Οι Αμερικανοί, οι οποίοι «έχασαν» το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, «απλώνουν δίχτυα» στην Αλεξανδρούπολη

Ο αμερικανικός παράγοντας, διαπιστώνοντας την απώλεια του λιμανιού
της Θεσσαλονίκης, το οποίο κατέληξε στην γερμανική DIEP GmbH, τη
γαλλο-κινεζική Terminal Link SAS και τη ρωσική Belterra Investments Ltd
(η τελευταία ανήκει στον Ιβάν Σαββίδη), «βρυχάται» για το λιμάνι της
Αλεξανδρούπολης.

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι το πρώτο από τα 10 περιφερειακά
λιμάνια που θα βγει, από το ΤΑΙΠΕΔ, σε διαγωνιστική διαδικασία, με τη
μέθοδο των υπο-παραχωρήσεων.

Το λιμάνι βρίσκεται σε σημείο, το οποίο συνδέεται άμεσα με την
Εγνατία Οδό και τον σιδηροδρομικό άξονα προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά και τα
τουρκικά και βουλγαρικά σύνορα, ενώ γειτνιάζει με τον Διαδριατικό Αγωγό
Φυσικού Αερίου (TAP) και την όδευση του κάθετου συνδετήριου αγωγού
Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB).

Παράλληλα, αποτελεί επίκεντρο των σχεδίων για τις εισαγωγές
υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βαλκανική, μέσω της προωθούμενης
κατασκευής πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου
(LNG) από αμερικανικά και ελληνικά επιχειρηματικά συμφέροντα.

Από την πλευρά του, αισιόδοξος για τη συμμετοχή αμερικανικών
εταιρειών στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης εμφανίστηκε ο πρέσβης των ΗΠΑ
στην Αθήνα, Τζέφρι Πάιατ, που επισκέφθηκε χθες τον Οργανισμό Λιμένα
Αλεξανδρούπολης.

«Ελπίζουμε πάρα πολύ ότι με τους όρους που θα δημιουργηθούν, οι
αμερικανικές εταιρείες, τα αμερικανικά κεφάλαια θα επιλέξουν να
συμμετέχουν στην ευκαιρία που δίνεται, αλλά φυσικά αυτό εξαρτάται από
τις αποφάσεις, κυρίαρχες αποφάσεις, που πρόκειται να πάρει η ελληνική
κυβέρνηση στις επόμενες εβδομάδες», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Αμερικανός πρεσβευτής έδειξε ενθουσιασμό για το λιμάνι, επισημαίνοντας ότι «είναι ένας φανταστικός οικονομικός πόρος. Βλέπεις
αυτό το λιμάνι, βλέπεις τη γεωγραφική θέση του και συνειδητοποιείς πόσο
αχρησιμοποίητο οικονομικό δυναμικό υπάρχει σε αυτές τις εγκαταστάσεις
».

“Η ιδιωτικοποίηση”, ανέφερε, “ο IGB και ο FSRU (Floating Storage and
Regasification Unit- πλωτή μονάδα παραλαβής, αποθήκευσης και
αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου), αν όλα υλοποιηθούν, αυτό θα
ξεκλειδώσει τη μεταμόρφωση της οικονομίας της περιοχής του Έβρου”.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΟΛΑ Χρήστος Δούκας χαρακτήρισε «φίλο του λιμανιού» τον Αμερικανό πρέσβη.

Επίσης, αναφέρθηκε στα σχέδια για την αξιοποίηση του λιμανιού, που
«σε συνδυασμό με όλα τα πρότζεκτς που τρέχουν στην περιοχή και θα
τρέξουν πάρα πολύ σύντομα, που έχουν να κάνουν με τα ενεργειακά
προγράμματα, με τη βελτίωση το σιδηροδρόμου, με τα εμπορευματικά
κέντρα».

metaforespress.gr

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι λιμενικοί Χίου και Σάμου καταγγέλλουν εξαντλητικές συνθήκες εργασίας

Εξαντλητικές συνθήκες εργασίας των λιμενικών που εκτελούν επιχειρήσεις στην περιοχή του Ανατολικού Αιγαίου και μάλιστα σε φάση διόγκωσης των προσφυγικών – μεταναστευτικών ροών καταγγέλλει η Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Χίου – Σάμου, με επιστολή της στην πολιτική και φυσική ηγεσία.

Απώλειες έως 22% λόγω κρατήσεων

Η Εφορία και οι κρατήσεις, μαζί με τη μεγάλη ακρίβεια, επιδεινώνουν τη δύσκολη οικονομική κατάσταση των συνταξιούχων, με τις συνολικές κρατήσεις στις συντάξεις να φτάνουν έως και το 22%. Τονίζεται ότι αυξήσεις μεταξύ 2,2% και 2,5% για το 2025 θα λάβουν περίπου 2 εκατ.

Παραθερισμός αποστράτων σε εγκαταστάσεις των Ενόπλων Δυνάμεων

Αριθμός: 5931 Τύπος: Ερωτήσεις Σύνοδος / Περίοδος: Α’ Σύνοδος Κ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ) Θέμα: Παραθερισμός αποστράτων σε εγκαταστάσεις των Ενόπλων Δυνάμεων. Κοινοβουλευτική Ομάδα: ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ Ημερομηνία: 19/07/2024 Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης: 13/09/2024 Καταθέτοντες: Κατσώτης Περικλή Χρήστος Παπαναστάσης Αθανασίου Νικόλαος

Γιατί ποτέ δε θα γίνουμε Ισραήλ (*)

Χθες, από εδώ στο Liberal.GR, o Δημήτρης Καμπουράκης αναρωτήθηκε επί λέξει: «μα πώς στο διάολο το κάνουν οι Ισραηλινοί κι εμείς δεν μπορούμε». Ένα ερώτημα που το έχω ακούσει άπειρες φορές, με έχει απασχολήσει και προσωπικά και έχω καταλήξει σε

Μετάβαση στο περιεχόμενο