Ναυτιλία: Ανατροπή σκηνικού στην παγκόσμια οικονομία – Η πρόβλεψη του κολοσσού της Hapag-Lloyd

Βλέπουμε ότι τα αποθέματα εξαντλούνται σε πολλές περιπτώσεις και μέχρι στιγμής έχουμε δει μια καλή ανάκαμψη μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά, είπε ο CEO της Hapag-Lloyd

Καλούς οιωνούς διακρίνει για το υπόλοιπο του 2024 ο Rolf Habben Jansen, CEO της πέμπτης μεγαλύτερης ναυτιλιακής containerships στον κόσμο, Hapag-Lloyd, αξιολογώντας τις συζητήσεις με πελάτες και άλλες εταιρείες logistics που φαίνεται να ανατρέπουν τις προηγούμενες δυσοίωνες προβλέψεις.

«Βλέπουμε ότι τα αποθέματα εξαντλούνται σε πολλές περιπτώσεις και μέχρι στιγμής έχουμε δει μια καλή ανάκαμψη μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά», είπε ο Jansen μιλώντας στο CNBC.

Η εταιρεία ανέφερε μια απότομη πτώση στα καθαρά κέρδη της για το 2023 αυτή την εβδομάδα και μείωσε το μέρισμά της, γεγονός που οδήγησε σε πτώση της μετοχής.

Ήταν το τρίτο καλύτερο κέρδος του ομίλου στην ιστορία της εταιρείας, αν και σημαντικά χαμηλότερο από το 2022, το οποίο τροφοδοτήθηκε από τη συμφόρηση εμπορευματοκιβωτίων και τους υψηλούς ναύλους.

«Το τελευταίο τρίμηνο του 23 ήταν δύσκολο γιατί τα ποσοστά ήταν σε μη βιώσιμα επίπεδα», είπε ο Jansen. «Νομίζω ότι όλοι το παρατήρησαν. Είδαμε να ανεβαίνουν λίγο προς το τέλος του τριμήνου και μετά, φυσικά, ήρθε η κρίση της Ερυθράς Θάλασσας που άλλαξε ξανά την αγορά».

Επιβάρυνση για το κλίμα λόγω των εκτροπών

Ενώ τα όσα συμβαίνουν στην Ερυθρά Θάλασσα οδήγησαν σε εκτίναξη των εμπορευματοκιβωτίων, η Hapag-Lloyd προβλέπει μείωση των κερδών της φέτος καθώς αυξάνεται το κόστος που σχετίζεται με τις εκτροπές των πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα.

Σύμφωνα με τη SONAR, η τιμή των εμπορευματοκιβωτίων 40 ποδιών ξεκίνησε στις ΗΠΑ στις 3 Ιανουαρίου από 3.063-3.763 δολάρια και κορυφώθηκε στις 9 Φεβρουαρίου σε 5.353-7.329 δολάρια.

Ενώ οι τιμές έχουν πλέον αποκλιμακωθεί, οι αμερικανικές εταιρείες πληρώνουν περισσότερα, με τα ποσοστά από την Ασία προς τα λιμάνια της Δυτικής Ακτής να αυξάνονται κατά 155% σε ετήσια βάση. Από Ασία προς την Ανατολική Ακτή αυξήθηκαν κατά 129% και από την Ασία έως τις ακτές του Κόλπου αυξήθηκαν κατά 71,2% σε ετήσια βάση.

Αναφερόμενος στα τεκταινόμενα στην Ερυθρά, ο CEO της Hapag-Lloyd είπε ότι «είναι μια ανησυχητική κατάσταση και νομίζω ότι η προοπτική είναι πολύ δύσκολη». Πρόσθεσε όμως: «Ελπίζουμε ότι θα τελειώσει σε μερικούς μήνες».

Η διαδρομή γύρω από το Κέρας της Αφρικής είναι μεγαλύτερη και καταναλώνονται περισσότερα καύσιμα από τα containerships. Εκτός από το πρόσθετο κόστος, σύμφωνα με το Sea-Intelligence, οι εκτροπές των πλοίων θα μπορούσαν να αυξήσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 260%-354%.

