Οι ναρκέμποροι εκμεταλλεύονται τη δι-υπηρεσιακή ‘δυσπιστία’ στα λιμάνια

Ο IMO εκπονεί πρόγραμμα επιμόρφωσης για την αντιμετώπιση της οργανωμένης εγκληματικότητας στα λιμάνια

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Το οργανωμένο έγκλημα εκμεταλλεύεται τη “δυσπιστία” μεταξύ των Αρχών καταστολής της διακίνησης ναρκωτικών στα λιμάνια για να εγκαταστήσει στις ναυτιλιακές λειτουργίες διεφθαρμένους εμπίστους (insiders) του, σύμφωνα με έγγραφο του ΙΜΟ.

Ο παγκόσμιος κανονιστικός φορέας της ναυτιλίας παραδέχτηκε την απειλή από διεφθαρμένους ή εχθρικούς εμπίστους και εκπονεί προγράμματα επιμόρφωσης σε μια προσπάθεια να την εξουδετερώσει, αναφέρει έκθεση που περιγράφει τα μέτρα που λαμβάνουν Οργανισμοί του συστήματος των Ηνωμένων Εθνών.

Το πρόγραμμα επιμόρφωσης με τίτλο “insider threat and security culture” (μτφ.: “η απειλή των εμπίστων και η κουλτούρα ασφάλειας”) πραγματεύεται τον κίνδυνο που προέρχεται από εργαζόμενους στο ναυτιλιακό κλάδο, αναμιγμένους σε πράξεις τρομοκρατίας ή εγκληματικότητας “λόγω εξουσιοδοτημένης πρόσβασής τους, που τους δίνει τακτικό πλεονέκτημα”, σύμφωνα με το έγγραφο που παρουσίασε η Γραμματεία του IMO.

Ο ενωσιακός Οργανισμός αστυνομικής συνεργασίας Europol σήμανε συναγερμό από πέρσι αναφορικά με το ρόλο των διεφθαρμένων εμπίστων στην υποβοήθηση μεταφοράς εκατοντάδων τόνων κοκαΐνης μέσω των λιμένων Αμβέρσας-Μπρυζ και Ρότερνταμ.

Ο Europol ανέφερε ότι διεφθαρμένοι υπάλληλοι εξασφάλισαν αποκλειστικούς κώδικες ταυτοποίησης κάθε εμπορευματοκιβωτίου (container) και τους παρέδωσαν στις συμμορίες. Αυτό επέτρεψε στους εγκληματίες να στέλνουν οδηγούς να παραλαμβάνουν το container και να το απομακρύνουν από το λιμάνι προτού ανακαλυφθούν κρυμμένα ναρκωτικά στο εσωτερικό του. Μια πρακτική γνωστή ως “απάτη του PIN code”.

Η επικεφαλής του Europol κα Catherine De Bolle δήλωσε τον Ιούλιο 2023 ότι ο οργανισμός ανακάλυψε ένα λιμάνι όπου “οι πάντες ήταν διεφθαρμένοι”, χωρίς, όμως, να το κατονομάσει.

Tο έγγραφο του IMO — μια επικαιροποίηση του έργου των οργανισμών των ΗΕ στην καταπολέμηση της οργανωμένης εγκληματικότητας στο ναυτιλιακό κλάδο — υπογράμμισε τις αντιξοότητες των Αρχών στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν τις εγκληματικές οργανώσεις.

Επίσης, ανέφερε ότι, η μεγάλη κλίμακα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, με περίπου 850 εκατομμύρια containers να μεταφέρονται ετησίως, σε συνδυασμό με τις εξεζητημένες μεθόδους απόκρυψης και τις δαιδαλώδεις διαδρομές τους, έκαναν πολύ δύσκολους τους επιτυχημένους εντοπισμούς τους.

“Οι θαλάσσιοι λιμένες είναι ιδιαίτερα δύσκολοι — και, ενίοτε, επικίνδυνοι — χώροι εργασίας,” σύμφωνα με έκθεση του UN Office on Drugs & Crime (UNODC) του ΟΗΕ.

“Οι Αρχές επιβολής νόμου συχνά μειονεκτούν λόγω έλλειψης πόρων, δι-υπηρεσιακής δυσπιστίας, περίπλοκων λιμενικών διατυπώσεων και συστημάτων, ως και άλλων παραγόντων, που σκοπίμως τυγχάνουν εκμετάλλευσης από τις εγκληματικές οργανώσεις.

“Η κατάσταση αυτή αποτελεί μια πολύ αληθινή και σοβαρή απειλή για την ασφάλεια της αλυσίδας προσφοράς του διεθνούς εμπορίου, η οποία είναι τόσο σημαντική για τη βιώσιμη ανάπτυξη.”

