Π.Ο.Ε.Σ για τα Μετοχικά Ταμεία – Ενώνουμε τις φωνές μας με τις υγιείς φωνές αποστράτων των ΕΔ και του ΛΣ-Ελ.ΑΚΤ

ΠΟΕΣ: “Ενώνουμε τις φωνές μας με τις υγιείς φωνές αποστράτων των ΕΔ και του ΛΣ-Ελ.ΑΚΤ και απαιτούμε να αφήσετε τα ΜΤ στην ησυχία τους, ανεξάρτητα, όπως είναι το καθένα μέχρι σήμερα. Αρκετά με τις «θεσμικές παρεμβάσεις», οι οποίες είμαστε βέβαιοι ότι θα εκτιμηθούν δεόντως προεκλογικά.”

 

ΘΕΜΑ:   Μετοχικά Ταμεία ΕΔ

ΣΧΕΤ. :   Υπ’ αριθμ. πρωτ. 340/2023 έγγραφό μας

Κύριε Υπουργέ.

Με το σχετικό έγγραφό μας στο πλαίσιο της διαβούλευσης για το ν.5018/2023 είχαμε σχολιάσει μεταξύ άλλων για τα Μετοχικά Ταμεία και το άρθρο 39 του νομου (άρθρο 40 του σχεδίου νόμου) ότι «Πέραν τούτων, η παραπομπή στην περίπτωση ε΄ της παραγράφου 15 του άρθρου 9 του ν. 3029/2002 (Α΄ 160) δημιουργεί ανησυχία διότι αφήνει να εννοηθεί ότι η διαχείριση του Μετοχικού Ταμείου επαφίεται στην ερμηνεία ή τις εκτιμήσεις του Υπουργού Εργασίας και της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής, αφαιρώντας αρμοδιότητες από τις Διοικήσεις των ΜΤ. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η Ηγεσία πιθανότατα επιθυμεί να γνωρίζει τα ταμειακά διαθέσιμα και τα αποθεματικά τους (όπου τα δεύτερα εκτιμάται ότι δεν υπάρχει λόγος να συνεχίσουν  να ενισχύονται καθ’ όσον είναι μη αξιοποιήσιμα). Είναι προφανές ότι ο λόγος για μια τέτοια ενέργεια μπορεί να προσεγγιστεί μόνο εκ του πονηρού.».

Σύμφωνα με έγκυρη αρθρογραφία από δημοσιογραφικές ιστοσελίδες του αμυντικού ρεπορτάζ, αποκαλύπτεται ότι βρίσκεται σε εξέλιξη κρυφή προσπάθεια νομοθέτησης από την Κυβέρνηση, με σκοπό την ενοποίηση των Μετοχικών Ταμείων, προς όφελος του ΜΤΣ και κατόπιν «απαιτήσεως» της ΕΑΑΣ. Δυστυχώς, για μια ακόμα φορά οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν με τις προβλέψεις μας: ήταν όντως εκ του πονηρού.

Είναι σαφές ότι η κυβέρνηση δεν επιθυμεί μόνο να βάλει χέρι στο εισόδημα των εν ενεργεία στελεχών (όπως έχει ήδη κάνει), αλλά επιθυμεί διακαώς να διαλύσει και το εισόδημα των αποστράτων. Μετά τις προσπάθειες μείωσης του 4% (που γίνονται από τα εξοπλιστικά προγράμματα) σε 2% και την προσπάθεια να αναδιανεμηθεί το 4%, τώρα φαίνεται ότι βρίσκεται προ των πυλών νέα προσπάθεια.

Ως γνωστόν, τα δύο ΜΤ (Ναυτικού και Αεροπορίας) είναι απολύτως υγιή. Αν, όμως, υπάρχει πρόβλημα στο ΜΤΣ όμως (όπως οι ίδιοι οι απόστρατοι αποκαλύπτουν), είναι κάτι που πρέπει να απαντηθεί από το ΔΣ του ΜΤΣ. Εξάλλου, με το άρθρο 39 του ν.5018/2023 είναι υποχρεωμένο πλέον να πράττει μέσα από αναλογιστικές μελέτες.

