Μεϊκόπουλος σε ΥΝΑΝΠ:«Διασφαλίστε την αξιοπιστία στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των Κυθήρων»

Συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης Αλ. Μεϊκόπουλου

Στη Βουλή συζητήθηκε η Επίκαιρη Ερώτηση του Τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Βουλευτή Μαγνησίας Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, με θέμα την άμεση ανάγκη αναβάθμισης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Κυθήρων – Αντικυθήρων. Για να απαντήσει προσήλθε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Στέφανος Γκίκας.

 

Ο Βουλευτής ξεκίνησε την τοποθέτησή του αναφέροντας ποια είναι η κατάσταση σήμερα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών. Το πλοίο «Aqua Jewel», που εξυπηρετεί το νησί από το λιμάνι του Πειραιά δύο φορές την εβδομάδα, θα εκτελούσε κανονικά τα δρομολόγια μέχρι 11/03/2025, όπου και θα αποσυρόταν για συντήρηση μέχρι τις 11/04/2025. Το πλοίο «Πορφυρούσα» που εξυπηρετεί το νησί από το λιμάνι της Νεάπολης αναμένεται να επιστρέψει στα δρομολόγια στις 10 Μαρτίου. Από τις 2 Φεβρουαρίου ωστόσο, το «Aqua Jewel» σταμάτησε να εκτελεί δρομολόγια. Για δέκα ολόκληρες ημέρες Κύθηρα – Αντικύθηρα παρέμειναν ακτοπλοϊκά αποκλεισμένα. «Πριν από έναν χρόνο απαντήσατε ότι η αναβάθμιση της κατηγορίας των πλοίων που εκτελούν τις δρομολογιακές γραμμές Κυθήρων-Αντικυθήρων συνδέεται με τις δημοσιονομικές δυνατότητες του κρατικού προϋπολογισμού. Τι ακριβώς σημαίνει αυτό, κύριε Υπουργέ; Επικαλείστε δημοσιονομικό κόστος, την ώρα που τα νησιά μας χάνουν σήμερα συνέχεια πληθυσμό;», τόνισε ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος.

Στη συνέχεια ο Βουλευτής περιέγραψε τους δύο προβληματικούς άξονες της ακτοπλοϊκής εξυπηρέτησης των νησιών. Σήμερα, με την ξαφνική απόσυρση του «Aqua Jewel», δεν εκτελούνται δρομολόγια από Πειραιά. Ενώ αρχικά ανακοινώθηκε ότι η γραμμή Πειραιάς-Κύθηρα θα γίνεται από το πλοίο «Κεφαλονιά», ο προγραμματισμός άλλαξε και αποφασίστηκε ότι το «Κεφαλονιά» θα εξυπηρετεί μόνο τη γραμμή Νεάπολη-Κύθηρα-Αντικύθηρα. Αιτία των παλινωδιών είναι ότι το Υπουργείο επέλεξε να αντικαταστήσει το «Aqua Jewel» με ένα πλοίο που δεν έχει το απαραίτητο πιστοποιητικό αξιοπλοΐας για κυματισμό 2,5 μέτρων που χρειάζεται για την εκτέλεση του δρομολογίου.

Ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος επεσήμανε στη συνέχεια ότι η γραμμή Πειραιάς-Κύθηρα εντάσσεται, στις επιδοτούμενες άγονες γραμμές του Υπουργείου Ναυτιλίας. Τα τελευταία χρόνια στην προκήρυξη της γραμμής εντάσσονται πλοία γ’ κατηγορίας, κάτω των 90 μέτρων, όπως το «Aqua Jewel». «Η καθημερινότητα, έχει αποδείξει ότι τα πλοία αυτά είναι ακατάλληλα για τη θάλασσα των Κυθήρων. Το «Aqua Jewel» προχωρά ανά τακτά χρονικά διαστήματα σε ακυρώσεις και μεταθέσεις δρομολογίων χωρίς να υπάρχει απαγορευτικό,  με τους επιβάτες σε πολλές περιπτώσεις να μην ξέρουν πότε θα ταξιδέψουν. Τελευταία απόδειξη της ακαταλληλότητας του πλοίου, είναι ότι το νοσοκομείο Κυθήρων έμεινε από τις 15 Δεκεμβρίου του 2024 έως τις 15 Γενάρη χωρίς φάρμακα για ασθενείς υψηλού κινδύνου με υποκείμενα νοσήματα. Εξαιτίας των αλλαγών των δρομολογίων το πλοίο δεν μπορούσε να συντονιστεί αποτελεσματικά με το φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ. Όταν η κοινωνική πραγματικότητα το απαιτεί, δεν μπορείτε να επικαλείστε δημοσιονομικό κόστος. Οφείλετε, να εντάξετε στην προκήρυξη του δρομολογίου Πειραιάς-Κύθηρα πλοία κατ’ ελάχιστο β΄ κατηγορίας. Οφείλετε, επιτέλους, να διασφαλίσετε στους πολίτες, τους επαγγελματίες και τους επισκέπτες του νησιού αξιοπιστία δρομολογίων», κατέληξε ο Βουλευτής.

