«ΜΙ: περαιτέρω βελτιώσεις του μέτρου στην καθολική εφαρμογή του με στόχο την ικανοποίηση των αναγκών των νησιωτικών κοινωνιών»


class=”field field-name-body field-type-text-with-summary field-label-hidden”>

Από
την Κω, όπου συμμετείχε σε ανοιχτή ενημερωτική εκδήλωση (Παρασκευή
19/10/18) με θέμα την εφαρμογή του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου, η
οποία διοργανώθηκε από κοινού με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής
Πολιτικής και το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, ο Νεκτάριος Σαντορινιός,
ανέλυσε διεξοδικά το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου. Ο Αναπληρωτής
Υπουργός τόνισε την ιδιαίτερη, μέχρι τώρα, αποδοχή που έχει το ΜΙ από
τους κατοίκους των νησιών αλλά και την αναπτυξιακή ευκαιρία που δίνεται,
μέσω της επιδότησης του κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων, στις
νησιωτικές επιχειρήσεις. Ιδιαίτερη μνεία έκανε και στην επικείμενη
εφαρμογή του ΜΙ στο κόστος των καυσίμων, όπου αναμένεται να ρίξει τις
τιμές στα νησιά.
Ενώ, τέλος, ξεκαθάρισε
με απόλυτο τρόπο ότι για τα νησιά της Κω, της Λέρου, της Σάμου, της Χίου
και της Λέσβου, η εφαρμογή του ΜΙ δεν αποτελεί οιωνό κατάργησης των
μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ. Αυτοί, για τα νησιά με δομές φιλοξενίας
προσφύγων, θα εξακολουθήσουν να ισχύουν.

http://www.youtube.com/watch?v=gW5SkRFs-bkt=7s

Το ΜΙ μέρος κοινωνικών πολιτικών που ξεδιπλώνονται στην νέα μετά-μνημονιακή εποχή

«Στην
νέα, μετά-μνημονιακή εποχή, όλο και περισσότερες κοινωνικά δίκαιες και
αναπτυξιακές πολιτικές αναμένεται να εφαρμοστούν, τώρα που έχουμε φύγει
από την σκληρή επιτροπεία και ορίζουμε μόνοι μας την τύχη της χώρας μας.
Τώρα πια οι επιλογές είναι αποκλειστικά στα
χέρια της εκάστοτε ψηφισμένης από τον λαό Κυβέρνησης και θα κριθούμε
όλοι, αν ο νέος αυτός δρόμος αμαυρωθεί και πάλι, από κάποιους, με την
επιστροφή σε λογικές κολλητών και κουμπάρων
».

«Οι
δικές μας επιλογές έγιναν από τώρα σαφείς: Η μη περικοπή των συντάξεων-
ένα μέτρο που λυσσαλέα μας επέβαλαν οι δανειστές- η μείωση των
ασφαλιστικών εισφορών των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, η αύξηση του
κατώτατου μισθού, η κατάργηση του υποκατώτου μισθού αλλά και το
Μεταφορικό Ισοδύναμο
. Αυτό είναι η δική μας απόδειξη όταν μιλάμε για ανάπτυξη που τα κέρδη της πρέπει να μοιραστούν στους πολλούς».

Ούτε μια κοντυλιά δεν είχαν βάλει για το ΜΙ οι προηγούμενες Κυβερνήσεις

«Κανένας,
ποτέ ως τώρα, δεν είχε βάλει σε εφαρμογή το Μεταφορικό Ισοδύναμο,
παρόλο που ήταν αίτημα των νησιωτικών κοινωνιών για πάνω από 40 χρόνια. Όταν
αυτή η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
ξεκίνησε το σχεδιασμό του μέτρου, δεν βρήκαμε καμία σχετική μελέτη,
κανένα πλάνο, ούτε μια κοντυλιά, ως παρακαταθήκη από τους προηγούμενους
».

ΜΙ: μια πρότυπη, ουσιαστική, στοχευμένη και μόνιμη νησιωτική πολιτική

«Το
ΜΙ δεν είναι μια απλή επιδότηση των νησιών. Με έναν έξυπνο και
στοχευμένο τρόπο απαντά στις πραγματικές ανάγκες των νησιωτών και
στηρίζει στην πράξη τις νησιωτικές κοινωνίες. Είναι
ένα σαφές αναπτυξιακό μέτρο, που για πρώτη φορά εφαρμόζεται στην Ευρώπη
συμπεριλαμβάνοντας και τη μεταφορά των προϊόντων, αποτελώντας πρότυπο
νησιωτικής πολιτικής
».

