Του Γιώργου Γεωργίου
Συνεχίζει τις επενδύσεις σε νέο τονάζ η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου, σε μία προσπάθεια περαιτέρω μεγέθυνσης του ήδη πολυπληθούς στόλου της.
Το τίμημα της τελευταίας επένδυσης δεν έγινε γνωστό. Στην πρώτη παραγγελία κάθε πλοίο κόστισε περίπου 61 εκατ. δολάρια. Αναλυτής της αγοράς λέει στο Capital.gr ότι από το καλοκαίρι οι τιμές ναυπήγησης πλοίων μεταφοράς containers έχουν αυξηθεί σημαντικά.
Ωστόσο, προσθέτει ότι είναι πιθανό η Navios να έχει έρθει σε συμφωνία με τη γιάρδα για τίμημα κοντά στα επίπεδα της πρώτης παραγγελίας.
Επενδυτικό “κρεσέντο” στην αγορά
Ο κλάδος των containerships βιώνει μία παρατεταμένη περίοδο υψηλής ζήτησης και μεγάλης κερδοφορίας, γεγονός που επιτρέπει στις εταιρείες να υλοποιήσουν κινήσεις επέκτασης.
Το 2021 τοποθετήθηκαν αρκετές νέες παραγγελίες από ναυτιλιακές ελληνικών συμφερόντων, παρά το σχετικά μικρό μερίδιο που διαθέτουν στην αγορά. Η Capital Maritime του Βαγγέλη Μαρινάκη, η Tsakos Shipping & Trading, συμφερόντων της οικογένειας Τσάκου και η Euroseas του Αριστείδη Πίττα, έχουν επενδύσει σε νέα containerships, χωρητικότητας από 1.800 έως και 5.300 TEUs.
Συνολικά, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της ναυτιλιακής είναι ναυλωμένα επί μακρόν. Ήδη το 88,1% των διαθέσιμων ημερών του στόλου containerships για το 2022 είναι καλυμμένο.
Η στρατηγική της Navios
Η Αγγελική Φράγκου βρέθηκε στο επίκεντρο της δημοσιότητας τους προηγούμενους μήνες, μετά την απόφαση να συγχωνεύσει σε μία εταιρεία – Navios Maritime Partners – τους στόλους bulk carriers, tankers και containerships.
Η ίδια εκτιμά ότι οι μεγάλου μεγέθους και διαφοροποιημένοι στόλοι είναι το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας, “καθώς περιορίζουν το ρίσκο της μεταβλητότητας που χαρακτηρίζει τις ναυτιλιακές αγορές και αξιοποιούνται τα θεμελιώδη όλων των κλάδων”.
Η πλοιοκτήτρια έχει επισημάνει ότι η συγχώνευση θα αποφέρει ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα, ενώ θα ενισχύσει και την αξία της μετοχής, καθώς, όπως έχει πει, “οι θεσμικοί επενδυτές ενδιαφέρονται για το μέγεθος και κοιτάζουν τη Navios”.
Μάλιστα, προβλέπει ότι θα μειωθούν οι εισηγμένες, οι οποίες είναι “pure players”, δραστηριοποιούνται, δηλαδή, σε μόνο έναν κλάδο.
Η Navios Maritime Partners διαχειρίζεται πλέον 142 πλοία (54 bulk carriers, 45 tankers και 43 containerships).