Η ναυτιλιακή εταιρεία Maran Gas, του ομίλου Αγγελικούση (Angelicoussis Group) και με επικεφαλής την Μαρία Αγγελικούση και η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Knutsen OAS Shipping, θα παράσχουν η καθεμία από δύο νεότευκτα LNG carriers στην Πολωνική PGNiG.
Τα πλοία θα κατασκευαστούν αποκλειστικά για την PGNiG και θα τεθούν σε λειτουργία το 2025. Επίσης, θα είναι παρόμοια με τα LNG carriers που παραγγέλθηκαν προηγουμένως από την PGNiG, και θα έχουν χωρητικότητα 174.000 κυβικών μέτρων. Η PGNiG Supply & Trading (PST) θα είναι ο μοναδικός χρήστης τους για 10 χρόνια, με δυνατότητα παράτασης της ναύλωσης τους. Μαζί με τα προηγούμενα ναυλωμένα carriers, ο νέος LNG στόλος της PGNiG θα αποτελείται από οκτώ πλοία, με τα δύο πρώτα πλοία να λειτουργούν το επόμενο έτος.
“Ο όγκος του επαναεριοποιημένου LNG που συνάπτει η PGNiG από τις Ηνωμένες Πολιτείες είναι σήμερα περίπου 9 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως, συμπεριλαμβανομένων έως και 7 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων βάσει συμβάσεων FOB (free on board), όπου η PGNiG είναι υπεύθυνη για τη συλλογή, τη μεταφορά και την εκφόρτωση LNG φορτίων στο λιμάνι προορισμού. Σύμφωνα με τις συμβάσεις ναύλωσης, θα είμαστε σε θέση να προμηθεύουμε αποτελεσματικά υγροποιημένο φυσικό αέριο στην πολωνική αγορά, αλλά και να στέλνουμε τα LNG carriers σε οποιοδήποτε τερματικό σταθμό LNG στον κόσμο”, δήλωσε ο Paweł Majewski, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της PGNiG.
Επίσης, η PGNiG έχει ναυλώσει τρία ήδη κατασκευασμένα LNG carriers, το καθένα με χωρητικότητα περίπου 160.000 κυβικών μέτρων, που ισοδυναμεί με περίπου 80 έως 90 εκατομμύρια κυβικά μέτρα επαναεριοποιημένου LNG. Δύο από αυτά τα πλοία θα παραδοθούν στην εταιρεία μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2022, ενώ το τρίτο πρόκειται να διατεθεί το δεύτερο εξάμηνο του έτους, επιτρέποντας στην PGNiG να αγοράσει LNG βάσει συμβάσεων FOB ήδη το 2022.