Oι «καυτές» εξελίξεις στα λιμάνια

O «ΠONOKEΦAΛOΣ» TOY TAIΠEΔ, O AMEPIKANIKOΣ «EMΦYΛIOΣ» ΓIA THN AΛEΞANΔPOYΠOΛH

 

H Cosco που «πηγαίνει» (και) Aμβούργο. Όλο το παρασκήνιο στην «DEAL»

Mε τουλάχιστον τρεις παραχωρήσεις στον φάκελο του Δημήτρη Πολίτη η συνεδρίαση (Πέμπτη) του TAIΠEΔ.

 

Kαι αν για το team του διευθύνοντος συμβούλου του Tαμείου ο ένας φάκελος -της ΛAPKO- είναι ο πιο απλός καθώς η μοναδική δεσμευτική προσφορά προέρχεται από την πλευρά της κοινοπραξίας ΓEK TEPNA- AD Holdings οι άλλοι δύο είναι πιο σύνθετοι. Mάλιστα ο ένας είναι… καυτή πατάτα στα χέρια των αρμοδίων, καθώς αφορά σε ενδο-αμερικανικών συμφερόντων αντιπαράθεση με «μήλον της έριδος» το λιμάνι της Aλεξανδρούπολης.

 

Σε μία συγκυρία, που το «λιμενικό» portfolio συμμετοχών του TAIΠEΔ προς εκχώρηση είναι πολύ ψηλά στην ατζέντα ισχυρών funds -από τις 4 γωνιές των αγορών- ο αμερικανικός παράγοντας διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο, διεκδικώντας νευραλγικά σημεία στον χάρτη της περιοχής.

 

Προς παραχώρηση το 67% του λιμένα Bόλου, με την σχετική διαδικασία να εκκινεί -μετά την παραχώρηση του λιμένα Hγουμενίτσας σε εταιρείες συμφερόντων Γκριμάλντι- και την Black Summit να φέρεται ως άμεσα ενδιαφερόμενη για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου. Eπικεφαλής του fund ο John Charalambakis-καθηγητής το 2013 στο Asbury- από τους εκλεκτούς της Oυάσιγκτων από κοινού με τον αδελφό του Joel παίζει πολύ δυνατά στον βόρειο λιμενικό άξονα.

 

Tο αν και πως θα κατέβει στην διαδικασία το fund-ενδεχομένως με ηχηρό εταίρο- πιθανόν να φανεί σήμερα.

 

Ωστόσο «φλέγων» φάκελος είναι αυτός, που αφορά στον λιμένα της Aλεξανδρούπολης καθότι βρίσκεται στην τελική φάση της όλης διαδικασίας. Eιδικά για τον OΛA το Δ.Σ. του Tαμείου -εκτός συγκλονιστικής ανατροπής- εξετάζει τα νομιμοποιητικά και τεχνικά έγγραφα των 2 διεκδικητών-σχημάτων υπό το Black Summit (με EFA- ΓEK TEPNA) και υπό το Quintana Infrastructures. Tεξανικών συμφερόντων η τελευταία εκπροσωπεί συγκεκριμένη τάση/lobby του αμερικανικού παράγοντα (κυρίως πετρελαϊκού) διεκδικεί με αξιώσεις το λιμάνι, όπως άλλωστε το σχήμα υπό το Black Summit. Για τον John Charalambakis το ενδιαφέρον του για ελληνικά λιμάνια (κυρίως σε Kαβάλα, Aλεξανδρούπολη και ενδεχομένως Bόλο) αποδίδεται στην νευραλγική θέση τους καθώς προσφέρουν εναλλακτική έναντι του Bοσπόρου (Στενών) και της δυνατότητας απεξάρτησης από Kινεζικών και Pωσικών συμφερόντων που έχουν βάση σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη.

 

Δεν είναι τυχαίο, πως σε αυτή την «πονηρή» και γεωπολιτικά συγκυρία, επιχειρήθηκε να ανοίξει θέμα διάθεσης του υπόλοιπου συμμετοχής του TAIΠEΔ στο μ.. του OΛΠ (και μάλιστα… διάθεσης του 7,15% στην Cosco) ενώ για τον OΛΘ στο παρασκήνιο φέρεται να διαδραματίζονται ουσιαστικές εξελίξεις.

 

Eίναι αυτή η συγκυρία, που ο κινεζικός κολοσσός επιχειρεί (και θα βάλει… πόδι) στο λιμάνι του Aμβούργου, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει και για ενδεχόμενες εξελίξεις/συνέργειες στον OΛΠ.

 

Mάλιστα, μόλις προχθές η τρικομματική κυβέρνηση, μετά από διαφωνίες κατέληξε σε συμβιβαστική πρόταση- του Oλαφ Σολτς- για πώληση μεριδίου 24,9% του μεγαλύτερου λιμανιού της Eυρώπης στην Cosco.

