Οι εταιρίες κρουαζιέρας απειλούν να φύγουν από το Αιγαίο

Θρυαλλίδα εξελίξεων το νέο «χαράτσι» – Η πρώτη διεθνής αντίδραση ήρθε από την CLIA, τη Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας

Η κυβέρνηση μπορεί να ανακοίνωσε την επιβολή τέλους 20 ευρώ για κάθε επιβάτη που θα αποβιβάζεται στη Σαντορίνη και στη Μύκονο και 5 ευρώ για τα άλλα ελληνικά λιμάνια και νησιά, ωστόσο έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων. Η πρώτη διεθνής αντίδραση ήρθε από τη CLIA,τηΔιεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας, η οποία ζητάει διάλογο και να αρχίσει η εφαρμογή του τέλους από το έτος 2026, ώστε οι
εταιρίες να ενσωματώσουν το τέλος στις νέες προσφορές του, δεδομένου ότι ήδη έχει πουληθεί σημαντικός αριθμός κρουαζιέρας για το 2025.

Στην παρέμβασή της η CLIA, τονίζει: «Το 2025 νέα συστήματα διαχείρισης θέσεων ελλιμενισμού θα τεθούν σε εφαρμογή στη Σαντορίνη και τη Μύκονο. Ως εκ τούτου, καλούμε την κυβέρνηση να εφαρμόσει το νέο τέλος από το 2026 και έπειτα, επιτρέποντας να ληφθεί υπόψη ο αντίκτυπος αυτών των συστημάτων» και προσθέτει:

«Κατανοούμε την επιθυμία της ελληνικής κυβέρνησης να διασφαλίσει έναν ισορροπημένο και βιώσιμο τουρισμό στην Ελλάδα. Χαιρετίζουμε τα σχόλια της υπουργού Τουρισμού σχετικά με τη σημασία των λιμενικών υποδομών για τη βελτίωση της διαχείρισης των τουριστικών ροών, αλλά και την επιθυμία ανάδειξης νέων προορισμών, προτεραιότητες που ευθυγραμμίζονται με το σχέδιο δράσης της CLIA για την Ελλάδα, το οποίο υιοθετήθηκε πέρυσι. Αναγνωρίζουμε, επίσης, την επιθυμία της κυβέρνησης να αυξήσει το homeporting, δεδομένης της σημαντικής
συνεισφοράς που έχει στην ελληνική οικονομία.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ

Την ίδια ώρα, ενθαρρύνουμε την κυβέρνηση να εξετάσει τον πιθανό οικονομικό αντίκτυπο του νέου τέλους ανά επιβάτη για τον τουρισμό κρουαζιέρας και επαναλαμβάνουμε την έκκλησή μας για ουσιαστική διαβούλευση με τις εταιρίες κρουαζιέρας, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τα λιμάνια και τους φορείς του τουρισμού που επηρεάζονται από αυτό. Σε κάθε περίπτωση, θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε στενά με την κυβέρνηση σε κάθε πρωτοβουλία που ενισχύει τον βιώσιμο τουρισμό, με οφέλη τόσο για τους επισκέπτες όσο και για τις τοπικές κοινωνίες».

Το τέλος ορίστηκε στα 20 ευρώ ανά επιβάτη κρουαζιέρας που θα αποβιβάζεται στη Μύκονο και τη Σαντορίνη. Την ίδια στιγμή για τα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας ορίζεται στα 5 ευρώ, για την περίοδο από την 1 Ιουνίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου, 40% μειωμένα τους μήνες Απρίλιο έως Μάιο και 80% μειωμένο από τον μήνα Νοέμβριο έως τον Μάρτιο. Συνολικά το ετήσιο όφελος εκτιμάται σε 50 εκατ. ευρώ.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Προ των πυλών η καθοριστική δικαστική απόφαση για τα αναδρομικά

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για να κλείσει μια δικαστική εκκρεμότητα που αφορά 370.000 συνταξιούχους και άνοιξε το 2013. Το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο αναμένεται εντός των επόμενων ημερών να εκδώσει απόφαση σχετικά με τα αναδρομικά ποσά που αφορούν την περικοπή επικουρικών

Συλλήψεις εφοριακών και λογιστή στην Κέρκυρα για κύκλωμα διαφθοράς

Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση της ΕΛ.ΑΣ. μετά τον σχηματισμό δικογραφίας για υπόθεση διαφθοράς στην Κέρκυρα. Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για εγκληματική οργάνωση με εμπλοκή τεσσάρων εφοριακών και τουλάχιστον ενός λογιστή, που έχουν συλληφθεί. Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, οι συλληφθέντες,

Ναυτικό μουσείο: Ταξιδεύοντας στην Ιστορία με πλοίο μυκηναϊκό

Και τι τους θαλάσσιους δρόμους προς την Κύπρο από το 3.000 π.Χ. έως το 1.000 π.Χ. με τις τεχνικές ναυπήγησης που εφάρμοζαν οι Μυκηναίοι καραβομαραγκοί; Ποιοι λαοί συμπλέανε τότε στα καταστρώματα των πλοίων; Πώς ναυπηγούσαν καράβια χωρίς αρχικό σκελετό και

Ρόδος:Στη φυλακή οδηγούνται οι Τούρκοι διακινητές με το πολυτελές καταμαράν

Προσωρινά κρατούμενοι κρίθηκαν χθες μετά τις απολογίες τους οι δύο Τούρκοι, που με πολυτελή ιστιοφόρο – καταμαράν μετέφεραν και αποβίβασαν στη Νέα Μαρίνα Ρόδου, δέκα παράτυπους μετανάστες, τους οποίους στη συνέχεια θα μετέφεραν στην πόλη με ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο! Οι διακινητές,

Μετάβαση στο περιεχόμενο