Οι Αμερικανοί, οι οποίοι «έχασαν» το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, «απλώνουν δίχτυα» στην Αλεξανδρούπολη

Ο αμερικανικός παράγοντας, διαπιστώνοντας την απώλεια του λιμανιού
της Θεσσαλονίκης, το οποίο κατέληξε στην γερμανική DIEP GmbH, τη
γαλλο-κινεζική Terminal Link SAS και τη ρωσική Belterra Investments Ltd
(η τελευταία ανήκει στον Ιβάν Σαββίδη), «βρυχάται» για το λιμάνι της
Αλεξανδρούπολης.

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι το πρώτο από τα 10 περιφερειακά
λιμάνια που θα βγει, από το ΤΑΙΠΕΔ, σε διαγωνιστική διαδικασία, με τη
μέθοδο των υπο-παραχωρήσεων.

Το λιμάνι βρίσκεται σε σημείο, το οποίο συνδέεται άμεσα με την
Εγνατία Οδό και τον σιδηροδρομικό άξονα προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά και τα
τουρκικά και βουλγαρικά σύνορα, ενώ γειτνιάζει με τον Διαδριατικό Αγωγό
Φυσικού Αερίου (TAP) και την όδευση του κάθετου συνδετήριου αγωγού
Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB).

Παράλληλα, αποτελεί επίκεντρο των σχεδίων για τις εισαγωγές
υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βαλκανική, μέσω της προωθούμενης
κατασκευής πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου
(LNG) από αμερικανικά και ελληνικά επιχειρηματικά συμφέροντα.

Από την πλευρά του, αισιόδοξος για τη συμμετοχή αμερικανικών
εταιρειών στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης εμφανίστηκε ο πρέσβης των ΗΠΑ
στην Αθήνα, Τζέφρι Πάιατ, που επισκέφθηκε χθες τον Οργανισμό Λιμένα
Αλεξανδρούπολης.

«Ελπίζουμε πάρα πολύ ότι με τους όρους που θα δημιουργηθούν, οι
αμερικανικές εταιρείες, τα αμερικανικά κεφάλαια θα επιλέξουν να
συμμετέχουν στην ευκαιρία που δίνεται, αλλά φυσικά αυτό εξαρτάται από
τις αποφάσεις, κυρίαρχες αποφάσεις, που πρόκειται να πάρει η ελληνική
κυβέρνηση στις επόμενες εβδομάδες», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Αμερικανός πρεσβευτής έδειξε ενθουσιασμό για το λιμάνι, επισημαίνοντας ότι «είναι ένας φανταστικός οικονομικός πόρος. Βλέπεις
αυτό το λιμάνι, βλέπεις τη γεωγραφική θέση του και συνειδητοποιείς πόσο
αχρησιμοποίητο οικονομικό δυναμικό υπάρχει σε αυτές τις εγκαταστάσεις
».

“Η ιδιωτικοποίηση”, ανέφερε, “ο IGB και ο FSRU (Floating Storage and
Regasification Unit- πλωτή μονάδα παραλαβής, αποθήκευσης και
αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου), αν όλα υλοποιηθούν, αυτό θα
ξεκλειδώσει τη μεταμόρφωση της οικονομίας της περιοχής του Έβρου”.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΟΛΑ Χρήστος Δούκας χαρακτήρισε «φίλο του λιμανιού» τον Αμερικανό πρέσβη.

Επίσης, αναφέρθηκε στα σχέδια για την αξιοποίηση του λιμανιού, που
«σε συνδυασμό με όλα τα πρότζεκτς που τρέχουν στην περιοχή και θα
τρέξουν πάρα πολύ σύντομα, που έχουν να κάνουν με τα ενεργειακά
προγράμματα, με τη βελτίωση το σιδηροδρόμου, με τα εμπορευματικά
κέντρα».

metaforespress.gr

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΦΕΚ: Επέκταση «μάχιμης 5ετίας»-Αυξήσεις συντάξεων-Κατάργηση ειδικής εισφοράς 1%

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Τεύχος A’ 219/25.11.2022 ο νέος Ν. 4997/2022 «Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις». Με το νέο νόμο, επέρχονται μεταξύ άλλων οι παρακάτω σημαντικές αλλαγές: ΦΕΚ by kranosgr on Scribd

Δημοσκόπηση με κάλπη: Στις 4 μονάδες η διαφορά ΝΔ με ΣΥΡΙΖΑ – Σενάρια εκλογών

«Μύρισε εκλογές» διαπίστωσε ο πρωθυπουργός το πρωί στην περιοδεία του στην Καλλιθέα. Όλοι πλέον διαπιστώνουν ότι το τελευταίο διάστημα η κυβέρνηση κινείται σε ρυθμούς προεκλογικής περιόδου. Από τις συνεχείς περιοδείες του κ. Μητσοτάκη έως τις άρον-άρον προβολές ημιτελών έργων (Μετρό Θεσσαλονίκης) και τις «φιλολαϊκές»

Τι αλλάζει στο πώς διοικείται το Δημόσιο

Toυ Δημήτρη Κατσαγάνη Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε την περασμένη εβδομάδα νομοσχέδιο του Υπουργού Εσωτερικών, κος Μάκης Βορίδης το οποίο αφορά στην  “πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα”. Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί στις 7 Δεκεμβρίου 2022.  Σύμφωνα με την έκθεση ανάλυσης

Ρότα ανάπτυξης για την κρουαζιέρα στα Χανιά το 2022

Με δυναμικό τρόπο αναπτύχθηκε το 2022 η κρουαζιέρα στα Χανιά, προσθέτοντας θετικά στοιχεία στην πολύ καλή εικόνα της τουριστικής περιόδου για την περιοχή. Η περίοδος της κρουαζιέρας για το 2022 «άνοιξε» στα Χανιά τον Μάρτιο με δύο αφίξεις πλοίων και