Ούριος άνεμος για την ελληνική κρουαζιέρα

Αυτή τη στιγμή η Ανατολική Μεσόγειος έχει πραγματικά μία εντυπωσιακή άνοδο και αποτελεί μία από τις πιο δημοφιλείς και αγαπημένες περιοχές

Δύο στοιχεία εντυπωσιάζουν τον παρατηρητή του κλάδου της κρουαζιέρας αυτή την περίοδο. Η άνοδος της ζήτησης για κρουαζιέρες στην Ανατολική Μεσόγειο και ο μεγάλος αριθμός των πλοίων που επιδιώκουν να κάνουν λιμάνι εκκίνησης κάποιο ελληνικό.

Σε παγκόσμιο επίπεδο η γενική εικόνα της κρουαζιέρας αυτή τη στιγμή είναι αναμφισβήτητα πολύ θετική και εκπέμπει αισιόδοξα μηνύματα για τη συνέχεια, αναφέρει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας Γιώργος Κουμπενάς.

Είναι γεγονός ότι έπειτα από δύο πολύ δύσκολα χρόνια λόγω της πανδημίας βρίσκεται σε τροχιά ανόδου σε διεθνές επίπεδο, με πάνω από 7,5 εκατ. επιβάτες να έχουν ταξιδέψει σε σχεδόν 90 χώρες μετά την επανέναρξη των δρομολογίων. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της CLIA, το σύνολο των επιβατών αναμένεται να ανακάμψει και να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 έως το τέλος του 2023, ενώ θα ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα κατά 12% έως το τέλος του 2026. Βέβαια πρέπει να πούμε ότι το 2022 τα επίπεδα πληρότητας ξεκίνησαν από 60% και σταδιακά βελτιώθηκαν, ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες φθάνοντας και το 80-100%.

 

 Εξαιρετική χρονιά το 2022

Ειδικότερα για την χώρα μας, ο Κουμπενάς επισημαίνει ότι το 2022 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας με μεγάλο αριθμό προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων σε όλα τα ελληνικά λιμάνια που σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) ανήλθαν στις 4.614. Πολύ σημαντικός θα είναι και ο απολογισμός στα έσοδα και τον αντίστοιχο θετικό αντίκτυπο στην εθνική οικονομία καθώς αναμένεται να ξεπεράσουν τα έσοδα του 2019.

Για το 2023, ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ σημειώνει ότι η Μεσόγειος, τόσο η Δυτική όσο και η Ανατολική, παραμένουν ως σταθερή προτίμηση αλλά αυτή τη στιγμή η Ανατολική Μεσόγειος έχει πραγματικά μία εντυπωσιακή άνοδο και αποτελεί μία από τις πιο δημοφιλείς και αγαπημένες περιοχές επισκεπτών κρουαζιέρας. Εν μέρει αυτή η δυναμική οφείλεται, όπως εξηγεί, στην ελκυστικότητα των προορισμών όπως τα ελληνικά νησιά καθώς έχουν να προσφέρουν αμέτρητες επιλογές και πολυδιάστατες εμπειρίες για όλα τα γούστα, τις ηλικίες και τα ενδιαφέροντα. Οι προορισμοί στην Ανατολική Μεσόγειο επίσης έχουν πλούσια ιστορία, πολιτισμό, εξαιρετική κουζίνα, παραλίες και απίστευτα γραφικά και άγνωστα μέρη. Επιπλέον οι διεθνείς συγκυρίες όπως οι περιορισμοί στην αγορά της Ασίας και της Βόρειας Ευρώπης καθώς και ο αποκλεισμός της Βαλτικής θα συνεχίσουν να ενισχύουν το τουριστικό ρεύμα και τη ζήτηση προς την Ανατολική Μεσόγειο. Επίσης η αύξηση των απευθείας πτήσεων από την Αμερική ωθούν τις εταιρείες κρουαζιέρας να επιλέξουν τα ελληνικά λιμάνια για επι/αποβίβαση των κρουαζιερόπλοιων.

