Νέες κυβερνητικές αποφάσεις σε βάρος των αποστράτων: Μη απόδοση των κρατήσεων 4% και 2% στα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας

Για μια ακόμη φορά η κυβέρνηση σχεδιάζει το σφαγιασμό των Μετοχικών Ταμείων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας (ΜΤΣ – ΜΤΝ – ΜΤΑ), εφαρμόζοντας την ίδια πολιτική που ακολούθησαν οι προκάτοχοί της με το κούρεμα των αποθεματικών τους με το περίφημο PSI, το τσεκούρωμα των μερισμάτων που λάβαιναν οι απόστρατοι.

Συγκεκριμένα, τα υπουργεία της κυβέρνησης απάντησαν στην Ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ Νίκου Παπαναστάση αντισυνταγματάρχη ε.α. και Θανάση Παφίλη, σχετικά με την σχεδιαζόμενη μη απόδοση των κρατήσεων 4% και 2%, όπως προβλέπεται, από το κράτος προς τα Μετοχικά ταμεία (ΜΤ) από τα νέα εξοπλιστικά προγράμματα.

Τόσο το υπουργείο Οικονομικών (ΥΠΟ) όσο και εκείνα Προστασίας του Πολίτη και Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής “απάντησαν” δηλώνοντας περίπου αναρμόδια! Ο δε υπουργός Εθνικής Άμυνας Ν. Παναγιωτόπουλος, που φαίνεται να έχει καταλήξει σε αποφάσεις σε βάρος των αποστράτων, απαντώντας προς τους βουλευτές του ΚΚΕ, αναφέρει συνοπτικά:

  1. Το πρώτο(;) έγγραφο του ΥΠΟ για το θέμα έχει ημερομηνία 26/2/21 ενώ ακολούθησαν άλλα δυο μέχρι τέλους του 2021. Συμπίπτει επομένως με την συζήτηση για την προμήθεια των 18 πρώτων αεροσκαφών “Rafale”. Μετά πάνω από ένα χρόνο έρχεται σε γνώση των αποστράτων το “μαντάτο” και ειναι φυσικό να αναρωτιούνται αν ενημερώθηκαν σχετικά οι Ενώσεις αποστράτων (ΝΠΔΔ), πότε ενημερώθηκαν, τι θέση πήραν κλπ.
  2. Το επιχείρημα του ΥΠΟ για το νέο σφαγιασμό των ΜΤ είναι ότι “το ύψος των προβλεπόμενων πληρωμών των ως άνω προγραμμάτων για τα επόμενα έτη είναι πολλαπλάσιο σε σχέση με το πραγματοποιηθέν ύψος προμηθειών την προηγούμενη δεκαετία”. Ανέκαθεν, το ελληνικό κράτος, ως εργοδότης, έχει αναλάβει την υποχρέωση να αποδίδει στα ΜΤ κρατήσεις 4% και 2% επί των δαπανών αγοράς εξοπλισμού, επιπλέον των εισφορών των στελεχών. Δεν είναι δίκαιο όμως, ούτε μπορεί να γίνει αποδεκτό από τους απόστρατους, όποτε το κράτος – εργοδότης θεωρεί το ύψος των κρατήσεων υψηλό να αποφασίζει και την περικοπή τους. Ούτε ακόμα είναι δίκαιο το κράτος να περικόπτει μισθούς, συντάξεις, μερίσματα κατά το δοκούν. Επίσης, στο τέλος – τέλος, δεν είναι αποδεκτό η κυβέρνηση να τροποποιεί νόμους χωρίς να λαβαίνει υπόψη της γνώμες φορέων αποστράτων, πλην των υπό την κηδεμονία της Ενώσεων αποστράτων (ΝΠΔΔ).
  3. Η κάλυψη των δαπανών αυτών γίνεται με αντίστοιχο σχετικό δανεισμό της χώρας”. Ενώ όμως η κυβέρνηση επισείει τον μπαμπούλα του δανεισμού μπροστά στις υποχρεώσεις της προς το λαό, συγχρόνως αποκρύπτει, ότι με τον ίδιο δανεισμό το κράτος καλύπτει επίσης παροχές και προνόμια σε μεγαλοεπιχειρηματίες, εφοπλιστές κλπ. Με τον ίδιο δανεισμό διαχρονικά πραγματοποιεί αλλεπάλληλες “αγορές του αιώνα” που κατά κύριο λόγο εξυπηρετούν ΝΑΤΟϊκές εξοπλιστικές ανάγκες. Σε σχέση με αυτό το τελευταίο θα πρέπει να υπενθυμίσουμε, τελείως ενδεικτικά, τις πτήσεις αεροσκαφών F-16 στην Νορβηγία και τα Κανάρια νησιά, τις αποστολές φρεγατών στον Περσικό κόλπο και τον Ινδικό ωκεανό, αλλά και μονάδων του ΣΞ εκτός συνόρων. Να θυμίσουμε ότι Ελληνικά αεροσκάφη περιπολούν στον εναέριο χώρο της Βόρειας Μακεδονίας για Νατοϊκούς σκοπούς, ότι έχουμε αποστολή συστοιχίας “Patriot” στη Σαουδική Αραβία. Ακόμη με τον ίδιο δανεισμό υλοποιείται η με κάθε τρόπο επικίνδυνη συμμετοχή των Ενόπλων Δυνάμεων στην προετοιμασία και στην εξελισσόμενη πολεμική αντιπαράθεση ΗΠΑ, ΝΑΤΟ, ΕΕ με την Ρωσία στην Ουκρανία και την Μαύρη Θάλασσα.

