Οι Έλληνες εφοπλιστές οι μεγάλοι πρωταγωνιστές στις νέες παραγγελίες για LNG Carriers

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου [email protected]

Μέχρι
και τα 220.000 δολάρια έφτασαν τις προηγούμενες ημέρες οι ημερήσιοι
ναύλοι στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers),
σημειώνοντας άνοδο πάνω από 180% σε διάστημα μόλις πέντε μηνών καθώς τον
προηγούμενο Μάιο ο ημερήσιος ναύλος ήταν στα 38.000 δολάρια.

Την
ίδια στιγμή νέες παραγγελίες τοποθετούνται στα ναυπηγεία, με τους
Έλληνες να είναι οι μεγάλοι πρωταγωνιστές. Ο εν ενεργεία στόλος αυξάνει
συνεχώς, καθώς φέτος αναμένεται να τοποθετούν παραγγελίες για 50 πλοία. Ο
κ. Jefferson Clarke του ναυλομεσιτικού οίκου Poten προειδοποίησε,
μιλώντας στο Marine Money στη Νέα Υόρκη, ότι μπορεί η αγορά να γυρίσει
και οι ναύλοι να «προσγειωθούν» και πάλι.

Ζήτηση από την Ασία

Όπως
εξήγησε, η πολύ μεγάλη ζήτηση LNG έρχεται από την Ασία, η οποία
απορροφά σχεδόν το ήμισυ του συνόλου του φυσικού αερίου των ΗΠΑ.
Προαγοράζουν εν όψει του χειμώνα μεγάλες ποσότητες και για τον λόγο
αυτό η άνοδος των ναύλων. Αλλά μέχρι τώρα ο καιρός είναι ήπιος σε μεγάλο
μέρος του βόρειου ημισφαιρίου και η πρόωρη αγορά σημαίνει έλλειψη
αποθήκευσης, μετατρέποντας περίπου 24 LNG Carriers σε πλωτές μονάδες
αποθήκευσης.

Βλέπουν αύξηση
Περαιτέρω, η αγορά προβλέπεται να αυξηθεί κατά 6% σε ετήσια βάση, ενώ ο
συνολικός στόλος αναμένεται να αυξηθεί κατά 8% ετησίως, με το ένα τρίτο
των νέων πλοίων να μην είναι επί του παρόντος υπό καθεστώς ναύλωσης. Ο
Clarke υπογράμμισε ότι οι εξελίξεις της αγοράς στην Ασία, οι
μακροοικονομικοί παράγοντες και το χαμηλό περιβάλλον τιμών θα μπορούσαν
να οδηγήσουν σε υπερπροσφορά χωρητικότητας έως το 2021.

Να
σημειωθεί ότι για το 2018 οι νέες παραγγελίες που θα τοποθετηθούν στα
ναυπηγεία θα φτάσουν τα 50 LNG Carriers. Ήδη μέχρι σήμερα έχουν γίνει
τοποθετήσεις παραγγελιών για 44 πλοία, ενώ εκκρεμούν να επιβεβαιωθούν
κινήσεις μεγάλων παικτών της αγοράς όπως ο Νορβηγός εφοπλιστής John
Fredriksen και η Shell.

Όπως εκτιμά το Tradewinds με τις προσθήκες αυτών των κινήσεων ο αριθμός των νέων παραγγελιών για το 2018 θα φτάσει τα 50.

Μέχρι
τώρα πάντως τις περισσότερες παραγγελίες έχει τοποθετήσει η TMS Cardiff
Gas του Χρήστου Οικονόμου και αφορούν οκτώ LNG Carriers σε δύο
ναυπηγεία. Η Flex LNG του John Fredriksen βρίσκεται στη δεύτερη θέση με
επτά συμβάσεις.

Ακολουθεί η GasLog του Πήτερ Λιβανού στην τρίτη θέση με πέντε νέες παραγγελίες στη Samsung
Heavy Industries. Στη συνέχεια βρίσκουμε την Capital Gas του Βαγγέλη
Μαρινάκη με τέσσερις παραγγελίες, τη Minerva Marine με τρεις
παραγγελίες, την Alpha Gas με τρεις παραγγελίες, τη NYK με τρεις επίσης
παραγγελίες, τη Maran Gas με δύο κ.λπ.

