Ο ελληνόκτητος στόλος αυξάνεται, το ελληνικό νηολόγιο συρρικνώνεται

Μειώνεται ο αριθμός των πλοίων που ταξιδεύουν υπό ελληνική σημαία

Συνεχίζεται µε ισχυρούς ρυθμούς η μεγέθυνση του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου τόσο σε αριθμό πλοίων και χωρητικότητα όσο και ως μερίδιο του παγκόσμιου στόλου. Ωστόσο, παράλληλα συνεχίζεται και η συρρίκνωση του ελληνικού νηολογίου, καθώς η έλλειψη ανταγωνιστικότητάς του οδηγεί πολλά πλοία σε ξένες σημαίες. Ο ελληνικά ελεγχόμενος στόλος, σύμφωνα με τη φετινή ετήσια έκθεση της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας (Greek Shipping Cooperation Committee ή «Committee»), έχει αυξηθεί ως προς τον αριθμό των πλοίων κατά τη διάρκεια του έτους έως τον Μάρτιο του 2022 και έχει φθάσει σε επίπεδο-ρεκόρ τόσο σε όρους DWT (χωρητικότητας εκτοπίσματος) όσο και σε όρους GT (ολικής χωρητικότητας). Σύμφωνα με στοιχεία της 1ης Μαρτίου 2022 που συγκέντρωσε η IHS Markit και τα οποία επεξεργάστηκε το Committee για την ετήσια έκθεσή του, ελληνικά συμφέροντα ελέγχουν 4.140 πλοία διαφόρων κατηγοριών, με συνολική χωρητικότητα 355.342.694 DWT και 210.077.273 GT. Σε σύγκριση με τα στοιχεία κατά την ίδια χρονική στιγμή του προηγούμενου έτους, αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 102 πλοίων, 4.876.695 DWT και 4.429.704 GT. Τα μεγέθη αυτά περιλαμβάνουν και 167 πλοία διαφόρων κατηγοριών που βρίσκονται υπό παραγγελία σε ναυπηγεία.

o-ellinoktitos-stolos-ayxanetai-to-elliniko-niologio-syrriknonetai0

Ελληνικά συμφέροντα ελέγχουν 4.140 πλοία διαφόρων κατηγοριών, με συνο- λική χωρητικότητα 355.342.694 DWT.

Αλλά ο στόλος που είναι νηολογημένος υπό ελληνική σημαία έχει μειωθεί και ως προς τον αριθμό των πλοίων και ως προς τη συνολική χωρητικότητά του (και σε DWT και σε GT), αποτελούμενος πλέον από 570 πλοία (χωρητικότητας 35.600.214 GT και 59.614.661 DWT), σε αντίθεση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους, οπότε και απαριθμούσε 584 πλοία (36.623.355 GT και 62.317.858 DWT). Η ανάλυση της σημαίας των πλοίων που ανήκουν σε ελληνικές μητρικές εταιρείες και η οποία απεικονίζει τον συνολικό αριθμό πλοίων και χωρητικότητας που είναι νηολογημένα σε κάθε ένα από τα κύρια νηολόγια που χρησιμοποιούν οι Ελληνες ιδιοκτήτες, σε σύγκριση με την αντίστοιχη κατάταξη του περασμένου έτους, δείχνει ότι οι Νήσοι Μάρσαλ κέρδισαν 132 πλοία, η Λιβερία 83, η Κύπρος 7 και οι Μπαχάμες 2 πλοία. Από την άλλη πλευρά, μειώσεις καταγράφηκαν στον αριθμό των ελληνόκτητων πλοίων υπό σημαία Παναμά, Σιγκαπούρης και Χονγκ Κονγκ. Ο αριθμός των πλοίων που είναι νηολογημένα με σημαία Μάλτας παρέμεινε αμετάβλητος. Συνολικά, οι σημαίες της Λιβερίας και των Νήσων Μάρσαλ βρίσκονται στις πρώτες θέσεις του ελληνόκτητου στόλου με 1.014 και 1.009 ελληνικά πλοία, αντίστοιχα, στα νηολόγιά τους.