 

Τα ελληνικά λιμάνια

Επίσης σύμφωνα με τον Κουμπενά είναι αξιοσημείωτη και η αύξηση του αριθμού των πλοίων που έχουν βάση τους τα ελληνικά λιμάνια. Παρατηρούμε δηλαδή ένα μεγάλο άλμα στην ανάπτυξη του homeporting που είναι πολύ θετικό για την ανάπτυξη του κλάδου στη χώρα μας αλλά και λόγω του ότι θα δημιουργήσει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την εθνική οικονομία. Το γεγονός ότι πολλά από αυτά τα πλοία είναι μικρότερου μεγέθους και απευθύνονται σε επιβάτες υψηλού εισοδήματος είναι εξίσου σημαντικό καθώς προσεγγίζουν σε μικρότερους προορισμούς που μέχρι σήμερα δεν ήταν στον χάρτη της κρουαζιέρας αφήνοντας μεγάλο οικονομικό αποτύπωμα στις τοπικές οικονομίες.

Η πρόβλεψη των ανθρώπων της κρουαζιέρας είναι ότι θα συνεχιστεί η ανοδική πορεία της κλάδου στη χώρα μας με περαιτέρω αύξηση των προσεγγίσεων που θα είναι περισσότερο και από 10% σε σχέση με το 2023.

Τέλος ο Κουμπενάς επισημαίνει την ανάγκη η χώρα μας, έχοντας δεδομένη τη συνεχή αύξηση των μεγεθών της κρουαζιέρας, να βρει τρόπους για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης πλοίων και επιβατών και την αποφυγή του συνωστισμού στα λιμάνια και στους προορισμούς.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΥΠΕΘΑ: Διευκρινίσεις για ζητήματα που αφορούν το προσωπικό και διατάξεις του νομοσχεδίου υπό διαβούλευση

Πηγές από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ) αναφέρθηκαν σχετικά με ζητήματα που αφορούν το προσωπικό, καθώς και στρατολογικές διατάξεις, στο νομοθέτημα που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση Τα ζητήματα που αφορούν τις τακτικές και έκτακτες μεταθέσεις του προσωπικού, καθώς και οι στρατολογικές

Red Arrows: Το ακροβατικό σμήνος της RAF θα κάνει αεροπορική επίδειξη στον Φλοίσβο και στον Κόλπο της Σούδας [pic]

Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ανακοίνωσε ότι το Σάββατο 18 Μαΐου 2024 και ώρα 12:00 το μεσημέρι, το ακροβατικό σμήνος «Red Arrows» της βρετανικής Βασιλικής Πολεμικής Αεροπορίας (RAF), θα πραγματοποιήσει αεροπορική επίδειξη στον Φλοίσβο Παλαιού Φαλήρου. Σημειώνεται ότι το βρετανικό ακροβατικό σμήνος θα πραγματοποιήσει επίσης

Παραβιάσεις και υπερπτήσεις, το κόστος και ο κίνδυνος ατυχήματος – Ποια τα κέρδη του ενός έτους ηρεμίας

«Μηδενική Τουρκική Πτητική Δραστηριότητα στο FIR Αθηνών». Αυτό είναι το e-mail που επαναλαμβάνεται – με ελάχιστες εξαιρέσεις τον τελευταίο χρόνο από το Γραφείο Τύπου του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας. Ένα μήνυμα που αποδεικνύει καθημερινά την ηρεμία στο Αιγαίο και την

Ναυτιλία: Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων

Κοντά στα υψηλά όλων των εποχών βρίσκονται οι τιμές ναυπήγησης όλων σχεδόν των κατηγοριών πλοίων σύμφωνα με μελέτη της Danish Ship Finance. H συνεχής τοποθέτηση νέων παραγγελιών και η περιορισμένη διαθεσιμότητα των ναυπηγείων ωθούν τις τιμές των νεότευκτων πλοίων όλο και πιο

Μετάβαση στο περιεχόμενο