Ως αποτέλεσμα, οι εταιρείας πλοίων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων με προορισμό την Ευρώπη θα πληρώνουν υψηλότερες χρεώσεις στο πλαίσιο του συστήματος εμπορίας εκπομπών της ΕΕ.

Τα μακρύτερα ταξίδια αυξάνουν το κόστος και για τη Hapag Lloyd, η οποία έχει στόχο να έχει καθαρό μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα έως το 2045.

«Αυτό είναι σίγουρα ένα μεγάλο πρόβλημα», είπε ο Jansen, εξηγώντας ότι η ανάγκη για αύξηση της ταχύτητας και περισσότερους πλόες δεν βοηθά να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι βιωσιμότητας. «Ελπίζω, ωστόσο, ότι αυτή είναι μια προσωρινή κατάσταση και ότι μέσα σε μερικούς μήνες, μπορούμε να επιστρέψουμε στο Σουέζ και στη συνέχεια, φυσικά, να επιστρέψουμε στην αρχική τροχιά» είπε ο ίδιος.

Προοπτική περιόδου αιχμής

Εκτός από τις συνεχιζόμενες εκτροπές λόγω των επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα και τους περιορισμούς που θέτει η πτώση της στάθμης στη Διώρυγα του Παναμά, ο Jansen είπε στο CNBC ότι οι αμερικανοί ναυλωτές, συμπεριλαμβανομένων των πιο σημαντικών εμπόρων λιανικής, φέτος λαμβάνουν υπόψη στον σχεδιασμό για την περίοδο αιχμής της ναυτιλίας και τις πιθανές απεργίες στην Ανατολική Ακτή και στα λιμάνια του Κόλπου. Με όλο αυτό το πλαίσιο ο Jansen εκτιμά ότι η σεζόν αιχμής θα ξεκινήσει λίγο νωρίτερα φέτος.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επιχείρηση «Ασπίδες»: Σημαντικά επιτεύγματα για τους πρώτους 3 μήνες

Σπουδαία ημέρα για την Ελευθερία της Ναυσιπλοΐας. Πέρασαν 3 μήνες από την έναρξη της Επιχείρησης «Ασπίδες». Τρεις μήνες γεμάτοι πολλαπλές προκλήσεις και σπουδαία επιτεύγματα. Η Επιχείρηση «Ασπίδες» συνεχίζει την αποστολή της σε πλήρη συμμόρφωση με το διεθνές δίκαιο, για τη

Μεταφέροντας 11 ρ/κ από Ασία σε Ευρώπη με το πλοίο ανύψωσης βαρέων βαρών “Happy Star”

Μια εντυπωσιακή φωτογραφία ήρθε στη δημοσιότητα από το πλοίο ανύψωσης βαρέων βαρών Happy Star, το φόρτωσε και μετέφερε 11 ρυμούλκα από την Ασία προς την Ευρώπη. Το 156 μέτρων πλοίο διαθέτει δυο γερανούς με ανυψωτική ικανότητα 1100 τόνους! Το Happy

Δεξαμενόπλοια: Ο σκιώδης στόλος που μεταφέρει ιρανικό πετρέλαιο παραμένει στο παιχνίδι

Αυτό, όπως μεταδίδει το Hellenic Shipping News, πρακτικά σημαίνει ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν επιπτώσεις  στη μελλοντική προσφορά δεξαμενόπλοιων. Στην τελευταία της εβδομαδιαία ανάλυση η ναυλομεσιτική εταιρεία Gibson αναφέρει πως “οι ιρανικές εξαγωγές πετρελαίου συνεχίζονται, παρά το γεγονός ότι έχουν

Ώρα νησιού: Γιατί κάποια θέρετρα στις Μαλδίβες μετακινούν τα ρολόγια τους μια ώρα μπροστά

Μπορεί να είναι αλήθεια ότι τα πολυτελή θέρετρα των Μαλδίβων τα έχουν πραγματικά όλα – το τιρκουάζ νερό, την πλούσια θαλάσσια ζωή και, σε ορισμένες περιπτώσεις, το δικό τους σύστημα χρόνου. Αναφέρεται ως «ώρα του νησιού», δεν είναι μια μεταφορική ρήση που

Μετάβαση στο περιεχόμενο