Σε ό,τι αφορά τα υπό παραγγελία πλοία ως προς τον τύπο τους υπάρχουν υπό παραγγελία ή ναυπήγηση 54 πετρελαιοφόρα για λογαριασμό Ελλήνων ιδιοκτητών, 18 δεξαμενόπλοια χημικών και προϊόντων, 43 δεξαμενόπλοια υγραερίου, 17 πλοία μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίου, και 35 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Αξίζει να σημειωθεί πως οι ελληνικές μητρικές πλοιοκτήτριες εταιρείες αντιπροσωπεύουν το 26,1% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων και το 15% του στόλου μεταλλευμάτων και χύδην φορτίου. Συνολικά, ο ελληνόκτητος στόλος ανέρχεται στο 7% του παγκόσμιου ως προς τον αριθμό των πλοίων, στο 12,9% σε χρηστικότητα GT και στο 15,3% σε χωρητικότητα DWT. Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε οριακά σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αλλά παρ’ όλα αυτά εξακολουθεί να είναι 2,4 χρόνια κάτω από τον μέσο όρο ηλικίας του παγκόσμιου στόλου. Ειδικότερα, ο μέσος όρος ηλικίας του ανέρχεται πλέον στα 12,3 έτη έναντι 14,7 ετών για τον παγκόσμιο στόλο.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόδος: Στο Μαντράκι επέστρεψε πριν από λίγο ανακαινισμένο το ιστορικό πλωτό εστιατόριο “ΚΟΝΤΙΚΙ”

Μετά από μήνες εντατικών εργασιών ανακατασκευής, το θρυλικό πλωτό εστιατόριο «ΚΟΝΤΙΚΙ» είναι πλέον έτοιμο να υποδεχθεί ξανά τους επισκέπτες της Ρόδου ως SWAN. Η επένδυση άνω των 2 εκατομμυρίων ευρώ, που περιελάμβανε και ειδική ξυλεία υψηλής ποιότητας, σεβόμενη πλήρως την

Καρνάγια: Τα ξύλινα ναυπηγεία που σβήνουν, μαζί τους μια Ελλάδα που χάνεται

Μια αρχαία τέχνη σβήνει αργά και σιωπηλά. Τα καρνάγια – οι ταρσανάδες που κάποτε γέμιζαν τις ακτές του Αιγαίου και του Ιονίου με ήχους σφυριών και άρωμα πεύκου – μετρούν πια τις τελευταίες τους ανάσες. Από τα περίπου 300 ξύλινα ναυπηγεία που λειτουργούσαν

Η αγορά των δεξαμενόπλοιων σε κρίσιμο σταυροδρόμι

Σε ένα περιβάλλον έντονης αβεβαιότητας στις διεθνείς αγορές και συνεχών αλλαγών, πρόσφατη έκθεση της VesselsValue εστιάζει στις προοπτικές της αγοράς δεξαμενόπλοιων. Όπως επισημαίνει η έκθεση, οι γεωπολιτικές εντάσεις, οι κυρώσεις και οι μεταβολές των εμπορευματικών ροών αποτελούν τη νέα νόρμα

Κικίλιας από Μύκονο: «Ολοκληρωμένο master plan για το λιμάνι της Μυκόνου – Σε 15 ημέρες ολοκληρώνεται η εργολαβία στο παλιό λιμάνι»

«Προχωράει ένα ολοκληρωμένο master plan για το λιμάνι και όλες τις λιμενικές υποδομές. Ζήτησα από τον κύριο Λιμενάρχη, τον κύριο Διοικητή της 6ης ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ και τις δυνάμεις μας στο νησί να προχωρήσουμε τάχιστα και τα υπόλοιπα λιμενικά έργα, θέτοντας ως

Μετάβαση στο περιεχόμενο