Μινωικές | Τα… θρυλικά σκαριά, τα βαπόρια που άλλαξαν την ακτοπλοΐα εδώ και 50 χρόνια [pics+vid]

Οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ιδρύθηκαν το 1972 στο Ηράκλειο Κρήτης. Αποτελούν σήμερα μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες της Ευρώπης. Η πορεία τους συνδέεται άρρηκτα με την ιστορία της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας, ενώ τα πλοία της εταιρίας, έχουν γράψει την δική τους ξεχωριστή σελίδα,  στις γραμμές τόσο της Κρήτης και του εσωτερικού, όσο και της Αδριατικής.

Του Θανάση Παινεσάκη…

Ένα βίντεο του 2014 που εντοπίσαμε στο Youtube μας έδωσε το έναυσμα, για να δημιουργήσουμε ένα άρθρο, με τα πλοία των Μινωικών που άφησαν εποχή και που πλέον τα περισσότερα από αυτά, έχουν σταματήσει να εκτελούν δρομολόγια, έχοντας αποσυρθεί ή – και κυρίως – καταλήξει σε σκράπ.

Το βίντεο από το κανάλι MAN os, είναι συνολικής διάρκειας πέντε λεπτών και είκοσι πέντε δευτερολέπτων, και περιλαμβάνει όλα τα πλοία της εταιρίας, που… πέρασαν στην ιστορία. Από το θρυλικό Μίνως το 1974, μέχρι και πλοία που άλλαξαν σινιάλα από την δεκαετία του 2000 και μετά.

Απολαύστε το…

Ακολουθούν ορισμένες ημερομηνίες “σταθμοί” για τα ιστορικά – θρυλικά πλοία των Μινωικών γραμμών:

1974

Οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ δρομολογούν το F/B MINOS στη γραμμή ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ (πρώτο δρομολόγιο στις 5/7/1974). Το πλοίο το 1984 διαλύθηκε στη Γιουγκοσλαβία.

1981

Οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ξεκινούν πρώτες δρομολόγια στη γραμμή ΠΑΤΡΑ – ΑΓΚΩΝΑ με το F/B EL GRECO.Το πλοίο εκτελούσε δρομολόγια μέχρι το 2002

1987

Δρομολογείται το F/B FEDRA στη γραμμή ΠΑΤΡΑ – ΑΓΚΩΝΑ. Το πλοίο εκτελούσε δρομολόγια μέχρι το 2000

1988

Δρομολογείται το F/B KING MINOS στη γραμμή ΠΑΤΡΑ – ΑΓΚΩΝΑ. Το πλοίο εκτελούσε δρομολόγια μέχρι το 2002

1990

Οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ξεκινούν πρώτες δρομολόγια στη γραμμή ΕΛΛΑΔΑ – ΤΟΥΡΚΙΑ – ΙΤΑΛΙΑ με το F/B ARIADNE. Το πλοίο εκτελούσε δρομολόγια μέχρι το 1999

1990

Δρομολογείται στη γραμμή ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ το F/B N. KAZANTZAKIS.Το πλοίο εκτελούσε δρομολόγια μέχρι το 2001

1991

Δρομολογούνται δύο (2) νέα υπερσύγχρονα πλοία, το F/B DAEDALUS και το F/B EL GRECO. (Το F/B EL GRECO ενώνει για πρώτη φορά το Ηράκλειο – Κρήτης με την Αγκώνα της Ιταλίας). Το DAEDALUS εκτελεί δρομολόγια μέχρι και το 2005.

1992

Δρομολογείται το F/B EROTOKRITOS στη γραμμή ΕΛΛΑΔΑ – ΙΤΑΛΙΑ. Με τη δρομολόγηση αυτή μειώνεται ο χρόνος ταξιδιού μεταξύ ΕΛΛΑΔΑΣ – ΙΤΑΛΙΑΣ, για πρώτη φορά σε 24 ώρες! και προσφέρεται για πρώτη φορά η υπηρεσία CAMPING ON BOARD. Το πλοίο εκτελούσε δρομολόγια μέχρι το 2002

 

1993

Ξεκινάει ένα νέο φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα των ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ, για τη ναυπήγηση τριών (3) νέων υπερσύγχρονων πλοίων τύπου High Speed Ferries.

Συνολικό ύψος επένδυσης: 250.000.000 USD.

1995

Παραλαμβάνεται το H/S/F ARETOUSA.

1997

Παραλαμβάνεται το H/S/F IKARUS. Το πλοίο εκτελούσε δρομολόγια μέχρι το 2001

1998

Παραλαμβάνεται το H/S/F PASIPHAE. Το πλοίο εκτελούσε δρομολόγια μέχρι το 2002

Ιστορικά πλοία των Μινωικών γραμμών είναι ακόμη:

  • Μίνως 1974 – 1984
  • Ζάκρος 1977 – 1985
  • Κνωσσός 1978 – 1998
  • Φαιστός 1984 -1998
  • Αγία Γαλήνη 1986 – 2002
  • Προμηθέας 2001 – 2003
  • Ολυμπία Παλάς 2001 – 2012
  • Ωκεανός 2001 – 2004
  • Αριάδνη Παλάς 2002 – 2003

 

Διαβάστε ακόμη: Iστορικό βίντεο από τον Πειραιά του 1966 με την άφιξη του “Φαιστός” από την Κρήτη [vid]

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «λεωφόρος» της κοκαΐνης

Έξι φορτηγά γεμάτα με στρατιώτες και αστυνομικούς έφτασε μέσα στη νύχτα έξω από ένα σπίτι στο Γκουαγιακίλ του Ισημερινού. Η πόρτα του σπιτιού έγραφε πως «ενοικιάζεται» και τα φώτα ήταν σβηστά. Ωστόσο, δεν πτοήθηκαν από το φαινομενικά άδειο σπίτι καθώς

Βυθίζεται το ελληνόκτητο πλοίο που χτυπήθηκε από τους Χούθι – Αναφορές για νεκρό

Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, το πλοίο έχει υποστεί σοβαρή βλάβη στο μηχανοστάσιο, πλέει εδώ και ώρες ακυβέρνητο και παρουσιάζει εισροή υδάτων. Αναφορές σε αραβικά ΜΜΕ σημειώνουν ότι υπάρχει ένα νεκρός από το πλήρωμα. Το ελληνικό λιμενικό διευκρίνισε ότι ανάμεσα στα

Γιώργος Αυτιάς: Στρασβούργο

Ακόμη και στους αριθμούς μπορεί κανείς να ασκήσει ερμηνευτική βία. Μπορεί να βλέπει στα εκλογικά μεγέθη όχι αυτό που μετράνε, αλλά το είδωλο των προκαταλήψεών του. Κάπως έτσι, κάποιοι είχαν «διαβάσει» το αποτέλεσμα προτού καν κλείσουν οι κάλπες την Κυριακή.

Αρχίζει η δικαστική μάχη δισ. ευρώ για τα εγκλωβισμένα αεροσκάφη

Μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες leasing αεροσκαφών ξεκίνησαν τη δικαστική μάχη εναντίον των ασφαλιστικών εταιρειών στο Δουβλίνο, μία αναμέτρηση στην οποία παίζονται αποζημιώσεις τουλάχιστον 2,5 δισ. ευρώ για αεροσκάφη που παραμένουν αποκλεισμένα στη Ρωσία. Οι εκμισθωτές έχουν εγείρει αγωγές κατά δεκάδων

Μετάβαση στο περιεχόμενο