Oι δύο μεγάλοι κίνδυνοι για την ακτοπλοΐα

Του Μηνά ΤσαμόπουλουΣε μία χρονιά που οι εξελίξεις τρέχουν στην ελληνική ακτοπλοία, με τον Εμμάνουελ Γκριμάλντι να δυναμώνει την παρουσία του στο Αιγαίο μέσω των Μινωικών και την Τράπεζα Πειραιώς να μελετά τα ο μέλλον του Ομίλου Attica όπoυ ανήκουν η Superfast Ferries-Blue Star Ferries-Hellenic Seaways, ο κλάδος εισέρχεται σε πολύ δύσκολες θάλασσες.Δύο είναι οι μεγάλοι κίνδυνοι:1. Τα καύσιμα είναι σήμερα ήδη περίπου 30% ακριβότερα σε σύγκριση με πέρσι και σχεδόν 100% ακριβότερα σε σύγκριση με το 2016. Τον Μάιο του 2016 το heavy fuel oil είχε 236 ευρώ ο τόνος, τράνζιτ ενώ σήμερα είναι ήδη στα 440 ευρώ.Το 2017 παρατηρήθηκε σημαντική μείωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων σε επίπεδο EBITDA κατά 49 εκατομμύρια ευρώ για όλο τον κλάδο, εκ των οποίων τα 35 εκατομμύρια οφείλονται αποκλειστικά στην αύξηση των τιμών των καυσίμων.Εάν οι τιμές των καυσίμων το 2018 παραμείνουν στα τρέχοντα επίπεδα, ήτοι περίπου 30% υψηλότερες από το 2017, οι 4 μεγάλες εταιρείες της ακτοπλοίας θα επιβαρυνθούν επιπλέον με 55 εκατομμύρια ευρώ και θα απολέσουν το 50% της λειτουργικής τους κερδοφορίας, εάν δεν έχουν φροντίσει να αντισταθμίσουν επαρκώς τον κίνδυνο αυτό.2. Εν όψει της εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Κανονισμού που αφορά τους αέριους ρύπους, ο κλάδος της ακτοπλοίας υποχρεούται να αναζητήσει λύσεις προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα η λειτουργία του ακτοπλοϊκού στόλου και η βιωσιμότητα των εταιρειών, με στόχο την προστασία των μετόχων και βεβαίως των τοπικών οικονομιών του νησιωτικού συμπλέγματος της χώρας μας.Από την 1/1/2020 τα πλοία της ακτοπλοίας θα πρέπει να χρησιμοποιούν καύσιμα περιεκτικότητας θείου 0,5% αντί του 1% που ισχύει σήμερα.Αν και το 2020 πλησιάζει πολύ γρήγορα, καμία ελληνική εταιρεία δεν έχει ξεκινήσει κάποιο πρόγραμμα μετασκευών ή νέων κατασκευών, ούτως ώστε, με ασφάλεια, να μεταβεί στα νέα δεδομένα και να παραμείνει ισχυρή και ανταγωνιστική στην Ευρώπη.Στο σημείο αυτό πλεονέκτημα έχουν οι Μινωϊκές οι ο ποίες από τα χρήματα που εισέπραξαν από την πώληση του ποσοστού που είχαν στην HSW στον Όμιλο Attica, σχεδιάζουν να επενδύσουν 10 εκατομμύρια ευρώ για να βάλουν scrubbers στα πλοία τους ώστε να «φιλτράρουν» τα καύσιμα.Οι εταιρείες μπορούν να εκμεταλλευτούν τα ευρωπαϊκά προγράμματα που έχουν εκπονηθεί κάτω από την «ομπρέλα» του European fund for Strategic investments (EFSI)-Green Shipping Loan Programme-και επιδοτούν σημαντικό μέρος νέων κατασκευών για πλοία με εναλλακτικά «πράσινα» καύσιμα και ακόμη να λάβουν χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

https://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/nautilia…

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ελλάδα είναι…»

Λίνα Νικολακοπούλου Στιχουργός Είναι η χώρα που βιώνω τη ζωή μου μέχρι σήμερα κι εύχομαι μέχρι το τέλος.  Είναι παλιά.  Είναι όμορφη από μόνη της.  Κι ο καθένας μας τη ζωγραφίζει μέσα του από γωνία που την κοιτάζει και με τα χρώματα που

Εκλογές στις 21 Μαΐου προκήρυξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Στις 21 Μαΐου θα διεξαχθούν οι εθνικές εκλογές, όπως ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά το σημερινό υπουργικό συμβούλιο. Τα άλλα θέματα του υπουργικού συμβουλίου Κύριο θέμα της σημερινής συνερίασης του υπουργικού συμβουλίου είναι η παρουσίαση από τον υπουργό Εσωτερικών Μάκη Βορίδη

Εκλογές: Ολοι εναντίον όλων με φόντο τις συνεργασίες

Σε φάση πλήρους ανάπτυξης εισέρχεται η αντιπαράθεση των κομμάτων με επίκεντρο τις συνεργασίες. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε για «αυτοδύναμες κυβερνήσεις από ένα κόμμα αλλά όχι από ένα χρώμα», καθώς και για τον κίνδυνο ακυβερνησίας από την απλή αναλογική. Οι αναφορές του προκάλεσαν την

To Ην. Βασίλειο απέκτησε νέο tour operator κρουαζιέρας και είναι Ελληνικός! Πακέτα με διαμονή σε Αθηναϊκά ξενοδοχεία

Η ελληνική εταιρία κρουαζιέρας Celestyal Cruises ανακοίνωσε το λανσάρισμα του νέου της brand, Celestyal Holidays, το οποίο θα δραστηριοποιηθεί στον κλάδο του οργανωμένου τουρισμού και θα απευθύνεται στην αγορά του Ην. Βασιλείου. Όπως μεταδίδει το Travel Mole, η εταιρία κρουαζιέρας

Μετάβαση στο περιεχόμενο