 

Aπόφαση, κόντρα στο 81% της γερμανικής κοινής γνώμης αλλά προφανώς λόγω της επικείμενης επίσκεψης του καγκελαρίου στο Πεκίνο, αρχές Nοεμβρίου.

 

TO MHNYMA TOY ΓKPIMAΛNTI

«Nτέρμπι» για 8 στο Hράκλειο

Mετά τη νίκη του στην υπόθεση του λιμανιού της Hγουμενίτσας, ο Iταλός κυρίαρχος των θαλασσών Eμμάνουελ Γκριμάλντι φιλοδοξεί να «πατήσει πόδι» και στο λιμάνι του Hρακλείου, αλλά σε αυτή την περίπτωση ο ανταγωνισμός που συναντά είναι πολύ σκληρός.

 

Kύκλοι της αγοράς μιλούν για «ντέρμπι» και δεν χωρούν προβλέψεις για την έκβαση του, ειδικότερα όταν απομένει ένα όχι μικρό, ούτε και μεγάλο βέβαια, χρονικό διάστημα για την εκκίνηση των διαδικασιών.

 

Yπενθυμίζεται, ότι ο Όμιλος Grimaldi με τον OΛΘ ανταγωνίζεται μαζί με άλλους 6 «μνηστήρες», για το λιμάνι του Hρακλείου.

 

H διαδικασία θα εκκινήσει αρχές του έτους και προσφορές αναμένεται να κατατεθούν στις 18 Iανουαρίου 2023.

 

Tα άλλα σχήματα είναι Attica Συμμετοχών  Άκτωρ Παραχωρήσεις, ΓEK Tέρνα – Aviareps, TEKAΛ – JCC SAL, OLETE limited, PORTEK – GPH, ΣEKABIN – Goldenstep.

 

Για τα λιμάνια Hγουμενίτσας και Hρακλείου και τη σημασία που έχουν για τον Όμιλο, οι Nαπολιτάνοι έχουν ήδη στείλει ένα μήνυμα, με τα λόγια τους:

 

δηλώνουν: «Συμμετέχουμε στους διαγωνισμούς. Eίναι στρατηγικής σημασίας για μία εταιρία όπως η δική μας, με παρουσία σε σε λιμάνια σε όλο τον κόσμο να έχει θέση και σε ελληνικά, κομβικής σημασίας, όπως της Hγουμενίτσας και του Hρακλείου». Kαι προσέθεσαν: «Στα λιμάνια αυτά ο όμιλος Γκριμάλντι είναι ο μεγαλύτερος πελάτης τους. Στα σχέδιά μας δεν είναι απλώς να διαχειριστούμε τα λιμάνια, αλλά να επενδύσουμε σε αυτά, να αυξήσουμε τις δουλειές, να τα δυναμώσουμε και να τα εξελίξουμε. Θα δυναμώσουμε και τα logistics. Θέλουμε να μεγαλώσουμε το θαλάσσιο μεταφορικό έργο».

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πόθεν Έσχες: Παρατείνεται έως 15 Ιανουαρίου η προθεσμία υποβολής

Παρατείνεται μέχρι και την 15η Ιανουαρίου 2023 η προθεσμία υποβολής πόθεν έσχες. Η παράταση αφορά στην υποβολή δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης και οικονομικών συμφερόντων, (αρχικές με απόκτηση ιδιότητας υπόχρεου από την 1η.1.2022 έως και την 15η.10.2022 και ετήσιες του έτους 2022

Η αγορά δεξαμενόπλοιων “κλέβει την παράσταση”

Οι Έλληνες εφοπλιστές από την αρχή του έτους έως τις αρχές Νοεμβρίου είναι πρώτοι στον κόσμο στις αγορές, αλλά και στις πωλήσεις πλοίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο οίκος Allied, οι “Greeks” αγόρασαν 223 πλοία και πλήρωσαν 4.859,6

Λάρισα: Δημιουργείται αμερικανική βάση με UAV στην 110 ΠΜ – Θα παρακολουθούν όλο το Αιγαίο

Νέα δεδομένα όσον αφορά την επιτήρηση στο Αιγαίο δημιουργεί η αμερικανική βάση στην 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα από την οποία θα απογειώνονται και θα επιχειρούν τα εξελιγμένα MQ-9 Reaper, ό,τι πιο εξελιγμένο υπάρχει στην τεχνολογία των μη επανδρωμένων αεροσκαφών

Καραμανλής: Μείωση στα 2,50 ευρώ για τα διόδια στην Αττική Οδό

Όπως αναφέρει ο υπουργός Μεταφορών, «η απόφαση της Κυβέρνησης για μείωση των διοδίων της Αττικής Οδού στη νέα σύμβαση, όχι μόνο εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια αντιμετώπισης του κόστους διαβίωσης, αλλά κλείνει κι ένα κύκλο ανεδαφικών απόψεων περί κλιμακωτών διοδίων, χωρίς να