Νέα πλοία μεταφοράς containers χτίζει η Navios της Αγγελικής Φράγκου

Του Γιώργου Γεωργίου

Συνεχίζει τις επενδύσεις σε νέο τονάζ η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου, σε μία προσπάθεια περαιτέρω μεγέθυνσης του ήδη πολυπληθούς στόλου της.

Πρόκειται για δεύτερη παραγγελία στο εν λόγω ναυπηγείο, μετά από εκείνη που έγινε γνωστή στα μέσα του καλοκαιριού για 4+2 containerships, ίδιας χωρητικότητας, τα οποία θα ενταχθούν στο στόλο της ναυτιλιακής το 2023 και το 2024.

Το τίμημα της τελευταίας επένδυσης δεν έγινε γνωστό. Στην πρώτη παραγγελία κάθε πλοίο κόστισε περίπου 61 εκατ. δολάρια. Αναλυτής της αγοράς λέει στο Capital.gr ότι από το καλοκαίρι οι τιμές ναυπήγησης πλοίων μεταφοράς containers έχουν αυξηθεί σημαντικά.

Ωστόσο, προσθέτει ότι είναι πιθανό η Navios να έχει έρθει σε συμφωνία με τη γιάρδα για τίμημα κοντά στα επίπεδα της πρώτης παραγγελίας.

Επενδυτικό “κρεσέντο” στην αγορά

Ο κλάδος των containerships βιώνει μία παρατεταμένη περίοδο υψηλής ζήτησης και μεγάλης κερδοφορίας, γεγονός που επιτρέπει στις εταιρείες να υλοποιήσουν κινήσεις επέκτασης.

Το 2021 τοποθετήθηκαν αρκετές νέες παραγγελίες από ναυτιλιακές ελληνικών συμφερόντων, παρά το σχετικά μικρό μερίδιο που διαθέτουν στην αγορά. Η Capital Maritime του Βαγγέλη Μαρινάκη, η Tsakos Shipping & Trading, συμφερόντων της οικογένειας Τσάκου και η Euroseas του Αριστείδη Πίττα, έχουν επενδύσει σε νέα containerships, χωρητικότητας από 1.800 έως και 5.300 TEUs.

Συνολικά, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της ναυτιλιακής είναι ναυλωμένα επί μακρόν. Ήδη το 88,1% των διαθέσιμων ημερών του στόλου containerships για το 2022 είναι καλυμμένο.

Η στρατηγική της Navios

Η Αγγελική Φράγκου βρέθηκε στο επίκεντρο της δημοσιότητας τους προηγούμενους μήνες, μετά την απόφαση να συγχωνεύσει σε μία εταιρεία – Navios Maritime Partners – τους στόλους bulk carriers, tankers και containerships.

Η ίδια εκτιμά ότι οι μεγάλου μεγέθους και διαφοροποιημένοι στόλοι είναι το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας, “καθώς περιορίζουν το ρίσκο της μεταβλητότητας που χαρακτηρίζει τις ναυτιλιακές αγορές και αξιοποιούνται τα θεμελιώδη όλων των κλάδων”.

Η πλοιοκτήτρια έχει επισημάνει ότι η συγχώνευση θα αποφέρει ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα, ενώ θα ενισχύσει και την αξία της μετοχής, καθώς, όπως έχει πει, “οι θεσμικοί επενδυτές ενδιαφέρονται για το μέγεθος και κοιτάζουν τη Navios”.

Μάλιστα, προβλέπει ότι θα μειωθούν οι εισηγμένες, οι οποίες είναι “pure players”, δραστηριοποιούνται, δηλαδή, σε μόνο έναν κλάδο.

Η Navios Maritime Partners διαχειρίζεται πλέον 142 πλοία (54 bulk carriers, 45 tankers και 43 containerships).

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εφορία: Τρεις κρίσεις μετά, πληρώνουν οι ίδιοι

Μια περίπου σταθερή εικόνα παρουσιάζουν διαχρονικά τα δηλωθέντα εισοδήματα και οι φόροι που πληρώνουν οι φορολογούμενοι. Παρά το γεγονός ότι έχουμε περάσει οικονομική κρίση, πανδημία και πρόσφατα ενεργειακή κρίση, οι ίδιοι φορολογούμενοι πληρώνουν τους φόρους, τα εισοδήματα παραμένουν χαμηλά για

Οι μισθοί και τα προνόμια των ευρωβουλευτών

Σημαντικές οικονομικές απολαβές, αλλά και «χρυσά» προνόμια περιλαμβάνει το… επάγγελμα του ευρωβουλευτή! Πρόκειται για ένα «πόστο», για το οποίο ερίζουν πολλοί, αφού στους πολιτικούς διαδρόμους αρκετοί αποδέχονται ότι ο ευρωβουλευτής είναι μια θέση που αντίστοιχή της δεν υπάρχει. Κάποιοι, βέβαια,

Γιατί πρέπει να υπάρχει ένα ισχυρό ΠΑΣΟΚ

Ουδείς ισχυρίζεται πως ο Νίκος Ανδρουλάκης είναι ένας χαρισματικός ηγέτης. Νομίζω πως ούτε και ο ίδιος θα το πιστεύει. Από το σημείο αυτό μέχρι τα υποτιμητικά και προσβλητικά σχόλια και χαρακτηρισμούς προς το πρόσωπό του, η απόσταση είναι μεγάλη. Στο

Η φρεγάτα Ύδρα κατέρριψε drone στον Κόλπο του Άντεν

Πυρά κατά δύο μη επανδρωμένων drone έριξε τα ξημερώματα της Πέμπτης η φρεγάτα Ύδρα στο πλαίσιο της συμμετοχής της στην επιχείρηση Ασπίδες στον Κόλπο του Άντεν. Σύμφωνα με πληροφορίες το περιστατικό συνέβη ενώ η φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού παρείχε προστασία

Μετάβαση στο περιεχόμενο