«Μέσα
σε αυτές τις δύσκολες δημοσιονομικά συνθήκες, είναι πολιτική επιλογή
της Κυβέρνησης να εφαρμόσει και να χρηματοδοτήσει το ΜΙ αποκλειστικά από
το εθνικό ΠΔΕ. Είναι η δική μας απάντηση στην
απομόνωση που υφίσταντο τα νησιά από τις εφαρμοζόμενες πολιτικές, να
εγγράψουμε στον προϋπολογισμό της χώρας 570 εκ για το μέτρο αυτό, μέσα
σε διάστημα 4 χρόνων- 60εκ για την πιλοτική εφαρμογή και από 170 εκ για
τα επόμενα τρία χρόνια από την ολοκληρωτική εφαρμογή του
».

Τρεις Πυλώνες στήριξης των νησιών

Νησιώτες Επιβάτες

  • «Από
    1/1/2019 (αυτή τη στιγμή εφαρμόζεται πιλοτικά σε 49 νησιά της χώρας),
    κάθε πολίτης που έχει φορολογική έδρα σε νησί της επικράτειας- πλην
    Κρήτης, Ευβοίας και Λευκάδας- μπορεί να μπει στην ηλεκτρονική πλατφόρμα
    του μέτρου-
    www.metaforikoisodynamo.gr
    να εγγραφεί αυτός και η οικογένεια του, με μια εξαιρετικά απλή και
    καθόλου χρονοβόρα διαδικασία και να αποκτήσει τον Μοναδικό Αριθμό
    Νησιώτη (ΜΑΝ)
    , τον οποίο από τούδε και στο
    εξής θα τον επιδεικνύει στις συναλλαγές του με τα ακτοπλοϊκά πρακτορεία
    και θα λαμβάνει την διαφορά του κόστους του εισιτηρίου, στο τέλος του
    μήνα, στο λογαριασμό του».

  • «Μέχρι
    τώρα, στην πιλοτική εφαρμογή του μέτρου, υπήρχε πλαφόν στα εισιτήρια
    που δικαιούται κάποιος κάτοικος νησιού, ανάλογα με συγκεκριμένες
    παραμέτρους που είχαμε βάλει. Η
    εμπειρία μας από αυτούς τους έξι μήνες εφαρμογής, μας οδήγησε στο να
    αλλάξουμε αυτόν τον περιορισμό και έτσι πρόκειται να αυξηθεί κατά πολύ ο
    αριθμός των εισιτηρίων, μετ’ επιστροφής, που δικαιούται κάποιος
    ».

  • «Μια ακόμη προωθούμενη αλλαγή, για τους κατοίκους που αναγκάζονται να κάνουν πολύωρα ταξίδια είναι ότι πια δε θα επιδοτούμε μόνο εισιτήρια τρίτης θέσης, αλλά και εισιτήριο με καμπίνα».

  • «Πρέπει ακόμη να σημειωθεί, γιατί πολλοί ρωτάνε, πως το
    ΜΙ καλύπτει όλα τα ταξίδια- με στάση, με μετεπιβίβαση, κα.- που
    χρειάζεται να κάνει κάποιος νησιώτης μέσα σε ένα 24ωρο, για να φτάσει
    στον τελικό του προορισμό
    ».

Νησιωτικές Επιχειρήσεις

  • «Οι
    νησιωτικές επιχειρήσεις επιδοτούνται την διαφορά του κόστους μεταφοράς
    των προιόντων τους, από και προς τα νησιά, σε σχέση με την ίδια απόσταση
    που κοστίζει η χερσαία μεταφορά. Οι επιχειρήσεις γράφονται στο μέτρο
    με τον ίδιο τρόπο όπως οι επιβάτες και περνάνε, στην πλατφόρμα, τα
    παραστατικά των μεταφορικών, ανά τρίμηνο.
    Αυτή τη στιγμή λαμβάνει
    χώρα η διαδικασία αυτή για το τρίμηνο Ιούλιος 2018- Σεπτέμβρης 2018 και
    σύντομα θα δούνε οι νησιώτες επιχειρηματίες τα χρήματα στους
    λογαριασμούς τους».

