Μια μεγάλη γιορτή για την ακτοπλοΐα τα εγκαίνια των 3 νέων AERO Highspeed της Attica Group

ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ  ΓΙΟΡΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ ΣΤΗΝ ΓΡΑΜΜΉ ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΎ Η ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΤΩΝ ΤΡΙΏΝ ΝΕΌΤΕΥΚΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ AERO Highspeed ΜΕ ΚΑΙΝΟΤΌΜΙΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΥ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΊΩΝ  ΦΙΛΙΚΆ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΆΛΛΟΝ.

Ύστερα  από μια δεκαετία αλλά και την πανδημία που επηρέασε ιδιαίτερα σημαντικά και τον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας μας  η ATTICA Α.Ε («Attica Group»), μέλος του Ομίλου Marfin Investment Group, με θεαματικά εγκαίνια και συμβολικά δίπλα στο κτίριο του ΥΝΑΝΠ και το Αρχηγείο Λ.Σ -ΕΛ.ΑΚΤ γιόρτασε την παραλαβή των 3 υπερσύγχρονων πλοίων της, AERO Highspeed. Τα εγκαίνια πραγματοποιήθηκσν στις  8 Σεπτεμβρίου 2022 στο λιμένα του Πειραιά. Την τελετή των εγκαινίων τέλεσαν οι Μητροπολίτες Πειραιώς κ.Σεραφείμ,  Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης κ.Εφραίμ. Στην εκδήλωση εκτός της συμμετοχής του Δ.Σ  της  ATTICA Group , του υπουργού και του υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ.κ. Γιάννη Πλακιωτάκη και Κώστα Κατσαφάδου, βουλευτών της περιοχής,  του ΑΛΣ Αντιναύαρχου Λ.Σ -ΕΛ-ΑΚΤ κ. Αλεξανδράκη Γεωργίου και όλης της στρατιωτικής ιεραρχίας του Λ.Σ., συμμετείχαν οι πλοίαρχοι και τα πληρώματα των ταχύπλοων,  διακεκριμένοι προσκεκλημένοι από τον ναυτιλιακό, εκπρόσωποι Οργανισμών και Αρχών, συνεργάτες  και πλήθος κόσμου.

Σε μια φαντασμαγορική βραδιά  ο διευθύνων σύμβουλος (CEO) της Attica Group,  κ.  Πασχάλης Σπύρος , μαζί με τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, έκοψαν την κορδέλα των εγκαινίων.

