Οι σημαντικές συμφωνίες που υπεγράφησαν στα Ποσειδώνια 2024

Τα φετινά Ποσειδώνια κατέγραψαν νέα ρεκόρ και στο καθαρά εκθεσιακό σκέλος, όπου οι διοργανωτές είδαν αύξηση περίπου 4% του αριθμού των εκθετών σε σύγκριση με την προηγούμενη διοργάνωση και άνοδο πάνω από 10% στον αριθμό των επισκεπτών, που θα ξεπεράσουν τους 30.000.
Αλλά και οι επιχειρηματικές συμφωνίες ξεπέρασαν κάθε προηγούμενα στα φετινά Ποσειδώνια, με σημαντικούς παίκτες της ναυτιλιακής βιομηχανίας να συναντώνται για να ολοκληρώσουν σημαντικές συμφωνίες, όπως αυτή της Atlas Maritime για την παραγγελία δύο ακόμα δεξαμενόπλοιων τύπου Suezmax στο ναυπηγείο DH της Νότιας Κορέας, σε μια κίνηση φέρνει το τρέχον βιβλίο παραγγελιών του Λέοντα Πατίτσα πάνω από τα 2 δισ. δολάρια.
Ο Όμιλος ONEX υπέγραψε συμφωνία με την κορυφαία διεθνή εταιρεία σχεδιασμού ρυμουλκών Robert Allan για μια γραμμή παραγωγής 30 ρυμουλκών, αξίας 280 εκατομμυρίων ευρώ, τουλάχιστον 20 από τα οποία αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2026, σε μια στρατηγική συνεργασία που έχει στόχο να αλλάξει το τοπίο στην ελληνική αγορά, καθώς τα αποκλειστικά δικαιώματα για την κατασκευή συγκεκριμένης σειράς ρυμουλκών στη χώρα παραχωρούνται στον Όμιλο ONEX.
Δύο νοτιοκορεατικές εταιρείες, η KR και η HD Hyundai, υπέγραψαν MoU για να συνεργαστούν στο πιλοτικό έργο ανάπτυξης μιας λύσης έξυπνων πλοίων επόμενης γενιάς που βασίζεται στο cloud (ISS 2.0), η οποία αναπτύχθηκε από την HD Hyundai. Στόχος του έργου είναι ο εξοπλισμός και η επίδειξη εφαρμογής των λύσεων έξυπνων πλοίων επόμενης γενιάς. Η KR σχεδιάζει να πραγματοποιήσει τεχνικές επιθεωρήσεις με βάση τους κανόνες των νηογνωμόνων καθώς και τους τοπικούς και διεθνείς κανονισμούς, που θα επαληθεύουν την καταλληλότητα των λύσεων έξυπνων πλοίων επόμενης γενιάς.
Επίσης, ο Ευάγγελος Μαρινάκης, ιδρυτής της Capital Maritime & Trading Corp, ανακοίνωσε την παραγγελία έξι δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC (Very Large Crude Carriers) με δυνατότητα χρήσης LNG ως καυσίμου, από το κινεζικό ναυπηγείο CSSC. Αυτή η κίνηση υπογραμμίζει τη σημαντική επένδυση της Capital Maritime στην τεχνολογία διπλού καυσίμου, που την αναδεικνύει σε ηγέτη στις φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις για τη ναυτιλία.
Τα Ποσειδώνια 2024 επέλεξαν και ο νηογνώμονας Lloyd’s Register με το ΝαυπηγείοGuangzhou International (GSI) για να υπογράψουν ένα κοινό σχέδιο ανάπτυξης για το σχεδιασμό του μεγαλύτερου πλοίου μεταφοράς αμμωνίας στον κόσμο (VLAC). Με χωρητικότητα 100.000 κυβικών μέτρων, το σκάφος θα διαθέτει μια ανεξάρτητη δεξαμενή ΙΜΟ τύπου Β του για την ασφαλή αποθήκευση αμμωνίας, που αναμένεται να βελτιστοποιήσει τη λειτουργική του απόδοση.
Επιπλέον, η Franman, προμηθευτής της ναυτιλιακής βιομηχανίας, ανακοίνωσε τη συμφωνία της με το International Maritime Industries (IMI) της Σαουδικής Αραβίας να γίνει αποκλειστικός αντιπρόσωπος για την Ελλάδα και την Κύπρο του μεγαλύτερου ναυπηγείου Μ. Ανατολής και Β. Αφρικής. Η συμφωνία αφορά την προώθηση και προσέλκυση δυνητικών πελατών από τις δύο αγορές για τις υπηρεσίες Συντήρησης, Επισκευής και Αναβάθμισης (MRO) του ΙΜΙ.
Ο επίσης σαουδαραβικός Όμιλος SIRC και η Hellenic Environmental Centre Α.Ε. (HEC) υπέγραψαν συμφωνία για την ενίσχυση της δέσμευσης του SIRC για βιωσιμότητα στη ναυτιλιακή διαχείριση, ενώ ο νηογνώμονας DNV και η Artemis Technologies Ltd υπέγραψαν νέο MοU για την ανάπτυξη, την πιστοποίηση και τη λειτουργία ηλεκτρικών υδροπτέρυγων.
Αλλά και η ABS υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας με την HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co., Ltd. (HD KSOE), την HD Hyundai Heavy Industries, Co., Ltd. (HHI) και το Νηολόγιο της Λιβερίας (LISCR), για να συνεργαστούν πάνω στην εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) για την εξάλειψη των τυφλών σημείων ασφάλειας των πλοίων.
