Oι δύο μεγάλοι κίνδυνοι για την ακτοπλοΐα

Του Μηνά ΤσαμόπουλουΣε μία χρονιά που οι εξελίξεις τρέχουν στην ελληνική ακτοπλοία, με τον Εμμάνουελ Γκριμάλντι να δυναμώνει την παρουσία του στο Αιγαίο μέσω των Μινωικών και την Τράπεζα Πειραιώς να μελετά τα ο μέλλον του Ομίλου Attica όπoυ ανήκουν η Superfast Ferries-Blue Star Ferries-Hellenic Seaways, ο κλάδος εισέρχεται σε πολύ δύσκολες θάλασσες.Δύο είναι οι μεγάλοι κίνδυνοι:1. Τα καύσιμα είναι σήμερα ήδη περίπου 30% ακριβότερα σε σύγκριση με πέρσι και σχεδόν 100% ακριβότερα σε σύγκριση με το 2016. Τον Μάιο του 2016 το heavy fuel oil είχε 236 ευρώ ο τόνος, τράνζιτ ενώ σήμερα είναι ήδη στα 440 ευρώ.Το 2017 παρατηρήθηκε σημαντική μείωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων σε επίπεδο EBITDA κατά 49 εκατομμύρια ευρώ για όλο τον κλάδο, εκ των οποίων τα 35 εκατομμύρια οφείλονται αποκλειστικά στην αύξηση των τιμών των καυσίμων.Εάν οι τιμές των καυσίμων το 2018 παραμείνουν στα τρέχοντα επίπεδα, ήτοι περίπου 30% υψηλότερες από το 2017, οι 4 μεγάλες εταιρείες της ακτοπλοίας θα επιβαρυνθούν επιπλέον με 55 εκατομμύρια ευρώ και θα απολέσουν το 50% της λειτουργικής τους κερδοφορίας, εάν δεν έχουν φροντίσει να αντισταθμίσουν επαρκώς τον κίνδυνο αυτό.2. Εν όψει της εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Κανονισμού που αφορά τους αέριους ρύπους, ο κλάδος της ακτοπλοίας υποχρεούται να αναζητήσει λύσεις προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα η λειτουργία του ακτοπλοϊκού στόλου και η βιωσιμότητα των εταιρειών, με στόχο την προστασία των μετόχων και βεβαίως των τοπικών οικονομιών του νησιωτικού συμπλέγματος της χώρας μας.Από την 1/1/2020 τα πλοία της ακτοπλοίας θα πρέπει να χρησιμοποιούν καύσιμα περιεκτικότητας θείου 0,5% αντί του 1% που ισχύει σήμερα.Αν και το 2020 πλησιάζει πολύ γρήγορα, καμία ελληνική εταιρεία δεν έχει ξεκινήσει κάποιο πρόγραμμα μετασκευών ή νέων κατασκευών, ούτως ώστε, με ασφάλεια, να μεταβεί στα νέα δεδομένα και να παραμείνει ισχυρή και ανταγωνιστική στην Ευρώπη.Στο σημείο αυτό πλεονέκτημα έχουν οι Μινωϊκές οι ο ποίες από τα χρήματα που εισέπραξαν από την πώληση του ποσοστού που είχαν στην HSW στον Όμιλο Attica, σχεδιάζουν να επενδύσουν 10 εκατομμύρια ευρώ για να βάλουν scrubbers στα πλοία τους ώστε να «φιλτράρουν» τα καύσιμα.Οι εταιρείες μπορούν να εκμεταλλευτούν τα ευρωπαϊκά προγράμματα που έχουν εκπονηθεί κάτω από την «ομπρέλα» του European fund for Strategic investments (EFSI)-Green Shipping Loan Programme-και επιδοτούν σημαντικό μέρος νέων κατασκευών για πλοία με εναλλακτικά «πράσινα» καύσιμα και ακόμη να λάβουν χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

https://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/nautilia…

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μητσοτάκης: Μέγα και ασυγχώρητο λάθος η παρακολούθηση του Νίκου Ανδρουλάκη

Ο πρωθυπουργός σε δήλωση του στην εφημερίδα «Το Βήμα» υποστηρίζει ότι δεν γνώριζε για την υποκλοπή Την Δευτέρα θα τοποθετηθεί επισήμως ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης για την υπόθεση των τηλεφωνικών υποκλοπών από την ΕΥΠ, ωστόσο σήμερα έδωσε μια πρόγευση του

Παγκόσμιο ρεκόρ παραγγελιών από τους Έλληνες εφοπλιστές

Με ταχύ ρυθμό θα διογκωθεί τα επόμενα χρόνια ο στόλος πλοίων μεταφοράς LNG και LPG των Ελλήνων εφοπλιστών, καθώς συνεχίζουν τις επενδύσεις σε νέο τονάζ, φτάνοντας, μάλιστα, σε αριθμό-ρεκόρ στη διάρκεια της περσινής χρονιάς, με τα στοιχεία να δείχνουν ότι

Αίγινα: Πλοίο με 591 επιβάτες προσέκρουσε στο λιμάνι

Μεσημβρινές ώρες σήμερα, κατά τη διαδικασία προσέγγισης του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΛΛΑΣ» Ν.Π. 11228, στον λιμένα ν. Αίγινας, σημειώθηκε ελαφριά πρόσκρουση στον προβλήτα, ενώ το πλοίο προσέδεσε με ασφάλεια στον λιμένα ν. Αίγινας. Παράλληλα ενεπλάκη ο κάβος πρόσδεσης στο δεξιό

Δυσφορία στη Δύση για τη σύσφιξη οικονομικών και εμπορικών σχέσεων Ρωσίας-Τουρκίας

Την ανησυχία της Δύσης για την αυξανόμενη οικονομική συνεργασία Ερντογάν-Πούτιν, καταγράφουν σε άρθρο τους οι Financial Times. «Οι δυτικές πρωτεύουσες ανησυχούν όλο και περισσότερο για την εντατικοποίηση της οικονομικής συνεργασίας μεταξύ του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και του Βλαντιμίρ