Νέα πλοία μεταφοράς containers χτίζει η Navios της Αγγελικής Φράγκου

Του Γιώργου Γεωργίου

Συνεχίζει τις επενδύσεις σε νέο τονάζ η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου, σε μία προσπάθεια περαιτέρω μεγέθυνσης του ήδη πολυπληθούς στόλου της.

Πρόκειται για δεύτερη παραγγελία στο εν λόγω ναυπηγείο, μετά από εκείνη που έγινε γνωστή στα μέσα του καλοκαιριού για 4+2 containerships, ίδιας χωρητικότητας, τα οποία θα ενταχθούν στο στόλο της ναυτιλιακής το 2023 και το 2024.

Το τίμημα της τελευταίας επένδυσης δεν έγινε γνωστό. Στην πρώτη παραγγελία κάθε πλοίο κόστισε περίπου 61 εκατ. δολάρια. Αναλυτής της αγοράς λέει στο Capital.gr ότι από το καλοκαίρι οι τιμές ναυπήγησης πλοίων μεταφοράς containers έχουν αυξηθεί σημαντικά.

Ωστόσο, προσθέτει ότι είναι πιθανό η Navios να έχει έρθει σε συμφωνία με τη γιάρδα για τίμημα κοντά στα επίπεδα της πρώτης παραγγελίας.

Επενδυτικό “κρεσέντο” στην αγορά

Ο κλάδος των containerships βιώνει μία παρατεταμένη περίοδο υψηλής ζήτησης και μεγάλης κερδοφορίας, γεγονός που επιτρέπει στις εταιρείες να υλοποιήσουν κινήσεις επέκτασης.

Το 2021 τοποθετήθηκαν αρκετές νέες παραγγελίες από ναυτιλιακές ελληνικών συμφερόντων, παρά το σχετικά μικρό μερίδιο που διαθέτουν στην αγορά. Η Capital Maritime του Βαγγέλη Μαρινάκη, η Tsakos Shipping & Trading, συμφερόντων της οικογένειας Τσάκου και η Euroseas του Αριστείδη Πίττα, έχουν επενδύσει σε νέα containerships, χωρητικότητας από 1.800 έως και 5.300 TEUs.

Συνολικά, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της ναυτιλιακής είναι ναυλωμένα επί μακρόν. Ήδη το 88,1% των διαθέσιμων ημερών του στόλου containerships για το 2022 είναι καλυμμένο.

Η στρατηγική της Navios

Η Αγγελική Φράγκου βρέθηκε στο επίκεντρο της δημοσιότητας τους προηγούμενους μήνες, μετά την απόφαση να συγχωνεύσει σε μία εταιρεία – Navios Maritime Partners – τους στόλους bulk carriers, tankers και containerships.

Η ίδια εκτιμά ότι οι μεγάλου μεγέθους και διαφοροποιημένοι στόλοι είναι το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας, “καθώς περιορίζουν το ρίσκο της μεταβλητότητας που χαρακτηρίζει τις ναυτιλιακές αγορές και αξιοποιούνται τα θεμελιώδη όλων των κλάδων”.

Η πλοιοκτήτρια έχει επισημάνει ότι η συγχώνευση θα αποφέρει ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα, ενώ θα ενισχύσει και την αξία της μετοχής, καθώς, όπως έχει πει, “οι θεσμικοί επενδυτές ενδιαφέρονται για το μέγεθος και κοιτάζουν τη Navios”.

Μάλιστα, προβλέπει ότι θα μειωθούν οι εισηγμένες, οι οποίες είναι “pure players”, δραστηριοποιούνται, δηλαδή, σε μόνο έναν κλάδο.

Η Navios Maritime Partners διαχειρίζεται πλέον 142 πλοία (54 bulk carriers, 45 tankers και 43 containerships).

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λήμνος: Απουσία ναυαγοσώστη στην αστική παραλία, Λιμενικος βούτηξε και ανέσυρε αγνοούμενο κολυμβητή

Νεαρή Λιμενικος σε υπηρεσία συνοδού στο Ναυαγοσωστικο σκάφος, σε αναζητήσεις τους νεαρού κολυμβητή, μολις τον εντόπισαν βούτηξε στα σκοτεινά νερά για να τον ανασύρει με ασφάλεια Ο 21χρονος κολυμπούσε το βραδυ της Δευτέρας (08/08) στη θαλάσσια περιοχή της παραλίας Ρωμεϊκός

VIKING Norsafe MUNIN S1200 Καμπίνα HCG του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής

Γράφτηκε από τον D-Mitch   VIKING Norsafe MUNIN S1200 Καμπίνα HCG Αυτό το άρθρο αφορά ένα νέο σκάφος που κατασκευάστηκε από τη VIKING Norsafe Hellas, το MUNIN S1200 Cabin HCG, το οποίο θα υπηρετεί στο Λιμενικό Σώμα Ελληνικής Ακτοφυλακής. Μέχρι τώρα, μεταξύ

Γιάννης Πλακιωτάκης : 175 εκατ. για λιμάνια και 80 εκατ. για άγονες

Nέα 255 εκατ. για την ακτοπλοΐαH χρηματοδότηση έργων, οι επιδοτήσεις γραμμών, τα οφέλη για τους νησιώτες και τον τουρισμό Ένας από τους κεντρικούς στρατηγικούς στόχους της ηγεσίας του YNANΠ και του Γιάννη Πλακιωτάκη είναι η διαρκής στήριξη της ελληνικής ακτοπλοΐας,