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας από την πλευρά αρκέστηκε στο να αναγνωρίσει το πρόβλημα που υπάρχει στην ακτοπλοϊκή σύνδεση Κυθήρων – Αντικυθήρων, χωρίς ωστόσο να δεσμευτεί για οποιαδήποτε λύση στο άμεσο μέλλον. Πολύ μακριά από την κοινωνική πραγματικότητα και τις άμεσες ανάγκες πολιτών και επαγγελματιών του νησιού, εξήγγειλε ΣΔΙΤ για «πράσινα πλοία» σε 3 χρόνια… Όσον αφορά την τύχη των νησιών μετά τις 21/02/2025 που σταματάει το δρομολόγιο του «Κεφαλονιά», «περιμένουμε να δούμε», ήταν η απάντηση του Υφυπουργού του επιτελικού κράτους, ενημερώνοντας ότι ακόμα αναμένουν να δουν αν το πλοίο μπορεί να λάβει την απαραίτητη πιστοποίηση για τον κυματισμό 2,5 μέτρων.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΑΣΟΚ: Το 12ετές εξοπλιστικό πρόγραμμα ενισχύει επαρκώς τον στόλο μας;

Με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις του Τούρκου Υπουργού Άμυνας και εν αναμονή ενημέρωσης του Πρωθυπουργού για το 12ετές εξοπλιστικό πρόγραμμα της χώρας μας, εκφράζοντας την εύλογη ανησυχία μας, συντάχθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση του Τομέα Άμυνας: ΤΟ 12ΕΤΕΣ ΕΞΟΠΛΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΙΣΧΥΕΙ

Γράφει ο Υποναύαρχος Λ.Σ (ε.α) Νίκος Παπανικολόπουλος / Ελλάδα – Συρία – Ευχολόγια ή πράξεις ;

                              Στη Δαμασκό, την πρωτεύουσα της Συρίας, από το 1343 βρίσκεται η έδρα του Ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου Αντιοχείας (με πλήρη τίτλο Αντιοχείας, Συρίας, Αραβίας, Κιλικίας, Ιβηρίας τε

Γράφει ο Νίκος Ι. Σπανός Υποναύαρχος ΛΣ-ΕΛΑΚΤ (εα)/«Ναυπηγική Βιομηχανία: Οδικός Χάρτης Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης – Οι Στρατηγικές που θα Καθορίσουν το Μέλλον»

Η ναυπηγική βιομηχανία και βιοτεχνία αποτελεί βασικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας, με σημαντική συνεισφορά στη ναυτιλία και τη βιομηχανική παραγωγή. Με στόχο τη συστηματική καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης του κλάδου και τη διαμόρφωση στρατηγικών αναβάθμισης, το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής

Επίσκεψη των εκπροσώπων των Κρατών – Μελών του Οργανισμού για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ – OSCE), στις εγκαταστάσεις της Σχολής Μετεκπαίδευσης και Επιμόρφωσης Ελληνικής Αστυνομίας Βόρειας Ελλάδας

Σήμερα, Πέμπτη 13 Μαρτίου 2025, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη εκπροσώπων των Κρατών – Μελών του Οργανισμού για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ – OSCE), στις εγκαταστάσεις της Σχολής Μετεκπαίδευσης και Επιμόρφωσης Ελληνικής Αστυνομίας Βόρειας Ελλάδας στη Βέροια. Ειδικότερα, το

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΚΑΙΡΟΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο