βοήθεια πλην τροφίμων και νερού και ό επιθυμούν να συνεχίσουν με προορισμό την Ιταλία.
-Το ΕΚΣΕΔ απέστειλε ένα παραπλέον πλοίο με σημαία Μάλτας το οποίο προσέγγισε περί τις 18:00 το αλιευτικό, και αφού το αλιευτικό σταμάτησε όπως του ζητήθηκε από το εμπορικό πλοίο – του προμήθευσε τρόφιμα και νερό.
-Επανειλημμένως ρωτήθηκε το αλιευτικό από το εμπορικό πλοίο αν επιθυμεί επιπλέον συνδρομή ή αν κινδυνεύει ή αν θέλει κάτι άλλο από την Ελλάδα.  Απάντησαν «δεν θέλουμε τίποτα άλλο από το να συνεχίσουμε για Ιταλία».
-Στη συνέχεια βρέθηκε και δεύτερο παραπλέον, ελληνικό αυτή τη φορά πλοίο, που απεστάλη στο αλιευτικό γύρω στις 21:00 προκειμένου να δοθούν επιπλέον τροφοεφόδια και οποιαδήποτε άλλη συνδρομή.  Έλαβαν μόνον το νερό, ενώ τα λοιπά εφόδια τα πέταξαν στη θάλασσα.
Από τις 15:30 μέχρι τις 21:00 ο θάλαμος επιχειρήσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας είχε επανειλημμένως επικοινωνία με το αλιευτικό μέσω δορυφορικού τηλεφώνου.  Σε όλες επαναλάμβαναν σταθερά ότι επιθυμούν να πλεύσουν προς Ιταλία και δεν ήθελαν καμία συνδρομή από την Ελλάδα.
-Στις 22:40 κατέπλευσε πλησίον του αλιευτικού το σκάφος του Λιμενικού Σώματος από την Κρήτη.  Παρέμεινε σε απόσταση και το παρατηρούσε διακριτικά, χωρίς να διαπιστώνει πρόβλημα στην πλεύση του, καθώς είχε σταθερή πορεία και ταχύτητα.
-Αυτό συνεχίστηκε μέχρι τις 01:40 της 14ης Ιουνίου.  Την ως άνω ώρα ο επιβαίνων στο αλιευτικό ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων του Αρχηγείου ότι παρουσιάστηκε βλάβη στη μηχανή του σκάφους και έπαψε να κινείται.
-Το συγκεκριμένο γεγονός επιβεβαιώθηκε και από το παραπλέον πλωτό του Λιμενικού.
-Άμεσα το πλωτό του Λ.Σ. προσπάθησε να προσεγγίσει το αλιευτικό για να διαπιστώσει το πρόβλημα
-Στις 02:04 π.μ. ο Κυβερνήτης του παραπλέοντος σκάφους του Λ.Σ. ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων ότι είδε το αλιευτικό να παίρνει μια δεξιά στη συνέχεια μια απότομη αριστερά κλίση και μετά άλλη μια δεξιά κλίση τόσο μεγάλη που είχε ως αποτέλεσμα την ανατροπή του αλιευτικού (ναυτ. Ορολογία «παλάντζο»).
-Σε δέκα με δεκαπέντε λεπτά αργότερα το σκάφος βυθίστηκε ολοσχερώς.  Πλήθος επιβαινόντων που βρίσκονταν στα εξωτερικά καταστρώματα έπεσαν στη θάλασσα.
-Έναρξη ευρείας επιχείρησης έρευνας – διάσωσης.»

Από το χρονικό που καταγράφεται παραπάνω και, κρατώντας αποστάσεις από κάθε είδους σκοπιμότητες, είμαστε υποχρεωμένοι να υπενθυμίσουμε ότι στην ανοιχτή θάλασσα (“διεθνή ύδατα”) δεν είναι δυνατόν να ασκηθεί δια της βίας διάσωση, αν δεν την αιτηθεί/επιθυμεί ο ευρισκόμενος σε κίνδυνο. 

Το ίδιο, άλλωστε, επαναλήφθηκε μόλις πριν από λίγες μέρες (στις 2/6/2023) 9 ν.μ. ΒΔ της Χίου στο περιστατικό με το, τουρκικών συμφερόντων και πληρώματος, φορτηγό πλοίο “ΑΝΤ” που, παρά το τεράστιο ρήγμα που είχε στα πλευρά του από σύγκρουση με έτερο πλοίο, αρνήθηκε την παροχή κάθε συνδρομής από τις Ελληνικές Αρχές και συνέχισε το ταξίδι του.

Επομένως, όσοι επιλέγουν να κατηγορήσουν τους διασώστες του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, πριν το πράξουν ας απαντήσουν πρώτα στο ερώτημα: μπορεί να γίνει διάσωση “με το στανιό”;

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια κραυγή αγωνίας (*)

Μετά τη Γερμανία, η Αυστρία. Πριν ήταν η Γαλλία και η Ολλανδία. Προηγουμένως, η Σουηδία, η Φινλανδία, η Ουγγαρία. Και κάποιους σίγουρα ξεχνώ. Έγιναν όλοι ακροδεξιοί; Δεν το πιστεύω. Και (μη γελιόμαστε) ούτε η ακρίβεια τους φταίει, ούτε η μετανάστευση,

Ενάντια στον πόλεμο. Και οι λιμενικοί

Βάρδια στη γέφυρα και το μυαλό μου τυραννάνε σκέψεις πεισματάρες. Τόσοι χιλιάδες ξεριζωμένοι άνθρωποι από τις πατρίδες τους έπλευσαν σ’ αυτά τα νερά του Αιγαίου. Άλλοι τα κατάφεραν να πιαστούν απ’ ένα βράχο. Άλλοι θάφτηκαν στο βυθό. Πώς κατάντησαν έτσι

Βολισσός Χίου: Προσφέρει δουλειές και δωρεάν φροντιστήρια για να αναγεννηθεί το χωριό

Κατά κάποιον τρόπο, έχουν πάρει την αποκέντρωση στα χέρια τους. Βλέποντας το χωριό τους να φθίνει πληθυσμιακά, οι κάτοικοι της Βολισσού, στον παλιό Δήμο Αμανής της Χίου, επεξεργάζονταν χρόνια την ιδέα της προσφοράς κινήτρων για την προσέλκυση νέων κατοίκων και

Άλλες δύο επιχειρήσεις διάσωσης μεταναστών στα ανοιχτά της Γαύδου

Σήμερα (5/10) το πρωί οι λιμενικές Αρχές έστησαν επιχείρηση στην περιοχή της Γαύδου για τη διάσωση 26 ατόμων (14 Σύριους, 8 Αιγύπτιους, 3 Σουδανούς και 1 άτομο από την Υεμένη), που επέβαιναν σε ακυβέρνητο σκάφος. Διασώθηκαν άλλα δύο σκάφη την Παρασκευή Αργά το βράδυ

Μετάβαση στο περιεχόμενο