Μάκρη: Απαγορεύσεις στο λιμανάκι που καταρρέει – Με καθυστέρηση ετών ξεκινούν (;) τα έργα σωτηρίας

Έπρεπε να φτάσουμε στα όρια της ολικής καταστροφής για να ανακοινωθούν – επιτέλους – έργα για το λιμανάκι της Μάκρης. Το Κεντρικό Λιμεναρχείο Αλεξανδρούπολης ανακοίνωσε με απόφασή του την πλήρη απαγόρευση πρόσδεσης, προσέγγισης και διέλευσης σκαφών, καθώς και την απαγόρευση διέλευσης πεζών στο ανατολικό τμήμα του προσήνεμου μόλου του αλιευτικού καταφυγίου.

Ο λόγος; Τα επείγοντα έργα αποκατάστασης που… “επιτέλους ξεκινούν”, μετά από τουλάχιστον μια δεκαετία καθυστερήσεων, προειδοποιήσεων και παλινωδιών.

Το λιμάνι της Μάκρης, μόλις 12 χιλιόμετρα από την Αλεξανδρούπολη, μοιάζει εδώ και χρόνια με “ναρκοπέδιο για σκάφη και πολίτες”. Ο λιμενοβραχίονας έχει κυριολεκτικά σπάσει στα δύο, η δομή του έχει διαλυθεί σε πολλά σημεία, και το νερό διαπερνά από ρωγμές τόσο μεγάλες που φαίνονται καθαρά με γυμνό μάτι.

Από το 2017 σε “κόκκινο συναγερμό” – Το 2025 απλά επιβεβαιώνεται το αυτονόητο
Οι κάτοικοι και οι αλιείς της Μάκρης δεν σταμάτησαν ποτέ να φωνάζουν. Από το 2017 είχαν καταγραφεί σοβαρές καταστροφές, ενώ το 2022 το e-evros αποκάλυπτε την εικόνα πλήρους εγκατάλειψης: ο λιμενοβραχίονας είχε αποκολληθεί, κινδύνευε με κατάρρευση, και το φανάρι (“σπίθα”) – κρίσιμο σημείο ναυσιπλοΐας – απειλούνταν να παρασυρθεί στον βυθό. Επικίνδυνη κατάσταση όχι μόνο για τα σκάφη, αλλά και για την ανθρώπινη ζωή.

Με βάση τη νέα απόφαση, απαγορεύεται κάθε δραστηριότητα εντός 120 μέτρων από την κεφαλή του μόλου, καθώς και η κυκλοφορία σκαφών σε ακτίνα 10 μέτρων. Το έργο ονομάζεται “Αποκατάσταση προσήνεμου μόλου και προστασία εισόδου αλιευτικού καταφυγίου Μάκρης” και – σύμφωνα με το έγγραφο – η απαγόρευση θα ισχύει μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών. Ωστόσο, πουθενά δεν αναφέρεται πότε θα ξεκινήσουν πραγματικά, πόσο θα διαρκέσουν ή με ποια χρηματοδότηση θα εκτελεστούν.

Είναι απορίας άξιο πώς ένα σημείο με τουριστικό, ιστορικό και ναυτιλιακό ενδιαφέρον αφέθηκε για τόσα χρόνια στην τύχη του. Μιλάμε για μια περιοχή με δυναμική, με τουριστικά καταλύματα, παραλίες, αλιευτική δραστηριότητα και μια πλούσια ιστορία, που όμως δεν κατάφερε να εξασφαλίσει ούτε τα αυτονόητα: ένα ασφαλές λιμάνι.

Η σπηλιά του Κύκλωπα παραμελημένη, το λιμανάκι έτοιμο να βυθιστεί, και τα έργα… ακόμη να ξεκινήσουν ουσιαστικά.

Ακολουθεί βίντεο drone από το λιμανάκι της Μάκρης στο οποίο διακρίνεται η κατάσταση του λιμενοβραχίονα:

Σ.Καλλονιάτη

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

To Ελεγκτικό Συνέδριο «καρφώνει» δήμους και κτηματικές υπηρεσίες: Κάνουν ελέγχους στις παραλίες μόνο μετά από καταγγελίες, καθυστερούν με τα πρόστιμα

«Καταπέλτης» για δήμους και κτηματικές υπηρεσίες είναι η έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την εφαρμογή του νέου κανονιστικού πλαισίου που αφορά τους ελέγχους στις παραλίες καθώς το πόρισμα που δημοσιεύθηκε ουσιαστικά καταγράφει ότι οι έλεγχοι είναι περιορισμένοι παρά το γεγονός

Συρία: Σφοδρές συγκρούσεις μεταξύ Βεδουίνων και Δρούζων – Τουλάχιστον 600 νεκροί από την Κυριακή

Παρά την τυπική εκεχειρία συνεχίζονται οι συγκρούσεις μεταξύ Βεδουίνων και Δρούζων στη περιφέρεια της Σουέιντα στη Συρία. Σύμφωνα με το Συριακό Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων η βία μεταξύ των αντιμαχόμενων μειονοτήτων, στην οποία εμπλέκονται και οι στρατοί της Συρίας και του

Η διαφθορά στα λιμάνια της ΕΕ

Τα λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποτελούν στρατηγικά σημεία εμπορίου, μεταφορών και γεωπολιτικής επιρροής. Ωστόσο, η πολυπλοκότητα των δραστηριοτήτων που εκτελούνται εκεί, καθώς και η εμπλοκή πολλών δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για φαινόμενα διαφθοράς. Τις τελευταίες δεκαετίες, η

Reuters: Τα ελληνικά δεξαμενόπλοια θα συνεχίσουν να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο παρά τις νέες κυρώσεις της ΕΕ

Οι Έλληνες διαχειριστές δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου που δεν υπόκεινται σε κυρώσεις της ΕΕ αναμένεται να συνεχίσουν να το κάνουν παρά το νέο κύμα αυστηρότερων κυρώσεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, δήλωσαν σήμερα στο πρακτορείο Reuters ναυτιλιακές πηγές. Όπως σημειώνει το πρακτορείο, μεγάλο

Μετάβαση στο περιεχόμενο