Mega project στο Κατάρ διεκδικούν Έλληνες εφοπλιστές

Του Γιώργου Γεωργίου

Ένα άνευ προηγουμένου ναυπηγικό πρόγραμμα, ύψους 30 δισ. δολαρίων, στην αγορά LNG υλοποιεί το Κατάρ, με στόχο να ενισχύσει την ικανότητα παραγωγής από 77 εκατ. τόνους ετησίως σε 126 εκατ. τόνους ετησίως μέχρι το 2027.

Εκτός από την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας του Κατάρ, το εν λόγω πρόγραμμα θα εξυπηρετήσει τις μεταφορικές ανάγκες της QatarEnergy και των θυγατρικών της και το project Golden Pass LNG που “τρέχει” η χώρα μαζί με τις ΗΠΑ.

Ειδικότερα, η κρατική QatarEnergy – πρώην Qatar Petroleum – έχει κλείσει θέσεις για πάνω από 100 νέα πλοία μεταφοράς LNG σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας και της Κίνας. Μάλιστα, μέσα στον Οκτώβριο, η εταιρεία παρήγγειλε τα πρώτα τέσσερα βαπόρια στην Κίνα και τις προηγούμενες ημέρες έξι ακόμα σε δύο νοτιοκορεάτικες γιάρδες.

Ουσιαστικά η QatarEnergy τοποθετεί τις παραγγελίες και στη συνέχεια οι πλοιοκτήτες μέσω διαγωνισμών καταθέτουν προτάσεις για την αγορά των πλοίων, με κίνητρο μακροχρόνιες ναυλώσεις έως και 25 ετών με την εταιρεία.

Πρόκειται για πλοία υψηλών προδιαγραφών, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων έκαστο, τα οποία θα είναι έτοιμα την περίοδο 2024 – 2026. Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, η ναυπήγηση ενός LNG carrier αυτών των χαρακτηριστικών κοστίζει σήμερα περίπου 200 εκατ. δολάρια.

Το Κατάρ είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας LNG παγκοσμίως και εκτιμά, όπως και πολλοί αναλυτές, ότι η ζήτηση για το συγκεκριμένο καύσιμο αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τις επόμενες δεκαετίες, καθώς οι χώρες θα μειώνουν τη χρήση άνθρακα και πετρελαίου.

Συζητήσεις με Έλληνες εφοπλιστές

Αυτήν την περίοδο, το Κατάρ εξετάζει περιπτώσεις πλοιοκτητών υψηλού βεληνεκούς, οι οποίοι μπορούν να ανταποκριθούν στο mega project.

“Φυσικά οι πρόσφατες παραγγελίες είναι μόνο η αρχή ενός τεράστιου project στο οποίο, με την πάροδο του χρόνου, θα συμμετάσχουν πολλοί πλοιοκτήτες και operators” επισημαίνει ναυλομεσίτης.

Οι “Greeks” είναι ιδιαίτερα δραστήριοι στην αγορά LNG. Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ελέγχουν το 15,58% του παγκόσμιου στόλου υγραεριοφόρων (LNG / LPG).

Ο μεγαλύτερος στόλος πλοίων μεταφοράς LNG ανήκει στη Maran Gas της Μαρίας Αγγελικούση. Συνολικά, διαχειρίζεται 42 LNG carriers, ενώ έχει υπό ναυπήγηση έξι ακόμη βαπόρια.

Το ενδιαφέρον στοιχείο για τον Όμιλο Αγγελικούση, το οποίο ίσως διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη συμμετοχή της εταιρείας στο project είναι το γεγονός ότι έχει δημιουργήσει εδώ και αρκετά χρόνια κοινοπραξία με τη Nakilat του Κατάρ, στην οποία συμμετέχει με 40%. Μάλιστα, υλοποιούν και ναυπηγικό πρόγραμμα τεσσάρων LNG carriers στη Νότια Κορέα.

Μεγάλοι “παίκτες” στην αγορά είναι ο Πήτερ Λιβανός με την GasLog, ο Γιώργος Προκοπίου με τις Dynagas και Dynagas LNG Partners, o Γιώργος Οικονόμου με την TMS Cardiff Gas, ο Βαγγέλης Μαρινάκης με την Capital Gas, ο Νικόλας Μαρτίνος με τη Thenamaris και άλλοι.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ιστορία της Διώρυγας της Κορίνθου

Η Διώρυγα της Κορίνθου υπήρξε ένα κατασκευαστικό όνειρο – πρόκληση που κράτησε 2.300 χρόνια. Λόγω της γεωγραφικής της θέσης, η «Άφνειος Κόρινθος» αναδείχθηκε από την αρχαιότητα σε σπουδαίο ναυτικό, εμπορικό και πολιτιστικό κέντρο. Η δυσκολία στη μεταφορά των εμπορευμάτων δια

Ευγένιος Ευγενίδης (22/12/1882-23/4/1954)

Ο εφοπλιστής Ευγένιος Ευγενίδης είναι ευρύτερα γνωστός για το φιλανθρωπικό του έργο και ιδιαίτερα για το Ευγενίδειο Ίδρυμα που ίδρυσε με κληροδότημά του στην Αθήνα, με σκοπό την προαγωγή της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Ο Ευγένιος Ευγενίδης γεννήθηκε

«Η απαξίωση του λιμανιού του Βόλου»*

«Η κακοκαιρία Daniel, που έπληξε τον περασμένο Σεπτέμβρη τη Θεσσαλία με τα έντονα καταστροφικά πλημμυρικά φαινόμενα, πέραν της τεράστιας καταστροφής των αγροτικών εκτάσεων και των περιουσιών των Θεσσαλών και στους τέσσερις νομούς, απέδειξε την έλλειψη σχεδιασμού και εκτέλεσης αντιπλημμυρικών έργων

«Ναυάγησε» η προμήθεια 4 σκαφών για το Λιμενικό από τους Ιταλούς

Παρά τις αλλεπάλληλες παρατάσεις που έλαβε και τις προσπάθειες του υπουργού Ναυτιλίας Χρήστου Στυλιανίδη αλλά και του προκατόχου του Γιάννη Πλακιωτάκη, ο ιταλικός ναυπηγικός όμιλος Cantiere Navale Vittoria Spa, που είχε επικρατήσει στον προ τριετίας διαγωνισμό για την προμήθεια έως και τεσσάρων παράκτιων

Μετάβαση στο περιεχόμενο