Μυτιλήνη: Νέο Λιμεναρχείο… γιοκ

Το ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε. (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε) το οποίο εν μια νυκτί τον περασμένο Μάρτιο με απόφαση του τότε Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, ορίσθηκε ως «αρχή σχεδιασμού» για το λιμάνι της Μυτιλήνης, μαζί με τις εμμονικές επιλογές της δημοτικής αρχής Κύτελη που τίναξε στον αέρα το ολοκληρωμένο master plan του λιμανιού της Μυτιλήνης προκειμένου να διατηρηθεί ο προσβλητικός ερειπιώνας του παλιού κολυμβητηρίου, ακυρώνει την προοπτική η Μυτιλήνη να αποκτήσει ένα σύγχρονο Λιμεναρχείο.

Να μπει δηλαδή τέρμα στη ντροπή για τους πολίτες που το επισκέπτονται αλλά και τους εργαζόμενους σε αυτό, του Λιμεναρχείου στο παλιό κτήριο στο δεύτερο όροφο χωρίς ασανσέρ στο λιμάνι της πόλης.

2

Σε πρόσφατη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Λιμενικού Ταμείου της Λέσβου συζητήθηκε η ανέγερση νέου κτηρίου Λιμεναρχείου σε έκταση μεγέθους 420 τετραγωνικών μέτρων στη θέση της σημερινής γεφυροπλάστιγγας στο επιβατηγό λιμάνι.

Στη συνεδρίαση συμμετείχαν διαδικτυακά και εκπρόσωποι του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αλλά και του ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε το οποίο κατά τα άλλα έχει ρόλο συμβούλου και μόνο. Όπως αποφασίστηκε το θέμα θα συζητηθεί αφού οριστικοποιηθεί το τι θα γίνει με το χώρο του λεγόμενου «δημόσιου κτήματος ΒΚ121», δηλαδή το χώρο του εμπορικού λιμανιού και του πάρκινγκ και το αν αυτός θα παραχωρηθεί στο Λιμενικό Ταμείο με νομοθετική ρύθμιση. Κοινώς το θέμα παραπέμπεται στις γνωστές Ελληνικές καλένδες!

Για την ιστορία και μόνο ας σημειώσουμε τα παρακάτω:

Υπήρχε από 2004 μια Κοινή Υπουργική Απόφαση με την οποία παραχωρούνταν ένας χώρος 420 τετραγωνικών μέτρων στον επιβατικό λιμένα στον χώρο που είναι η γεφυροπλάστιγγα προκειμένου να ανεγερθεί εκεί Λιμεναρχείο. Μάλιστα, το 2012 στο ΦΕΚ όρων δόμησης και χρήσεων γης περιλήφθηκε ο χώρος αυτός για ανέγερση Λιμεναρχείου.

Στη συνέχεια, το 2014 με το master plan μελετήθηκε η δημιουργία Λιμεναρχείου στον Εμπορικό Λιμένα. Με τη νέα δημοτική αρχή το 2019 το master plan που ως τότε είχε προχωρήσει σημαντικά ανατράπηκε. Νέες εντολές δόθηκαν στους μελετητές (ποιοι τις αποφάσισαν αλήθεια και μέσω ποιών διαδικασιών) για διατήρηση του κτιρίου του Κολυμβητηρίου προκειμένου να στεγαστεί εκεί το Λιμεναρχείο.

Στον κόσμο η Δημοτική Αρχή Κύτελη μιλούσε για μετατροπή των ερειπίων σε…. παλαί ντε σπορ και στους μελετητές είχε δώσει εντολή να στεγαστεί εκεί το Λιμεναρχείο. Μιλάμε για τέτοια σοβαρότητα. Όμως η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας απέρριψε οριστικά την πρόταση του Δήμου Μυτιλήνης γεγονός που τίναξε στον αέρα την προοπτική της οργάνωσης του λιμανιού της Μυτιλήνης και προκάλεσε τη δρομολόγηση της εμπλοκής στην υπόθεση του ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε.

Ας σημειωθεί εδώ ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας του οποίου ο Υπουργός αποφάσισε την εμπλοκή του ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε στη διαχείριση του λιμανιού, έχει κάνει μια προμελέτη για κατασκευή κτιρίου Λιμεναρχείου στην θέση που είχε αρχικά παραχωρηθεί στη θέση της γεφυροπλάστιγγας και ζητούσε να προωθηθεί η διαδικασία παραχώρησης.
Δεδομένων όλων των παραπάνω, ας ξεχάσουμε προς το παρόν το νέο Λιμεναρχείο. Παραμένουμε στην υφιστάμενη ντροπή!

Με το που έφυγε από τη Μυτιλήνη το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής 12 Μαΐου ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο Δημήτριος Πολίτης, Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ που τον συνόδευε, συμμετείχε σε σύσκεψη στα γραφεία του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Λέσβου για το master plan του λιμανιού της Μυτιλήνης!

Είχε προηγηθεί στη συνάντηση στο Επιμελητήριο που «βαφτίστηκε» παρουσίαση του Αναπτυξιακού Προγράμματος για το βόρειο Αιγαίο παρόντων των στελεχών της τοπικής αυτοδιοίκησης, η παρέλαση των Υπουργών αλλά και η ανακοίνωση από πλευράς του κ. Πολίτη ότι «το ΤΑΙΠΕΔ εργάζεται για την εκπόνηση δυο master plan. Αυτού στο λιμάνι της Μυτιλήνης και του άλλου στο λιμάνι που θα κατασκευασθεί στον Καρά Τεπέ».

Απλά ουδείς αντέδρασε ή κανείς δεν κατάλαβε τι είπε ο κ. Πολίτης; Τι σημαίνουν τα παραπάνω;

Ότι το μνημονιακό υπερταμείο ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε) το οποίο εν μια νυκτί με απόφαση του Υπουργού και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη όπως αποκάλυψε το «Ν» στις 22 του περασμένου Μαρτίου, ορίσθηκε ως «αρχή σχεδιασμού» για το λιμάνι της Μυτιλήνης, σχεδιάζει, το master plan τόσο του λιμανιού της Μυτιλήνης όσο και του μεγάλου έργου του νέου λιμανιού στον Καρά Τεπέ όταν θα πάψει να λειτουργεί ως καταυλισμός προσφύγων και μεταναστών.

Κι αυτό χωρίς την παραμικρή ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου Μυτιλήνης αλλά και του Διοικητικού Συμβουλίου του Λιμενικού Ταμείου Λέσβου.

Ας σημειωθεί ότι όταν έγινε γνωστή η δημοσίευση της απόφασης Πλακιωτάκη σε Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως η δημοτική αρχή δήλωνε πλήρη άγνοια περί αυτής!

Το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο Λέσβου και ο Δήμος Μυτιλήνης δηλαδή, έχουν καταργηθεί από αρμόδια όργανα για την εκπόνηση σχεδίου ή όποιου άλλου προγράμματος, και σαν τέτοια αρχή ορίσθηκε το ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε! Μια «μνημονιακή» εταιρεία που λειτουργεί με απόλυτα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια με την συμμετοχή και Ευρωπαίων εταίρων και η οποία απλά «ενημερώνει» στελέχη της Δημοτικής αρχής για την πορεία του σχεδιασμού.

Στη συνάντηση στα γραφεία του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείο Λέσβου ο κ. Πολίτης και συνεργάτης του από το ΤΑΙΠΕΔ ενημέρωσαν παρουσία του απερχόμενου και εκ νέου υποψήφιου βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Χαράλαμπου Αθανασίου για την πορεία του σχεδιασμού του νέου master plan το Δήμαρχο Μυτιλήνης Στρατή Κύτελη, τον Αντιπρόεδρο του Διαδημοτικού Λιμενικού ταμείου Λέσβου Κώστα Παπαδόπουλο, τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Μυτιλήνης Στρατή Τζιμή, τον προϊστάμενο των τεχνικών υπηρεσιών Ανδρέα Παπαχριστοφόρου. Ενώ τελευταία στιγμή κλήθηκε και συμμετείχε στη συνάντηση και ο πρόεδρος της Κοινότητας Μυτιλήνης Αλέκος Κουζινόγλου.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέταξαν οικογένεια από το πλοίο γιατί είχε φορτισμένο ηλεκτρικό

Όταν ένα πλαίσιο δεν είναι απολύτως σαφές, προκαλεί… αλαλούμ! Όπως έχει προκύψει, εδώ και καιρό, από το ρεπορτάζ του newsauto.gr και την επικοινωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και με ναυτιλιακές εταιρείες, που εκτελούν δρομολόγια εσωτερικού και εξωτερικού, δεν υπάρχει κάποια

Καιρός: Η πρόβλεψη ανά ημέρα και περιοχή έως και την Κυριακή του Πάσχα

Παρόμοιο με τη Μεγάλη Τετάρτη θα είναι το σκηνικό του καιρού και τη Μεγάλη Πέμπτη με πρόσκαιρες νεφώσεις και βροχές.   Αίθριος θα είναι όμως ο καιρός τη Μεγάλη Παρσκευή, με τη θερμοκρασία να σημειώνει άνοδο από το απόγευμα. Το

ΟΛΗ: Αύξηση 30% στην επιβατική κίνηση το α΄τετράμηνο

Ανοδικά κινείται η δραστηριότητα του Λιμανιού του Ηρακλείου, όσον αφορά την κρουαζιέρα. Αυτή η άνοδος οφείλεται στο γεγονός ότι επιλέγεται περισσότερο ως προορισμός από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων, αλλά επίσης και στο ότι πρόκειται για μία ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά για

Υπ. Ναυτιλίας: Έτσι θα μεταφέρονται ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα με πλοία

Με γνώμονα την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την ασφαλή διακίνηση των επιβατών, το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε κατευθυντήριες οδηγίες (14/11/2023 & 16/4/2024) προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, για τη μεταφορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με τα πλοία της ακτοπλοΐας, με σκοπό

Μετάβαση στο περιεχόμενο