Η Man Energy Solutions υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την Eastern Pacific Shipping (EPS) για την ανάπτυξη προγράμματος κατάρτισης πληρωμάτων στον χειρισμό της αμμωνίας ως καύσιμο στα πλοία.
Τέλος, οι CAPITAL GAS, ERMA FIRST και BABCOCKυπέγραψαν δήλωση προθέσεων (Letter of Intent) για την εγκατάσταση ενός καινοτόμου συστήματος δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS), Fit Carbon, σε τέσσερα νέα πλοία μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα (LCO2).
Ο Θεόδωρος Βώκος, Διευθύνων Σύμβουλος της Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε., δήλωσε: «Η 28η διοργάνωση των Ποσειδωνίων ήταν αναμφίβολα η πιο επιτυχημένη στην ιστορία του θεσμού. Οι καινοτομίες που παρουσιάστηκαν στους χώρους της Έκθεσης ήταν πραγματικά πρωτοποριακές και η γνώση που μοιράστηκε κατά τη διάρκεια του εκτεταμένου συνεδριακού προγράμματος ήταν πηγή έμπνευσης. Ο όγκος και η ποιότητα των επισκεπτών μας ξεπέρασαν κάθε προσδοκία, κάνοντας την εκδήλωση μια τεράστια επιτυχία. Είναι συναρπαστικό να βλέπουμε πόσο θετικό αντίκτυπο έχει η διοργάνωσή μας. Και βέβαια, είμαστε βαθιά ευγνώμονες για την ακλόνητη υποστήριξη της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας. Τα Ποσειδώνια έχει αποδειχθεί ότι είναι κορυφαία πλατφόρμα για τη σύναψη επιχειρηματικών συμφωνιών και την προώθηση της διασύνδεσης και των συνεργασιών που οδηγούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία μπροστά».
Όμως και εκτός εκθεσιακού χώρου υπεγράφησαν  σημαντικές συμφωνίες στη διάρκεια της εβδομάδας των Ποσειδωνίων.
Στον  Πειραιά το μεγάλο διεθνές ναυτιλιακό κέντρο και στον επιβλητικό Πύργο  οι εταιρείες Antipollution και Megatugs σχημάτισαν την  κοινοπραξία  με επωνυμία  «Κοινοπραξία Antipollution – Megatugs Υπηρεσίες Προστασίας Περιβάλλοντος». Οι δύο κορυφαίες ελληνικές εταιρείες ένωσαν  τις δυνάμεις τους εφαρμόζοντας τα υψηλότερα επιχειρησιακά πρότυπα, σύγχρονη τεχνολογία και αυστηρά πρωτόκολλα ασφάλειας και προστασίας και γίνανε συνοδοιπόροι στο μέτωπο για την προστασία του περιβάλλοντος.
Αντικείμενο της Κοινοπραξίας, η παροχή υπηρεσιών πρόληψης και αντιμετώπισης ρύπανσης πετρελαιοειδών ή και άλλων επιβλαβών ουσιών θαλάσσιων και χερσαίων χώρων, στις οποίες θα συμπεριλαμβάνεται και η συλλογή και μεταφορά των αποβλήτων, που προκύπτουν αποκλειστικά από την αντιμετώπιση των ανωτέρω εκτάκτων περιστατικών ρύπανσης, μέχρι την παράδοσή τους σε αναγνωρισμένες λιμενικές εγκαταστάσεις υποδοχής αποβλήτων και καταλοίπων φορτίων πλοίων, συμπεριλαμβανομένων ανάλογων υπηρεσιών που πιθανά να απαιτηθούν στο πλαίσιο επιχειρήσεων επιθαλάσσιας αρωγής και υπεράκτιων δραστηριοτήτων.
Λίγα χιλιόμετρα πιο μακριά, στο Μέγαρο  Μακεδονία του ομίλου Τσάκου ο  καπετάν Παναγιώτης Τσάκος υπέγραψε συμφωνία για την επέκταση της συνεργασίας  με τoν κορυφαίο παγκοσμίως όμιλο στον τομέα της ψηφιακής εκπαίδευσης  για τους ναυτικούς, το Ocean Technologies  Group  ο οποίος παρέχει  ένα ολοκληρωμένο σύστημα εκπαίδευσης  για τους ναυτικούς σε όλα τα στάδια της καριέρας τους.  Από τους δόκιμους και στη συνέχεια στην εξελικτική τους πορεία πάνω στα πλοία.
Καλύπτει όλες τις ικανότητες και δεξιότητες που απαιτούνται  για θέματα κανονισμών, τι ζητάνε οι ναυλωτές, τι ζητάνε όλοι οι παίκτες της ναυτιλίας.
Ο όμιλος Τσάκου από τις κορυφαίες δυνάμεις της διεθνούς ναυτιλίας  δίνει τεράστια βαρύτητα στη δια βίου εκπαίδευση  των ναυτικών  του αφού η ναυτιλιακή βιομηχανία μετεξελίσσεται συνεχώς και με γρήγορη ταχύτητα και οι απαιτήσεις  για τους ανθρώπους της θάλασσας αυξάνουν.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επίθεση των Χούθι κατά του ελληνόκτητου M/V Tutor: Το πλοίο «πιστεύεται ότι έχει βυθιστεί»

