Μεγάλη αύξηση στα πλοία που επισκευάστηκαν στα ελληνικά ναυπηγεία

Έτοιμα για την κατασκευή πλοίων της ακτοπλοΐας είναι τα ναυπηγεία, όπως αποκάλυψε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΝΕΧ Shipyards & Technologies και Πρόεδρος του Δ.Σ. της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων, Πάνος Ξενοκώστας.

Ο κ. Ξενοκώστας μιλώντας στο  ITC 2024 – 7oυ Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε  πως το επενδυτικό πλάνο των ναυπηγείων Ελευσίνας και Σύρου προχωράει πολύ γρήγορα, με περισσότερα από 120 εκατ. ευρώ να έχουν επενδυθεί και στις δύο γιάρδες, ενώ όπως διευκρίνισε είτε αυτές αφορούν capex είτε χρήματα προς το προσωπικό που ήταν 5 – 6 χρόνια απλήρωτο. Όπως έκανε γνωστό, στα 612 ανέρχονται τα ελληνόκτητα και ξένα πλοία που βρίσκονται και στις δύο γιάρδες από το 2019. Από αυτά, τα 117 βρίσκονται στα ναυπηγεία της Ελευσίνας.

Σε σχέση με το επισκευαστικό κομμάτι, ο πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων επανέλαβε πως και τα δύο ναυπηγεία είναι πλήρως λειτουργικά και σε σχέση με αυτό που ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια. “Σήμερα είμαστε γύρω στο 250%. Αν φανταστεί κάποιος ότι τόσο η Ελευσίνα, όσο και η Σύρος στις καλύτερες χρονιές τους δεν έκαναν κύκλο εργασιών πάνω από 20 – 21 εκατ. και αυτή την στιγμή το επισκευαστικό κομμάτι φέτος των δύο ναυπηγείων θα ξεπεράσει τα 120 εκατ. ευρώ” εξήγησε. Με δεδομένο ότι η χώρα πρέπει να κάνει  πολλά βήματα σε θεσμικό πλαίσιο, ο κ. Ξενοκώστας υποστήριξε ότι “ο κλάδος ήταν σε πλήρη απαξίωση για 20-25 χρόνια, όχι μόνο ως υποδομές και επενδύσεις, όχι μόνο ως προσωπικό το οποίο έχει εκλείψει, για αυτό ξανανοίξαμε σχολές και προσπαθούμε να εκπαιδεύσουμε το κόσμο, αλλά έχει μείνει πίσω και νομοθετικά. Τα ναυπηγεία είναι η προέκταση της ναυτιλίας, που σημαίνει ότι είναι χώρος ευελιξίας, με διεθνοποιημένο ανταγωνισμό. Η ευρωπαϊκή ένωση έχει μείνει πίσω σε αυτό και μάλιστα παράγει αθέμιτο ανταγωνισμό καθώς υιοθετεί νομοθεσίες που συντηρούν ένα σύστημα αυτοτροφοδοτούμενο και όχι διεθνοποιημένο. Επί της ουσίας, τα ναυπηγεία που  λειτουργούν στην Ευρώπη, για τους σωστούς λόγους, πχ προστασίας του περιβάλλοντος και κανόνων ασφαλείας, είναι τα λιγότερο ανταγωνιστικά γιατί δεν βρίσκει τρόπο να τα εφαρμόσει αυτά στη διεθνοποιημένη αγορά. Και επί της ουσίας οι παραβάτες της προστασίας του περιβάλλοντος γίνονται πιο ανταγωνιστικοί” σχολίασε.

Ως Πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων είναι σε επαφή με την κυβέρνηση για να εξεταστούν προστάσεις περί αθέμιτου ανταγωνισμού στην Ευρώπη. “Πρέπει να λάβουμε μέτρα γιατί δεν γίνεται να υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός εντός Ευρώπης. Δεν γίνεται σε άλλες χώρες να προβλέπονται πράγματα που εδώ θεωρούνται κρατική ενίσχυση. Και θα πρέπει να αλλάξουμε και στρατηγική ως χώρα, γιατί τα ναυπηγεία είναι χώροι που κατασκευάζονται και πωλούνται πλοία, είτε εμπορικά είτε αμυντικά. Το να μετατρέψουμε τη χώρα σε ένα παρακλάδι της εφοδιαστικής αλυσίδας, δηλαδή να κάνουμε ένα κομματάκι είτε αυτό λέγεται ακτοπλοΐα είτε ρυμουλκά είτε μια φρεγάτα είναι το μεγαλύτερο έγκλημα που κάνουμε. Σε μία περίοδο ευμάρειας όπως βιώνει η ναυτιλία και η αμυντική βιομηχανία μπορεί να υπάρχει ένα οικονομικό όφελος αλλά όταν κλείσει ο κύκλος, οι πρώτοι που θα κλείσουν είναι οι δορυφόροι. Άρα πρέπει να νομοθετήσουμε και επεξεργαστούμε πλάνα που να οδηγούν σε ένα τελικό ολοκληρωμένο προϊόν. Εμείς αυτό κάνουμε, είτε λέγονται scrubbers  που εγκαθιστούμε που εμείς συναρμολογούμε, εμείς τα πουλάμε, το ίδιο και με τα ρυμουλκά. Πρέπει η βιομηχανία να πουλάει ολοκληρωμένα προϊόντα. Για να μπορεί να ανταγωνίζεται την διεθνή αγορά” είπε.