Οι απόστρατοι δεν πρέπει να σταθούν σε ζητήματα, όπως αν η κυβέρνηση θα λάβει υπόψη της την τελευταία πενταετία ή δεκαετία για να δώσει στα ΜΤ κάποια ψίχουλα, είτε αν η “νομοθετική πρωτοβουλία” που ετοιμάζει θα αφορά μόνο “τα προγράμματα υψηλού κόστους”, έτσι ώστε, όπως ισχυρίζεται ο ΥΕΘΑ, να εξοικονομούνται πόροι “προς όφελος μελλοντικών εξοπλιστικών προγραμμάτων”. Δεν πρέπει να δεχτούν οι ίδιοι οι απόστρατοι, ή οι φορείς που τους εκπροσωπούν να μπουν σε μια τέτοιου είδους συζήτηση με την κυβέρνηση.

Η κυβέρνηση, όπως συμβαίνει με όλους τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους, χρωστάει πάρα πολλά και προς τους απόστρατους ΕΔ & ΣΑ συνολικά!

Επομένως οι συνάδελφοι ας επαγρυπνούμε, ας ανασυνταχτούμε, για να διεκδικήσουμε:

  • Να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι προβλεπόμενες εισφορές του κράτους (4% & 2%) προς τα ΜΤΣ – ΜΤΝ – ΜΤΑ.
  • Να σταματήσουν οι παράνομες κρατήσεις στα μερίσματα και τους Ειδικούς Κλάδους Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων (ΕΚΟΕΜ) του ν. 4093/2012. Να επιστραφούν άμεσα και έντοκα τα παρακρατηθέντα στους απόστρατους.
  • Γενικότερα, να επιστραφούν όλα τα λεηλατημένα αποθεματικά των ασφαλιστικών ταμείων, χωρίς καταφυγή σε ατέρμονους δικαστικούς αγώνες.
  • Με ευθύνη της κυβέρνησης να αποκατασταθούν ζημιές των ταμείων που δημιούργησαν «αμαρτωλές» πολιτικές επιλογές, διαχρονικά. Να αποδοθούν ευθύνες στους υπαίτιους.
  • Να αποκλειστεί κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα στους τομείς της κοινωνικής ασφάλισης (επενδύσεις στο χρηματιστήριο κ.α.) που στόχο έχει να παραδίδει τα χρήματά μας στο μεγάλο κεφάλαιο.
  • Πλήρη αποκατάσταση όλων των απωλειών σε μισθούς, συντάξεις και εφάπαξ στα επίπεδα του 2009.
  • Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού και σύνταξης. Πλήρη εφαρμογή των αποφάσεων του ΣτΕ.
  • Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων που μειώνουν συντάξεις και παροχές.

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μεταναστευτικές ροές: «Αποσυμπίεση» στην Ελλάδα, μεγάλη αύξηση στην Κύπρο

Ενδιαφέροντα στοιχεία για την διαχείριση του μεταναστευτικού ζητήματος στη Γηραιά Ήπειρο προκύπτουν από την έκθεση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Υποστήριξης για το Άσυλο με τα στοιχεία να αποτυπώνουν μία ξεκάθαρη αποκλιμάκωση όσον αφορά στην Ελλάδα, την ώρα που άλλες χώρες βιώνουν πιέσεις

Viral: Ψαράς ανασύρει ψάρι – τέρας βάρους 177 κιλών και μήκους 2,5 μέτρων από τον βυθό της Νορβηγίας

Ένα ψάρι – τέρας ανέσυρε από τα παγωμένα νερά της Νορβηγίας ο Βρετανός ψαράς Πολ Στίβενς. Το ψάρι πρόκειται για έναν ιππόγλωσσο βάρους 177 κιλών και με μήκος 2, 5 μέτρων!   Με βάση τις διαστάσεις του ψαριού, η ηλικία

Απεργία στο λιμάνι Felixstowe του Ηνωμένου Βασιλείου από τις 21 εως τις 29 Αυγούστου

Αποκαλύφθηκαν κάποιες λεπτομέρειες για την μεγάλη απεργία στο λιμάνι Felixstowe, η οποία θα προκαλέσει περαιτέρω αποσταθεροποίηση στη μεταφορά των ευρωπαϊκών εμπορευματοκιβωτίων. Πιο συγκεκριμένα, περίπου 1.900 εργαζόμενοι στο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων του Ηνωμένου Βασιλείου, θα πραγματοποιήσουν οκταήμερη απεργία από τις 21

Navibulgar: Εξαγορά τεσσάρων eco-lake bulk carriers έναντι $128 εκατομμυρίων

Η ναυτιλιακή εταιρεία Navibulgar αναμένεται να καταβάλει 128 εκατομμύρια δολάρια σε τέσσερα eco-lake handysize bulk carriers. Πιο συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι η βουλγαρική πλοιοκτήτρια εταιρεία παράγγειλε πλοία από το ναυπηγείο Yangzijiang στο πλαίσιο των σχεδίων επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της.