Πλοίο που στοχοποιήθηκε από τους Χούθι της Υεμένης στις 12 Ιουνίου, ενώ έπλεε στην Ερυθρά Θάλασσα, σε απόσταση 66 ναυτικών μιλίων νοτιοδυτικά της πόλης Χοντέιντα «πιστεύεται ότι έχει βυθιστεί», ανέφερε η βρετανική υπηρεσία ασφάλειας της ναυσιπλοΐας UKMTO. Οι Χούθι είχαν

Στ. Γκίκας: Ενημερωτική επίσκεψη σε ΚΕΠΙΧ – ΕΚΣΕΔ ΛΣ/ΕΛΑΚΤ

Ενημερωτική επίσκεψη στο Κέντρο Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (ΚΕΠΙΧ) και στο Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας & Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) πραγματοποίησε σήμερα ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναύαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Αλεξανδράκη, όπου

«Χρυσός» οι διελεύσεις πλοίων από Δαρδανέλια και Βόσπορο

Τα πάνω κάτω στις διελεύσεις πλοίων από τα Δαρδανέλια και τον Βόσπορο φέρνει νέα πολιτική απόφαση της Άγκυρας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, τα τέλη διέλευσης από τα Δαρδανέλια και τον Βόσπορο θα αυξηθούν, από

Ο αντίκτυπος των επιθέσεων των Χούθι στο παγκόσμιο εμπόριο σε αριθμούς

Τις επιπτώσεις των επιθέσεων των Χούθι στο διεθνές εμπόριο αναδεικνύει με νέα έκθεσή της η αμερικανική Υπηρεσία Αμυντικών Πληροφοριών (DIA). Πιο συγκεκριμένα, στην έκθεση αναφέρεται ότι οι επιθέσεις των Χούθι ευθύνονται για τη σημαντική μείωση στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων μέσω της

Μετάβαση στο περιεχόμενο