Εγκαίνια των 3 νέων AERO  Highspeed της Attica Group

Όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος Σπύρος Πασχάλης, CEO της Attica Group   στην ομιλία του στην τελετή  « τα τρία AERO Highspeed, αποτελούν τα πρώτα νεότευκτα πλοία που ήρθαν στην Ελλάδα για την εξυπηρέτηση κύριων ακτοπλοϊκών γραμμών, 10 χρόνια μετά το τελευταίο νεότευκτο πλοίο της ελληνικής ακτοπλοΐας, το Blue Star Patmos, που και πάλι η Attica Group παρέλαβε, τον Ιούνιο του 2012. Τα τρία AERO έφθασαν από τη Νορβηγία στην Ελλάδα την 1η Αυγούστου 2022 και δρομολογήθηκαν άμεσα στις γραμμές του Αργοσαρωνικού, ανανεώνοντας σημαντικά το στόλο μας που δραστηριοποιείται σε αυτές τις γραμμές και απολαμβάνοντας ήδη την προτίμηση του επιβατικού κοινού. Η Attica Group ήταν και εξακολουθεί να είναι ο ηγέτης στις γραμμές που δραστηριοποιείται προσφέροντας αξιόπιστες και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες. Πάντα πρωτοπόρος στην εισαγωγή νέων και καινοτόμων σχεδίων πλοίων στα οποία ενσωματώνονται οι πλέον σύγχρονες κάθε φορά τεχνολογίες, στην Attica Group εργαστήκαμε επί δύο σχεδόν χρόνια στο concept design, προχωρώντας στη συνέχεια στην υλοποίηση ενός ανώτερου και φιλικού προς το περιβάλλον προϊόντος που αναβαθμίζει τις εγχώριες γραμμές, θέτοντας, για μία ακόμη φορά, νέα πρότυπα. Η κατασκευή των τριών AERO έγινε στο ναυπηγείο Brødrene Aa της Νορβηγίας. Το συνολικό κόστος της επένδυσης ανήλθε σε 21 εκατ. ευρώ (7 εκατ. Ευρώ ανά πλοίο) και η χρηματοδότησή της έγινε με ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό προερχόμενο από τη Νορβηγική Export Finance Norway (“Eksfin”) με την εγγύηση του Norwegian Export Credit Guarantee Agency (“GIEK”) και την Alpha Bank που μας εμπιστεύτηκαν και συνέβαλαν σημαντικά στην αναπτυξιακή μας αυτή επένδυση. Τα AERO Highspeed είναι πλοία τύπου Catamaran, τελευταίας τεχνολογίας και σύγχρονης αισθητικής, έχουν σχεδιαστεί με καινοτόμα χαρακτηριστικά που αναβαθμίζουν πλήρως τις προσφερόμενες υπηρεσίες, παρέχοντας στους πάνω από 3 εκατομμύρια επιβάτες που διακινούνται ετησίως στις γραμμές του Αργοσαρωνικού μια νέα, μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία. Με τη δρομολόγηση των τριών αυτών πλοίων αυξήθηκε η μεταφορική ικανότητα στους προορισμούς του Αργοσαρωνικού, δημιουργώντας έτσι τις προϋποθέσεις για την περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη των νησιών και των τοπικών κοινωνιών. Κάθε πλοίο έχει μέγιστη ταχύτητα 32,2 κόμβων με πλήρες φορτίο, ολικό μήκος 36 μέτρα, πλάτος 9,7 μέτρα και μεταφορική ικανότητα 150 επιβατών ενώ η εσωτερική διαρρύθμιση και γενικότερα ο πρωτοποριακός σχεδιασμός τους έχει στόχο την προσφορά υψηλού επιπέδου ανέσεων και υπηρεσιών στον επιβάτη.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος (CEO) της Attica Group Σπύρος Πασχάλης

Η επένδυση στα πλοία AERO Highspeed συμβάλλει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της Attica Group και στη σταδιακή μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα, πιο πράσινη και περισσότερο ανταγωνιστική, ενισχύοντας τη βιώσιμη ανάπτυξη μέσω -μεταξύ άλλων- της χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου και των μειωμένων εκπομπών αέριων ρύπων λόγω ελαφρύτερου υλικού κατασκευής των πλοίων, καθώς και της εγκατάστασης φωτοβολταϊκών μονάδων (solar panels), οι οποίες καλύπτουν τις ανάγκες φωτισμού και ηλεκτροδότησης των ξενοδοχειακών υπηρεσιών των πλοίων. Με την επένδυση αυτή υλοποιούμε τον επιχειρηματικό μας σχεδιασμό με προσεκτικά βήματα, προκειμένου να ενισχύσουμε τον ηγετικό μας ρόλο και να ανταποκριθούμε στις αυξημένες διεθνείς απαιτήσεις του κλάδου. Επιβεβαιώνουμε στην πράξη για μία ακόμη φορά, τη δέσμευσή μας για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στην ελληνική ακτοπλοΐα, τη βέλτιστη εξυπηρέτηση και υποστήριξη των τοπικών κοινωνιών, καθώς και την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας. Επιπλέον, το σημαντικό ύψος της επένδυσης, σε μία περίοδο με έντονες τις οικονομικές δυσχέρειες εξαιτίας της παγκόσμιας κρίσης από την πανδημία, αλλά και της γεωπολιτικής και ενεργειακής κρίσης στην Ευρώπη, αποτελεί αδιάψευστη επιβεβαίωση της μακροπρόθεσμης στρατηγικής του Ομίλου μας για βιώσιμη ανάπτυξη με παράλληλη ενσωμάτωση των αρχών ESG σε κάθε νέο επενδυτικό έργο και στην καθημερινή μας λειτουργία και ταυτόχρονα έμπρακτη συμβολή στον εθνικό σχεδιασμό για την ανάπτυξη της Ελληνικής οικονομίας. Ολοκληρώνοντας, θα ήθελα να εκφράσω τις ευχαριστίες μου στους μετόχους, τους δανειστές, τους συνεργάτες και προμηθευτές μας και στο επιβατικό κοινό για την εμπιστοσύνη, την προτίμηση και τη συνεργασία τους όλα αυτά τα χρόνια, καθώς και στους εργαζόμενους της Attica σε ξηρά και θάλασσα για την αφοσίωσή τους και την παροχή υψηλής ποιότητας εργασίας που οδήγησαν τον Όμιλό μας στο να είναι ο μεγαλύτερος Όμιλος στον κλάδο μας στην Ελλάδα, ο τρίτος μεγαλύτερος στη Μεσόγειο και ανάμεσα στους δέκα μεγαλύτερους στην Ευρώπη».

