Νέο διαγωνιστικό έργο για την ακτοπλοϊκή διασύνδεση Ελλάδας – Κύπρου

Το έργο παρουσιάστηκε σε εκδήλωση στον ΟΛΠ από τον υφυπουργό Ναυτιλίας της Κύπρου Βασίλειο Δημητριάδη και θα περιλαμβάνει επιδότηση 5,5 εκατ. ευρώ το χρόνο για 22 δρομολόγια μετ’ επιστροφής.

To νέο διαγωνιστικό έργο, που αφορά τη θαλάσσια ακτοπλοϊκή διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου, που αναμένεται να ξεκινήσει άνοιξη προς καλοκαίρι του 2022 και θα περιλαμβάνει επιδότηση 5,5 εκατ. ευρώ το χρόνο για 22 δρομολόγια μετ’ επιστροφής, παρουσίασε σήμερα σε στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών και δημοσιογράφους, σε ειδική εκδήλωση στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, ο υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου Βασίλειος Δημητριάδης.

Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, ο ανάδοχος που αναμένεται να επιλεγεί, θα μπορεί να λαμβάνει την επιδότηση για τρία συναπτά έτη, με επέκτασή της ανάλογα με την αύξηση του αριθμού των επιβατών, ενώ θα μπορεί να ξεκινά την εκτέλεση των δρομολογίων από τις εορτές του Πάσχα, πιθανότατα Απρίλιο-Μάιο και να εκτελεί στη συνέχεια 22 δρομολόγια μετ΄ επιστροφής σε εβδομαδιαία βάση όλο το καλοκαίρι.

«Αυτή η περίοδος έχει και τη μεγαλύτερη ζήτηση από επιβάτες και τουρίστες, ενώ το πλοίο που θα εκτελεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο θα μπορεί να προσεγγίζει τον Βασικό Τερματικό Κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά και στην Κύπρο το λιμάνι της Λεμεσού, είτε της Λάρνακας είτε και τα δύο» τόνισε ο κ. Δημητριάδης. Ανέφερε ότι «για την κυπριακή κυβέρνηση η ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας-Κύπρου είναι ένα άκρως σημαντικό εγχείρημα και υπάρχει και ενδιαφέρον και από την ελληνική πλευρά και από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη» ενώ εξέφρασε την εκτίμηση ότι «το εγχείρημα αυτή τη φορά θα πετύχει».

Ο κ. Δημητριάδης τόνισε ότι η Κυπριακή Δημοκρατία καταβάλλει εδώ και χρόνια προσπάθειες με τη στήριξη της ελληνικής κυβέρνησης για τη λειτουργία της συγκεκριμένης ακτοπλοϊκής σύνδεσης που πάνω από 21 χρόνια έχει να λειτουργήσει. Πρόσθεσε εξάλλου ότι η νέα γραμμή, πέρα από τη σημασιολογική έννοια, έχει προσφέρει στον Κύπριο και Έλληνα πολίτη εναλλακτική συνδεσιμότητα, καθώς το νησί συνδέεται με τις υπόλοιπες χώρες μόνο αεροπορικώς.

Τόνισε επίσης ότι η κυπριακή κυβέρνηση, με αμιγώς εθνικούς πόρους, απευθύνθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να εξασφαλίσει την επιδότηση για τη συγκεκριμένη επαναλειτουργία αυτής της ακτοπλοϊκής σύνδεσης. Ήδη, ανέφερε ότι το Ισραήλ αλλά και πολλές Ενώσεις Μοτοσικλετιστών, Συλλόγων και Ομίλων από την Κύπρο την Ελλάδα και την Ευρώπη, έχουν ενδιαφερθεί για τη λειτουργία της.

Να σημειωθεί ότι στους όρους του διαγωνισμού στην ακτοπλοϊκή σύνδεση δεν θα υπάρχει επιλογή για ενδιάμεσο σταθμό σε ελληνικό νησί, ωστόσο προνοείται ρητά στα Διαγωνιστικά Έγγραφα ότι ο Επιτυχών Προσφοροδότης μπορεί να επιλέξει να επεκτείνει το ταξίδι Κύπρου-Ελλάδας σε τρίτη γειτονική χώρα (ταξίδι που δεν θα λάβει επιδότηση) όπως το Ισραήλ η άλλες χώρες εκτός από την Τουρκία.

