Oι Έλληνες εφοπλιστές έχουν δώσει 234 παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων

Καθώς έχουν περάσει οι πρώτοι δέκα μήνες του 2022 και πλησιάζει το τέλος του έτους, είναι μια καλή ευκαιρία να ρίξουμε μια ματιά στο βιβλίο παραγγελιών των νεότευκτων πλοίων. Τα βιβλία παραγγελιών για χύδην φορτηγά, δεξαμενόπλοια, εμπορευματοκιβώτια και πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου ανέρχονται συνολικά σε 2.547. Ο αριθμός αυτός είναι μόλις 100 παραγγελίες λιγότερες από ό,τι τον Μάιο του 2022, όταν το άθροισμα και των τεσσάρων μεγάλων orderbooks έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο από τον Δεκέμβριο του 2016.

«Οι παραγγελίες που ελέγχονται από την Ελλάδα κατανέμονται ομοιόμορφα στα τμήματα, καθώς οι 234 παραγγελίες κατανέμονται σχεδόν εξίσου μεταξύ των bulker, των δεξαμενόπλοιων, των εμπορευματοκιβωτίων και των πλοίων μεταφοράς αερίου, με το 21% των παραγγελιών να τοποθετείται στα bulker, το 26% στα δεξαμενόπλοια, το 29% στα εμπορευματοκιβώτια και το υπόλοιπο 24%, στα πλοία μεταφοράς αερίου» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

Πιο συγκεκριμένα, αναλύοντας το βιβλίο παραγγελιών:

– για τα bulker, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν δώσει 48 παραγγελίες (περίπου 5%), ενώ 826 παραγγελίες έχουν δοθεί από πλοιοκτήτες διαφορετικών εθνικοτήτων. Μόνο οι 18 από αυτές τις 48 παραγγελίες τοποθετήθηκαν το 2022, ενώ οι υπόλοιπες τοποθετήθηκαν την περίοδο 2019-2020. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες που τοποθετούν παραγγελίες ξηρού τύπου, δείχνουν προτίμηση στα Kamsarmaxes, τα οποία αποτελούν το 53% των συνολικών ελληνικών παραγγελιών bulker, με τα Handymax/Supramax/Ultramaxes να βρίσκονται στη δεύτερη θέση με 35%, τα μικρότερα μεγέθη bulker Handysize βρίσκονται στο 8% και τα Capes αποτελούν μόλις το 4% των ελληνικών παραγγελιών.

– Αναλύοντας το βιβλίο παραγγελιών των δεξαμενόπλοιων, οι ελληνικές παραγγελίες ανέρχονται στο 19% του βιβλίου παραγγελιών. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν δώσει 62 παραγγελίες, ενώ 257 παραγγελίες προέρχονται από άλλες εθνικότητες. Οι 15 από τις 62 παραγγελίες τοποθετούνται το 2022, οι 39 τοποθετήθηκαν το 2021 και οι υπόλοιπες 8 το 2020. Οι Έλληνες δείχνουν προτίμηση στα μεγέθη πλοίων Aframax/LR2, καθώς το 55% των παραγγελιών τους αφορά αυτόν τον τύπο/μέγεθος δεξαμενόπλοιων, ενώ οι παραγγελίες MR2 ακολουθούν με 26% του συνόλου των ελληνικών παραγγελιών. Τα VLCC αποτελούν περίπου το 13% των ελληνικών παραγγελιών, με τα Suezmax και MR1 στο 5% και 2% αντίστοιχα των ελληνικών παραγγελιών.

– Στο βιβλίο παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων, οι ελληνικές παραγγελίες αποτελούν περίπου το 8% του συνόλου, που μεταφράζεται σε 69 πλοία και το υπόλοιπο 92% είναι παραγγελίες από άλλες εθνικότητες. Σχεδόν οι μισές από τις 66 ελληνικές παραγγελίες τοποθετήθηκαν εντός του 2022 (34), ενώ 32 από τις 69 τοποθετήθηκαν εντός του 2020 και μόνο 3 παραγγελίες είναι ενεργές από το 2019 και μετά. Το μέγεθος feeder αντιπροσωπεύει το 55% του συνόλου των ελληνικών παραγγελιών, ενώ το VLCV είναι το δεύτερο προτιμώμενο μέγεθος εμπορευματοκιβωτίων στις παραγγελίες με 19% και ακολουθεί το handy, με 14% των ελληνικών παραγγελιών και το Panamax, 12% των ελληνικών παραγγελιών.

-στο βιβλίο παραγγελιών φυσικού αερίου, υπάρχουν 55 παραγγελίες από Έλληνες πλοιοκτήτες και 383 παραγγελίες από άλλους. Το 13% του βιβλίου παραγγελιών των πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου είναι υπό ελληνικό έλεγχο, με 14 παραγγελίες να τοποθετούνται εντός του 2022, 36 παραγγελίες να τοποθετούνται εντός του 2021 και οι υπόλοιπες 5 παραγγελίες να είναι ενεργές από το 2019-2020. Το 62% των ελληνικών παραγγελιών είναι LNG Carriers χωρητικότητας 101k-200k CBM, το 22% των ελληνικών παραγγελιών είναι μεσαίου μεγέθους LPG Carriers (MGC) χωρητικότητας περίπου 40k CBM και το υπόλοιπο 16% είναι πολύ μεγάλα LPG Carriers (VLGC) χωρητικότητας 80k-95k CBM.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Oι Έλληνες εφοπλιστές έχουν δώσει 234 παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όταν η ΕΛ.ΑΣ. συλλαμβάνει την ΕΛ.ΑΣ.

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Η είδηση πως ο αστυνομικός φρουρός του Αστυνομικού Τμήματος Αγίων Αναργύρων, ο οποίος φέρεται να έμεινε απαθής μπροστά στη γυναικοκτονία της 28χρονης Κυριακής Γρίβα, που έλαβε χώρα κυριολεκτικά μπροστά στα μάτια του, είχε καταδικαστεί σε οκτώ

«My coast»: Η ψηφιακή εφαρμογή καταγγελιών για τις παραλίες – Τέσσερις αποφάσεις για την εφαρμογή των νέων κανόνων

Τέσσερις υπουργικές αποφάσεις, με τις οποίες εξειδικεύονται όλοι οι νέοι κανόνες για τη δημόσια περιουσία στις παραλίες, διασφαλίζουν την πρόσβαση των πολιτών στη θάλασσα και κατοχυρώνουν όρους διαφάνειας στην παραχώρηση του αιγιαλού και της παραλίας, με παράλληλη προστασία του περιβάλλοντος,

Υπ. Κλιματικής Κρίσης: Συνεδριάζει η Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου ενόψει των έντονων καιρικών φαινομένων

Σε εξέλιξη βρίσκεται συνεδρίαση της Επιτροπής Εκτίμησης Κινδύνου στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας ενόψει των έντονων καιρικών φαινομένων που αναμένεται να πλήξουν περιοχές της χώρας, σύμφωνα με τις μετεωρολογικές προγνώσεις. Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με το Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης

Χρονικά όρια εργασίας: Υπερεργασία και Υπερωρία

Ο επιτρεπόμενος χρόνος εργασίας είναι ένα θέμα που καθορίζεται από κανόνες δημοσίου δικαίου και αυτό γιατί πρόκειται για ένα κρίσιμο ζήτημα, αν λάβει κανείς υπόψη και τη διαφορά δυναμικής των δύο πλευρών (εργοδότη και εργαζόμενου) σε μια σύμβαση εργασίας και

Μετάβαση στο περιεχόμενο