Ο  Υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης κατά τη διάρκεια των εγκαινίων δήλωσε ότι «Το υπουργείο έχει καταρτίσει συγκεκριμένο σχέδιο χρηματοδότησης για την αντικατάσταση του ακτοπλοϊκού στόλου και τη σταδιακή μετάβαση στη νέα πράσινη εποχή».

Να σημειωθεί ότι η Attica Group δραστηριοποιείται στην επιβατηγό ναυτιλία μέσω των εταιρειών SUPERFAST FERRIES, BLUE STAR FERRIES, HELLENIC SEAWAYS και AFRICA MOROCCO LINK με συνολικά 35 πλοία που προσφέρουν σύγχρονες, υψηλού επιπέδου μεταφορικές υπηρεσίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Τα πλοία του στόλου της ταξιδεύουν σε 4 χώρες, σε 60 μοναδικούς προορισμούς, προσεγγίζοντας 71 λιμάνια, μεταφέροντας πάνω από 7 εκατ. επιβάτες, 1 εκατ. Ι.Χ. οχήματα και 400.000 φορτηγά αυτοκίνητα ετησίως.

Τα Λιμενικά Νέα σημειώνουν  την σπουδαιότητα διασφάλισης της εδαφικής συνέχειας και της συνοχής της χώρας, την προστασία των εθνικών συμφερόντων, την ασφάλεια και την ανάπτυξη της οικονομίας μέσω  ενός σύγχρονου και πράσινου στόλου επιβατηγού ναυτιλίας με την ενεργή συμπαράσταση χρηματοδότησης της Πολιτείας στην ανανέωση του ακτοπλοϊκού  στόλου για την  κατασκευή νέων πλοίων που να πληρούν τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς,  η οποία πρέπει να είναι επιλέξιμη σε όλες τις δράσεις οι οποίες προβλέπονται από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας .

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυριάκος Μητσοτάκης: Ευχαρίστησε την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για την προσφορά της στη Θεσσαλία με 50 εκατ.

Η Πρόεδρος της ΕΕΕ, Μελίνα Τραυλού συμμετείχε σε εκδήλωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στο Μουζάκι, για την παρουσίαση των έργων αποκατάστασης στις περιοχές της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας που δοκιμάστηκαν από τις καταστροφικές πλημμύρες. Τόσο ο Υπουργός Υποδομών

Σημαντικός ακτοπλοϊκός κόμβος το λιμάνι της Ραφήνας

ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ κόμβο ακτοπλοϊκών υπηρεσιών λόγω της κοντινότερης απόστασής του από τις Κυκλάδες και την Εύβοια, αλλά και  μελλοντικής του σύνδεσης με τον σιδηρόδρομο και την Αττική οδό, εξελίσσεται το λιμάνι της Ραφήνας. Το ΤΑΙΠΕΔ, με την ιδιότητα της Αρχής

Απαγορευμένες ζώνες για τις μηχανότρατες και νέες προστατευόμενες περιοχές – Οι δεσμεύσεις για τις ελληνικές θάλασσες

Σε περίπου 780 εκατ. ευρώ έχει εκτιμηθεί ο προϋπολογισμός για την υλοποίηση των  21 δεσμεύσεων της Ελλάδας για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος στο πλαίσιο της Διεθνούς Διάσκεψης Our Ocean Conference 2024 που διεξήχθη στην Αθήνα.  Η… μερίδα του λέοντος, ήτοι 500 εκατ. ευρώ,

Μετάβαση στο περιεχόμενο