Σημειώνεται ότι οι εταιρείες που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον θα πρέπει να έχουν υποβάλλει τις προσφορές τους έως τις 28 Ιανουαρίου του 2002 ενώ οι όροι του διαγωνισμού βρίσκονται αναρτημένοι στη σελίδα του υπουργείου Ναυτιλίας της Κύπρου. Σημαντικό στοιχείο του νέου διαγωνισμού είναι ότι η ανάδοχη ακτοπλοϊκή εταιρεία που θα επιλεγεί θα μπορεί να λαμβάνει τα χρήματα τη επιδότησης σε μηνιαία βάση και όχι κάθε τρείς μήνες όπως ήταν ως προϋπόθεση στον διαγωνισμό του 2020.

Η ελάχιστη μεταφορική ικανότητα του πλοίου είναι να μπορεί να εξυπηρετεί τουλάχιστον 100 επιβάτες και 60 άτομα σε καμπίνες. Σύμφωνα με τα στοιχεία του διαγωνισμού, κριτήριο κατακύρωσης της προσφοράς είναι η χαμηλότερη τιμή (100%). Τα ελάχιστα ποιοτικά κριτήρια προνοούνται ως προ-απαιτούμενα στα Διαγωνιστικά Έγγραφα για τη συμμετοχή στον Διαγωνισμό. Το κριτήριο για σημαία ΕΕ/ΕΟΧ του πλοίου πρέπει να πληρείται πριν από την έναρξη της λειτουργίας της υπηρεσίας και όχι απαραίτητα κατά την υποβολή της προσφοράς.

Ο επιτυχών προσφοροδότης μπορεί να αποφασίσει να αντικαταστήσει το αρχικό πλοίο καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασης νοουμένου ότι:

  • το πλοίο για αντικατάσταση πληροί ή υπερβαίνει τις ελάχιστες προδιαγραφές του πλοίου.
  • η προηγούμενη έγκριση της Αναθέτουσας Αρχής λαμβάνεται μετά από επιτυχή επιθεώρηση του πλοίου.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αλλάζει όψη το λιμάνι της Σούδας – Τα σχέδια για τον νέο σταθμό επιβατών

Την εικόνα των σχεδίων που δηµοσιεύονται σήµερα στα “Χ.ν.” θα έχει ο σταθµός επιβατών στο λιµάνι της Σούδας όταν ολοκληρωθεί. Σηµειώνεται πως το έργο έχει ενταχθεί στο “Ταµείο Ανάκαµψης” και ο διαγωνισµός ξεκίνησε µε τους ενδιαφερόµενους να µπορούν να καταθέσουν τις

Αδυναμία πληρωμής ή ετοιμάζουν κατάργηση;

Μετρώντας αντίστροφα για να “αποχαιρετήσουμε” το 2024, στο τέλος του έτους θα συμπληρωθούν 2 χρόνια κατά τα οποία παραμένει απλήρωτο το μεταφορικό ισοδύναμο στις επιχειρήσεις των νησιών μας. Την ίδια ώρα προκαλούν θυμηδία οι πομπώδεις εξαγγελίες της ηγεσίας του Υπουργείου

Ποια πλοία δεν κινδυνεύουν από τους Χούθι

Τουλάχιστον το 15% των πλοίων που σήμερα αλλάζουν πορεία και χαράσσουν ρότα γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας θα μπορούσαν να επιστρέψουν με ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα με ελάχιστο κίνδυνο, σύμφωνα με τον ναυτικό διοικητή της επιχείρησης «Aspides», τον

Ένατο το νηολόγιο της Ελλάδας στο top-10, αλλά με… κράτει τις μηχανές

Αμετάβλητη παρέμεινε η πρώτη δεκάδα των κρατών που έχουν στη σημαία τους τον μεγαλύτερο στόλο πλοίων. Η χώρα μας, στην οποία έχουν έδρα περισσότερες από 600 ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχουν πάνω από 5.500 πλοία σε όρους νηολογίου, βρίσκεται στην ένατη

Μετάβαση στο περιεχόμενο