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

‘Containers υψηλού κινδύνου’

Το UNODC του ΟΗΕ εγκαινίασε πρόγραμμα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τελωνείων (World Customs Organization) για την εγκατάσταση μονάδων αστυνομικών και τελωνειακών στελεχών ειδικευμένων στη στόχευση “containers υψηλού κινδύνου” προς εξέταση.

Το έγγραφο αναφέρει ότι σημειώθηκε αύξηση στη χρήση πλοίων χύδην φορτίων για τη μεταφορά ναρκωτικών, ιδίως από τη Νότιο Αμερική στη Δυτική Αφρική με τελικό προορισμό την Ευρώπη.

“Η μεταφορά με εμπορευματοκιβώτια παραμένει ιδιαίτερα ελκυστική για τις εγκληματικές οργανώσεις, κυρίως λόγω της εύκολης απόκρυψης ναρκωτικών, ιδίως κοκαΐνης, και λόγω της οικονομικής μεταφοράς,” αναφέρει το έγγραφο.

“Η μέθοδος αυτή αποδείχθηκε ιδιαίτερα επικερδής, αφού εκμεταλλεύεται την έλλειψη ικανότητας των χωρών προορισμού να σαρώνουν και να ερευνούν το σύνολο των containers.”

Το έγγραφο συντάχθηκε μετά από αίτημα της αντιπροσωπείας του Βελγίου στον ΙΜΟ. Η Βελγική Κυβέρνηση δήλωσε ότι, κατά τη διάρκεια της 6μηνης Προεδρίας της στο Συμβούλιο της ΕΕ, θα εστιάσει στην καταπολέμηση της διακίνησης ναρκωτικών μέσω των μεγάλων Ευρωπαϊκών λιμένων.

Πέρυσι, το Βέλγιο θέσπισε νέα νομοθεσία για τη ναυτιλιακή ασφάλεια εξαιτίας της έξαρσης της διακίνησης και των βίαιων συγκρούσεων εγκληματικών οργανώσεων σχετιζόμενων με την παράνομη μεταφορά ναρκωτικών με containers.

Οι κατασχέσεις κοκαΐνης στην ΕΕ σημειώνουν ρεκόρ. Τον περασμένο Οκτώβριο, η ΕΕ ανακοίνωσε συμμαχία λιμένων με σκοπό την ενίσχυση του αγώνα ενάντια σε μια από τις σημαντικότερες απειλές που αντιμετώπισε ποτέ._

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρεγάτες: Οι Γάλλοι έμαθαν στην Ερυθρά Θάλασσα αυτό που ήδη ξέρουν οι Έλληνες ναύαρχοι

Φρεγάτες: Οι Γάλλοι έμαθαν στην Ερυθρά Θάλασσα αυτό που ήδη ξέρουν οι Έλληνες ναύαρχοι αναφορικά με τα πληρώματα των πολεμικών πλοίων. Τον τελευταίο καιρό, λόγω έλλειψης πληρωμάτων παγκοσμίως, έχει ξεκινήσει η συζήτηση για την μείωση του αριθμού των πληρωμάτων στα

ΥΕΘΑ: Στο Καστελόριζο ο Νίκος Δένδιας – Επισκέφθηκε Επιτηρητικά φυλάκια μαζί με τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ [vid, pics]

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, επισκέφθηκε σήμερα, Μεγάλο Σάββατο 4 Μαΐου 2024, Επιτηρητικά Φυλάκια της περιοχής ευθύνης της 95 ΑΔΤΕ, στο νησιωτικό σύμπλεγμα Μεγίστης, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Δημήτριο Χούπη, τον Διοικητή της ΑΣΔΕΝ Αντιστράτηγο Εμμανουήλ Θεοδώρου και τον Διοικητή της

Ελεύθερος μετά από παρέμβαση του ΥπΕξ ο Έλληνας αστυνομικός στα Ιεροσύλημα

Όπως αναφέρουν διπλωματικές πηγές, υπό κράτηση τέθηκε προσωρινά το Μεγάλο Σάββατο (4/5) Έλληνας αστυνομικός, μέλος της φρουράς του πρόξενου στην Ιερουσαλήμ. Είχε προηγηθεί επεισόδιο που σημειώθηκε κατά την Τελετή Αφής του Αγίου Φωτός στον Ναό της Αναστάσεως. Ο Έλληνας αστυνομικός αφέθηκε ελεύθερος μετά

Οι χρεώσεις για τις αποσκευές «βραχνάς» στα αεροπορικά εισιτήρια

Οι ταξιδιώτες θα πρέπει να είναι εξίσου προσεκτικοί όταν σχεδιάζουν πώς θα μεταφέρουν την αποσκευή τους, όπως και όταν κάνουν κράτηση για την πτήση τους. Τα τέλη αποσκευών αλλάζουν και αυξάνονται σε όλο τον κλάδο. Σήμερα, αν παραδώσετε μία βαλίτσα στις United Airlines, American

Μετάβαση στο περιεχόμενο