Κατασκευή πλοίων της ακτοπλοΐας

“Για πρώτη φορά τα αστέρια συγχρονίστηκαν” για να κατασκευαστεί ξανά σε ελληνικό ναυπηγείο, πλοίο της ελληνικής ακτοπλοΐας. Τα ναυπηγεία είναι “πανέτοιμα” όπως χαρακτηριστικά επισήμανε και αυτό γιατί “έχουμε κάνει τις επενδύσεις που απαιτούνται, έχουμε καταθέσει προτάσεις, έχουμε ετοιμάσει τα σχέδια και θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε στην κατασκευή ακόμα και αύριο”.

Όπως είναι γνωστό τα ναυπηγεία Ελευσίνας, έχουν υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με την Attica ύψους 1,5 δισ. ευρώ σε βάθος δεκαετίας. Η συμφωνία των δύο πλευρών, αφορά τόσο συντηρήσεις πλοίων, όσο και (ενεργειακές) αναβαθμίσεις, αλλά και ναυπηγήσεις νέων πλοίων.  “H έμπρακτη θέληση υπάρχει.

H Attica ήρθε δίπλα μας και έχουμε υπογράψει μία πολυετή υποστήριξη του στόλου και στο πλαίσιο αυτής έχουμε υπογράψει και για newbuilding” ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ξενοκώστας.

Η ναυπήγηση  αφορά για ένα επιβατηγό οχηματαγωγού πλοίου, μήκους 100 μέτρων το οποίο θα είναι duel fuel με μεθανόλη. Το πλοίο αυτό θα είναι στο στυλ των blue star ferries αλλά με νέο σχέδιο.

“Σε άλλες χώρες της Ευρώπης και της Ασίας, τα εκεί ναυπηγεία βρίσκουν τρόπο να επιδοτούνται και να κάνουν επενδύσεις, και να κάνουν σημαντικά βήματα μπροστά. Πρέπει να βρεθεί τρόπος που θα μας βοηθήσει να τρέξουμε περισσότερο, γιατί στο τέλος της ημέρας, τα χρήματα που μπαίνουν στη χώρα είτε από την ναυτιλία είτε από την ναυπηγική έχουν ως συντελεστή το 6,5 – που είναι ο μεγαλύτερος- στην παραγωγή ΑΕΠ που είναι και πολύ μεγάλη προσθήκη στο ΑΕΠ και στην απασχόληση, με βιώσιμες και καλά πληρωμένες θέσεις εργασίας” κατέληξε.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καιρός: Μετά τα 38άρια επικίνδυνες καταιγίδες με κεραυνούς και χαλάζι – Ποιες περιοχές επηρεάζονται

Μεταβολή του καιρού προβλέπεται από τις μεσημβρινές ώρες στη βόρεια Ελλάδα με κατά τόπους ισχυρές καταιγίδες που θα συνοδεύονται πρόσκαιρα από ισχυρούς ανέμους (μπουρίνια). Για την 48ωρη κακοκαιρία που θα πλήξει περιοχές της χώρας η ΕΜΥ εξέδωσε χθες έκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού. Όπως

Ανάλυση: Γιατί ο Τραμπ «πάγωσε» την απόφαση για χτύπημα στο Ιράν – Όλα τα σενάρια

«Θα ήταν εύκολο να χλευάσει κανείς τον Ντόναλντ Τραμπ επειδή δίστασε. Και πάλι», αναφέρει η ανάλυση του CNN για την απόφαση του Τραμπ να αποφασίσει σε δυο εβδομάδες για το εάν θα συμμετάσχει στην ισραηλινή επίθεση κατά του Ιράν. Αλλά το να

Μεθυσμένοι ανήλικοι βρέθηκαν αναίσθητοι στο λιμάνι Αλεξανδρούπολης

Χθες το πρωί, στελέχη του Γραφείου Ασφάλειας της Λιμενικής Αρχής της Αλεξανδρούπολης εντόπισαν, στα πλαίσια περιπολίας, δύο ανήλικους, ηλικίας 13 και 11 ετών, να βρίσκονται πεσμένοι στο έδαφος. Οι δύο ανήλικοι ήταν χωρίς τις αισθήσεις τους και δεν εντοπίστηκε κάποιος

Ο αυταρχισμός θα βρει μπροστά του τους ίδιους τους λιμενικούς

Φαίνεται ότι ο αυταρχισμός στο εσωτερικό του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (ΛΣ – ΕΛΑΚΤ) επεκτείνεται και σε άλλες υπηρεσίες. Το πιο πρόσφατο κρούσμα αφορά τις Λιμενικές Υπηρεσίες της Τήνου. Οι καταγγελίες του προσωπικού είναι γνωστές καιρό τώρα και στην

Μετάβαση στο περιεχόμενο