Τα ναυπηγεία
Από την πλευρά των ναυπηγείων τις περισσότερες παραγγελίες έχουν δεχθεί
τα κορεάτικα ναυπηγεία και πιο συγκεκριμένα η Hyundai Heavy Industries
προηγείται με παραγγελίες για 18 πλοία, ακολουθούμενη από την επίσης
κορεάτικη DSME με 12 παραγγελίες και τη Samsung Heavy Industries επίσης
με 12 παραγγελίες.
Να σημειωθεί ακόμη ότι εντός του τρέχοντος έτους παραδόθηκαν από τα
ναυπηγεία 40 νεότευκτα LNG Carriers. Όμως, παρά την είσοδο των νέων
πλοίων οι ναύλοι αυξήθηκαν.

Επίσης, σύμφωνα με στοιχεία από τον
οίκο συμβούλων Fearnleys, το 2019 πρόκειται να παραδοθούν επιπλέον 19
νεότευκτα, εκ των οποίων τα έξι δεν είναι ακόμη συνδεδεμένα με
χρονοναυλοσύμφωνα. Επίσης άλλα 41 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού
αερίου αναμένεται να παραδοθούν από τα ναυπηγεία το 2020 και τέλος
επιπλέον 14 παραλαβές εκκρεμούν για το 2021. Πάντως, η Fearnleys
εκτίμησε ότι μέχρι το 2022 θα χρειαστούν 64 νεότευκτα LNG Carriers για
να καλύψουν την πρόσθετη ζήτηση, ενώ και η GasLog εκτιμά ότι το 2022 θα
υπάρχει ένα έλλειμμα μέχρι και 63 πλοίων καθώς όπως επισημαίνει στις
παρουσιάσεις της στους επενδυτές μέχρι το 2022 θα υπάρχει προσφορά
περίπου 520 πλοίων, ενώ η ζήτηση θα φτάνει τα 583 πλοία.

Εντός
του τρέχοντος έτους παραδόθηκαν από τα ναυπηγεία 40 νεότευκτα LNG
Carriers. Όμως, παρά την είσοδοτων νέων πλοίωνοι ναύλοι αυξήθηκαν.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το νέο βιβλίο του Βασ. Κυπριωτάκη

Ο Βασίλης Κυπριωτάκης γεννήθηκε στον Πύργο Μονοφατσίου, στην περιοχή του Λιβυκού πελάγους και στα Αστερούσια όρη της Κρήτης. Είναι απόστρατος αξιωματικός του Λιμενικού Σώματος. Ζει στην Αθήνα και ασχολείται με τη λογοτεχνία και την ποίηση. Έχει βραβευθεί πολλές φορές για

ΙΜΟ: Συμφωνία για την απανθρακοποίηση

ΣΥΜΦΩΝΙΑ επί της αρχής πέτυχαν τα κράτη μέλη του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), στο πλαίσιο των εργασιών της Επιτροπής Περιβάλλοντος (MPEC 82) για τα μέτρα που θα οδηγήσουν στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχει 

Μια κραυγή αγωνίας (*)

Μετά τη Γερμανία, η Αυστρία. Πριν ήταν η Γαλλία και η Ολλανδία. Προηγουμένως, η Σουηδία, η Φινλανδία, η Ουγγαρία. Και κάποιους σίγουρα ξεχνώ. Έγιναν όλοι ακροδεξιοί; Δεν το πιστεύω. Και (μη γελιόμαστε) ούτε η ακρίβεια τους φταίει, ούτε η μετανάστευση,

Ενάντια στον πόλεμο. Και οι λιμενικοί

Βάρδια στη γέφυρα και το μυαλό μου τυραννάνε σκέψεις πεισματάρες. Τόσοι χιλιάδες ξεριζωμένοι άνθρωποι από τις πατρίδες τους έπλευσαν σ’ αυτά τα νερά του Αιγαίου. Άλλοι τα κατάφεραν να πιαστούν απ’ ένα βράχο. Άλλοι θάφτηκαν στο βυθό. Πώς κατάντησαν έτσι

Μετάβαση στο περιεχόμενο