  • «Τα μέχρι τώρα στοιχεία δείχνουν, ότι πάνω από το 50% του μεταφορικού κόστους μιας επιχείρησης επιδοτείται πλήρως από το μέτρο».

  • «Επιλέξιμη δαπάνη είναι η μεταφορά προϊόντων με φορτωτική αλλά ακόμη και με ίδιο μέσο της επιχείρησης, πχ. φορτηγάκι».

  • «Η
    επιδότηση των επιχειρήσεων ανατρέπει στην πράξη το χωρικό μειονέκτημα
    που είχαν οι επιχειρήσεις των νησιών, αυξάνει η ρευστότητά τους,
    ελαφρύνει από το επιπλέον κόστος που τους βάραινε, δίνει κίνητρο μείωσης
    των τιμών των προϊόντων και κάνει τις ίδιες και τα εμπορεύματά τους πιο
    ανταγωνιστικά».

Επιδότηση Καυσίμων

  • «Στον
    σχεδιασμό που έχουμε κάνει για την επιδότηση των καυσίμων, λαμβάνουμε
    υπόψη τρείς παράγοντες: το μέγεθος της αγοράς, δηλαδή πόσα πρατήρια
    λειτουργούν στο νησί, η απόσταση και το αν το νησί διαθέτει
    αποθηκευτικούς χώρους φύλαξης καυσίμων
    .

  • «Οι
    υπολογισμοί μας, βάση των παραπάνω παραμέτρων, δείχνουν ότι θα έχουμε
    μια διαφορά τιμής στην αντλία, σε σχέση με το μέσο όρο τιμής της
    Αττικής, 10-13 λεπτά στα πρατήρια των νησιών»
    .

  • «Στόχος
    μας είναι ο εξορθολογισμός της τιμής των καυσίμων, βασικό στοιχείο για
    την προσέλκυση τουριστών, για την βιωσιμότητα των ίδιων των νησιωτικών
    κοινωνιών και τελικά στοιχείο βοηθητικό για την ανάπτυξή τους
    ».

Δεν σταματάμε να σχεδιάζουμε νησιωτικές πολιτικές

«Πρόθεσή μας είναι, σε επόμενο στάδιο να επιδοτηθεί η μετακίνηση επισκεπτών προς τα νησιά, ιδιαίτερα στα μικρά».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αλλάζει όψη το λιμάνι της Σούδας – Τα σχέδια για τον νέο σταθμό επιβατών

Την εικόνα των σχεδίων που δηµοσιεύονται σήµερα στα “Χ.ν.” θα έχει ο σταθµός επιβατών στο λιµάνι της Σούδας όταν ολοκληρωθεί. Σηµειώνεται πως το έργο έχει ενταχθεί στο “Ταµείο Ανάκαµψης” και ο διαγωνισµός ξεκίνησε µε τους ενδιαφερόµενους να µπορούν να καταθέσουν τις

Αδυναμία πληρωμής ή ετοιμάζουν κατάργηση;

Μετρώντας αντίστροφα για να “αποχαιρετήσουμε” το 2024, στο τέλος του έτους θα συμπληρωθούν 2 χρόνια κατά τα οποία παραμένει απλήρωτο το μεταφορικό ισοδύναμο στις επιχειρήσεις των νησιών μας. Την ίδια ώρα προκαλούν θυμηδία οι πομπώδεις εξαγγελίες της ηγεσίας του Υπουργείου

Ποια πλοία δεν κινδυνεύουν από τους Χούθι

Τουλάχιστον το 15% των πλοίων που σήμερα αλλάζουν πορεία και χαράσσουν ρότα γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας θα μπορούσαν να επιστρέψουν με ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα με ελάχιστο κίνδυνο, σύμφωνα με τον ναυτικό διοικητή της επιχείρησης «Aspides», τον

Ένατο το νηολόγιο της Ελλάδας στο top-10, αλλά με… κράτει τις μηχανές

Αμετάβλητη παρέμεινε η πρώτη δεκάδα των κρατών που έχουν στη σημαία τους τον μεγαλύτερο στόλο πλοίων. Η χώρα μας, στην οποία έχουν έδρα περισσότερες από 600 ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχουν πάνω από 5.500 πλοία σε όρους νηολογίου, βρίσκεται στην ένατη

Μετάβαση στο περιεχόμενο