Oι Έλληνες εφοπλιστές έχουν δώσει 234 παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων

Καθώς έχουν περάσει οι πρώτοι δέκα μήνες του 2022 και πλησιάζει το τέλος του έτους, είναι μια καλή ευκαιρία να ρίξουμε μια ματιά στο βιβλίο παραγγελιών των νεότευκτων πλοίων. Τα βιβλία παραγγελιών για χύδην φορτηγά, δεξαμενόπλοια, εμπορευματοκιβώτια και πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου ανέρχονται συνολικά σε 2.547. Ο αριθμός αυτός είναι μόλις 100 παραγγελίες λιγότερες από ό,τι τον Μάιο του 2022, όταν το άθροισμα και των τεσσάρων μεγάλων orderbooks έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο από τον Δεκέμβριο του 2016.

«Οι παραγγελίες που ελέγχονται από την Ελλάδα κατανέμονται ομοιόμορφα στα τμήματα, καθώς οι 234 παραγγελίες κατανέμονται σχεδόν εξίσου μεταξύ των bulker, των δεξαμενόπλοιων, των εμπορευματοκιβωτίων και των πλοίων μεταφοράς αερίου, με το 21% των παραγγελιών να τοποθετείται στα bulker, το 26% στα δεξαμενόπλοια, το 29% στα εμπορευματοκιβώτια και το υπόλοιπο 24%, στα πλοία μεταφοράς αερίου» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

Πιο συγκεκριμένα, αναλύοντας το βιβλίο παραγγελιών:

– για τα bulker, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν δώσει 48 παραγγελίες (περίπου 5%), ενώ 826 παραγγελίες έχουν δοθεί από πλοιοκτήτες διαφορετικών εθνικοτήτων. Μόνο οι 18 από αυτές τις 48 παραγγελίες τοποθετήθηκαν το 2022, ενώ οι υπόλοιπες τοποθετήθηκαν την περίοδο 2019-2020. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες που τοποθετούν παραγγελίες ξηρού τύπου, δείχνουν προτίμηση στα Kamsarmaxes, τα οποία αποτελούν το 53% των συνολικών ελληνικών παραγγελιών bulker, με τα Handymax/Supramax/Ultramaxes να βρίσκονται στη δεύτερη θέση με 35%, τα μικρότερα μεγέθη bulker Handysize βρίσκονται στο 8% και τα Capes αποτελούν μόλις το 4% των ελληνικών παραγγελιών.

– Αναλύοντας το βιβλίο παραγγελιών των δεξαμενόπλοιων, οι ελληνικές παραγγελίες ανέρχονται στο 19% του βιβλίου παραγγελιών. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν δώσει 62 παραγγελίες, ενώ 257 παραγγελίες προέρχονται από άλλες εθνικότητες. Οι 15 από τις 62 παραγγελίες τοποθετούνται το 2022, οι 39 τοποθετήθηκαν το 2021 και οι υπόλοιπες 8 το 2020. Οι Έλληνες δείχνουν προτίμηση στα μεγέθη πλοίων Aframax/LR2, καθώς το 55% των παραγγελιών τους αφορά αυτόν τον τύπο/μέγεθος δεξαμενόπλοιων, ενώ οι παραγγελίες MR2 ακολουθούν με 26% του συνόλου των ελληνικών παραγγελιών. Τα VLCC αποτελούν περίπου το 13% των ελληνικών παραγγελιών, με τα Suezmax και MR1 στο 5% και 2% αντίστοιχα των ελληνικών παραγγελιών.

– Στο βιβλίο παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων, οι ελληνικές παραγγελίες αποτελούν περίπου το 8% του συνόλου, που μεταφράζεται σε 69 πλοία και το υπόλοιπο 92% είναι παραγγελίες από άλλες εθνικότητες. Σχεδόν οι μισές από τις 66 ελληνικές παραγγελίες τοποθετήθηκαν εντός του 2022 (34), ενώ 32 από τις 69 τοποθετήθηκαν εντός του 2020 και μόνο 3 παραγγελίες είναι ενεργές από το 2019 και μετά. Το μέγεθος feeder αντιπροσωπεύει το 55% του συνόλου των ελληνικών παραγγελιών, ενώ το VLCV είναι το δεύτερο προτιμώμενο μέγεθος εμπορευματοκιβωτίων στις παραγγελίες με 19% και ακολουθεί το handy, με 14% των ελληνικών παραγγελιών και το Panamax, 12% των ελληνικών παραγγελιών.

-στο βιβλίο παραγγελιών φυσικού αερίου, υπάρχουν 55 παραγγελίες από Έλληνες πλοιοκτήτες και 383 παραγγελίες από άλλους. Το 13% του βιβλίου παραγγελιών των πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου είναι υπό ελληνικό έλεγχο, με 14 παραγγελίες να τοποθετούνται εντός του 2022, 36 παραγγελίες να τοποθετούνται εντός του 2021 και οι υπόλοιπες 5 παραγγελίες να είναι ενεργές από το 2019-2020. Το 62% των ελληνικών παραγγελιών είναι LNG Carriers χωρητικότητας 101k-200k CBM, το 22% των ελληνικών παραγγελιών είναι μεσαίου μεγέθους LPG Carriers (MGC) χωρητικότητας περίπου 40k CBM και το υπόλοιπο 16% είναι πολύ μεγάλα LPG Carriers (VLGC) χωρητικότητας 80k-95k CBM.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Oι Έλληνες εφοπλιστές έχουν δώσει 234 παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνάντηση ΥΠτΠ, Μ. Χρυσοχοΐδη με Εκτελεστικό Διευθυντή FRONTEX, H. Leijtens

Ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης συναντήθηκε, χτες, Δευτέρα 22 Απριλίου 2024, με τον Εκτελεστικό Διευθυντή του Frontex, Hans Leijtens. Στο πλαίσιο της συνάντησης τους, συζήτησαν το πώς διαμορφώνεται η κατάσταση στα σύνορα δεδομένων των γεωπολιτικών εξελίξεων, όπως και

Ένα αεροπλανοφόρο πλάι στο…Κ.Λ. Πειραιά

Απο τις σπάνιες εμφανίσεις στο λιμάνι του Πειραιά του Ισπανικού μίνι αεροπλανοφόρου Juan Carlos I (L 61). Είναι μάλιστα δεμένο σε σημείο όπου ο καθένας μπορεί να απολαύσει από πολύ μικρή απόσταση τα Harriers. Σπάνιο θέαμα. Όσοι έχουν χρόνο, ας

Το μακρύτερο road-trip του πλανήτη μας

Από Βορρά η διαδρομή ξεκινά από την Αλάσκα και στο Νότο καταλήγει στην Παταγονία (Γη του Πυρός). Διατρέχει 14 διαφορετικές χώρες της Αμερικανικής ηπείρου και έχει μήκος 48.000 χιλιόμετρα ή 29.825,817 μίλια. Όσοι σκεφτόσαστε να πάρετε τον ομματιών σας, μη

Συνάντηση εργασίας κας Κ. Μονογυιού-ΥφΥΝΑΝΠ κ. Γιάννη Παππά για ίδρυση ΑΕΝ/Μ στην Άνδρο

Η βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας κα. Κατερίνα Μονογυιού υποδέχτηκε στην Άνδρο τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Παππά. Στο πλαίσιο της περιοδείας τους, πραγματοποίησαν συνάντηση εργασίας, παρουσία του Προέδρου του Andros Maritime Association κ. Γεωργίου Σύμπουρα και

Μετάβαση στο περιεχόμενο