Οι Χούθι αμβλύνουν την αισιοδοξία του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου για το 2024

Οι πιθανές επιπτώσεις των διαταραχών στη ναυσιπλοΐα λόγω των επιθέσων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα αλλά και η λιγότερο ζωηρή παγκόσμια οικονομία οδηγεί τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου να μην είναι τόσο αισιόδοξος στις εκτιμήσεις του για την αύξηση του εμπορίου αγαθών για το 2023 και το 2024.

Ο ΠΟΕ είχε εκτιμήσει τον Οκτώβριο ότι η αύξηση του εμπορίου εμπορευμάτων θα ήταν 0,8% για το 2023 και 3,3% για το 2024. Αλλά τώρα πιστεύει ότι η ανάπτυξη φέτος απειλείται από γεωπολιτικές εντάσεις.

Ο επικεφαλής οικονομολόγος του ΠΟΕ Ραλφ Όσα δήλωσε στο Reuters τη Δευτέρα ότι και οι δύο ετήσιες εκτιμήσεις για την ανάπτυξη φαίνονται πλέον “υπερβολικά αισιόδοξες”. Ο ΠΟΕ θα δημοσιεύσει επικαιροποιημένα στοιχεία σε περίπου δύο μήνες.

Ο Ραλφ Ossa δήλωσε ότι το εμπόριο εμπορευμάτων μειώθηκε κατά 1,4% σε ετήσια βάση τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2023, αν και το τέταρτο τρίμηνο φαινόταν λίγο ισχυρότερο.

«Προς το παρόν η ανάπτυξη του 2023 φαίνεται ότι θα είναι μικρότερη από 0,8%. Αν θα είναι θετικό ή αρνητικό, δεν ξέρω», δήλωσε. Η Ευρώπη τα πήγε χειρότερα από ό,τι αναμενόταν και η ανάκαμψη της Κίνας μετά την Covid 19 δεν ήταν τόσο ισχυρή όσο φανταζόταν.

Το παγκόσμιο εμπόριο αυξανόταν κάθε χρόνο την τελευταία δεκαετία, εκτός από το 2020, κατά τη διάρκεια της χειρότερης περιόδου της πανδημίας COVID-19.

Για το 2024, ο Ossa δήλωσε ότι ορισμένοι διεθνείς οργανισμοί έχουν υποβαθμίσει τις προβλέψεις τους για την αύξηση του ΑΕΠ, με πιθανό αντίκτυπο στις προβλέψεις του ίδιου του ΠΟΕ για το εμπόριο. Ωστόσο, το εμπόριο αγαθών φέτος θα πρέπει να εξακολουθεί να είναι ισχυρότερο από ό,τι το 2023, είπε.

«Ναι, έχουμε όλους αυτούς τους αντίθετους ανέμους για το διεθνές εμπόριο… αλλά δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε τη μεγάλη εικόνα ότι τόσο η παγκόσμια οικονομία γενικά όσο και το διεθνές εμπόριο ειδικότερα ήταν απίστευτα ανθεκτικοί», δήλωσε ο Ossa.

Υπογράμμισε επίσης τη συνεχή επέκταση του εμπορίου υπηρεσιών, το οποίο αυξήθηκε κατά 9% σε ετήσια βάση το πρώτο εξάμηνο του 2023, με έντονη αύξηση των ψηφιακά παρεχόμενων υπηρεσιών.

Ο Ossa δήλωσε ότι, μετά το αρχικό σοκ στις αλυσίδες εφοδιασμού από τις διαταραχές της διώρυγας του Σουέζ, ο πιο πιθανός αντίκτυπος θα είναι οι υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές λόγω του αυξημένου κόστους μεταφοράς.

Ο αντίκτυπος του πληθωρισμού θα είναι ανιχνεύσιμος στην Ευρώπη εάν συνεχιστούν οι διαταραχές, αλλά είναι πιθανό να είναι περισσότερο της τάξης των δεκαδικών εκατοστιαίων μονάδων, παρά ένα ακραίο σοκ, δήλωσε ο Ossa.

Πηγή 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λ.Σ: Νέα υπηρεσία στο www.hcg.gr με στοιχεία ενδιαφέροντος για το εν αποστρατεία προσωπικό του Λιμενικού Σώματος

Σύμφωνα με ενημέρωση του Αρχηγείου ΛΣ για την διευκόλυνση των αποστράτων του ΛΣ , στο διαδικτυακό τόπο του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (www.hcg.gr) υφίσταται υπερσύνδεσμος (link) με στοιχεία ενδιαφέροντος για το εν αποστρατεία προσωπικό του Λιμενικού Σώματος –

Ταμείο Αεροπορικής Άμυνας: Αυτή είναι η νέα Διοικητική Επιτροπή – Τα ονόματα των μελών της

Όπως έγινε σήμερα (14.01.2025) γνωστό, το Ταμείο Αεροπορικής Άμυνας της Πολεμικής Αεροπορίας, απέκτησε νέα διοικούσα επιτροπή, η οποία συγκροτήθηκε σε σώμα και χρέη εισηγητή θα εκτελεί η Σμήναρχος Λ. Ασκονίτου, διευθύντρια του ΤΑΑ, η οποία θα μετέχει στις συνεδριάσεις της ΔΕ/ΤΑΑ, ως

ΟΛΠ: Ανοδική τάση της κρουαζιέρας Homeporting στο λιμάνι Πειραιά το 2025

Τα οφέλη που προκύπτουν από το homeporting για την τοπική και εθνική οικονομία είναι πολυάριθμα, τονίζει ανακοίνωση ο ΟΛΠ. ΗΔιοίκηση της ΟΛΠ αλωσόρισε το πλοίο MSC Sinfonia στον λιμένα Πειραιά για το έτος 2025, διοργανώνοντας ειδική εκδήλωση κατά την οποία

Ο Τραμπ και ο Μασκ προκαλούν αναταραχές στην Ευρώπη

Ενώ απομένουν λιγότερο από δύο εβδομάδες πριν την ορκωμοσία του στον Λευκό Οίκο, ο Τραμπ σε μια εκρηκτική συνέντευξη Τύπου από το Sea to Lake, αναφέρθηκε σε μια κατάκτηση «με στρατιωτική δύναμη» της Διώρυγας του Παναμά και της Γροιλανδίας, σε μια καθόλου συγκεκαλυμμένη

Μετάβαση στο περιεχόμενο