Ωστόσο εγείρονται σοβαρά ερωτήματα:

 

  • Για ποιον λόγο επιδιώκεται η ενοποίηση;
  • Μήπως για να δοθούν κι άλλα μερίδια σε ανώτατους Αξιωματικούς, όπως έγινε με τα άρθρα 28-29 του ν.5018/2023, από ένα ΔΣ που αποκλείει εκπροσώπους της συντριπτικής πλειοψηφίας των δικαιούχων (Αξιωματικό ΑΣΣΥ);
  • Και ποια θα είναι η συνέχεια, μετά την ευθεία απορρόφηση των ΜΤΝ και ΜΤΑ από το ΜΤΣ;
  • Μήπως η τεχνητή δημιουργία έλλειψης βιωσιμότητας και η μετατροπή της μετοχικής σχέσης των αποστράτων σε επικουρική, όπως έχει ξαναεπιχειρηθεί στο παρελθόν;
  • Όταν οι ίδιοι οι δικαιούχοι του ενός ΜΤ (ιδέτε πρόσφατη διαμαρτυρία αποστράτων της ΕΑΑΣ), είναι δυνατόν η λύση αντί να είναι η εξυγίανση του ΜΤ, να είναι η εξεύρεση νέων πόρων μέσα από τα χρήματα άλλων δικαιούχων;

Το θέματα των ΜΤ μας αφορούν όλες/ους. Εάν όντως υφίσταται τέτοια άθλια μεθόδευση ΄πως έχει αποκαλυφθεί, που προφανώς προορίζεται να έρθει με τροπολογία χωρίς διαβούλευση, όχι απλώς νύχτα, αλλά και λίγες μέρες πριν τη διάλυση της Βουλής, δεν μπορούμε να μείνουμε απαθείς διότι τα εν ενεργεία στελέχη των ΕΔ είναι αφενός οι κύριοι αιμοδότες των ΜΤ και έχουν κάθε δικαίωμα να γνωρίζουν που πηγαίνουν οι κρατήσεις που τους γίνονται, αφετέρου οι μελλοντικοί άμεσοι δικαιούχοι.

Κατόπιν των ανωτέρω, ενώνουμε τις φωνές μας με τις υγιείς φωνές αποστράτων των ΕΔ και του ΛΣ-Ελ.ΑΚΤ και απαιτούμε να αφήσετε τα ΜΤ στην ησυχία τους, ανεξάρτητα, όπως είναι το καθένα μέχρι σήμερα. Αρκετά με τις «θεσμικές παρεμβάσεις», οι οποίες είμαστε βέβαιοι ότι θα εκτιμηθούν δεόντως προεκλογικά.

Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή πληροφορία.

Οι κ.κ. βουλευτές της Βουλής των Ελλήνων, προς τις/τους οποίες/ους κοινοποιείται το παρόν, παρακαλούνται για την ανάδειξη του θέματος, δια του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πειραιάς: Εντοπίστηκε μεγάλη ποσότητα ακατέργαστης κοκαΐνης σε εμπορευματοκιβώτιο με λιπάσματα

Μεγάλη ποσότητα ναρκωτικών στο λιμάνι του Πειραιά εντόπισαν τελωνειακοί ελεγκτές της ΑΑΔΕ. Ένα εμπορευματοκιβώτιο προερχόμενο από το Εκουαδόρ με τελικό προορισμό την Κροατία, δηλωμένο με φορτίο λιπασμάτων, δεσμεύτηκε ως ύποπτο για ύπαρξη ναρκωτικών ουσιών. Κατά τη διενέργεια ελέγχου από το αυτοκινούμενο όχημα Χ-ray, υπήρξε ένδειξη για ύπαρξη σάκων με υλικά

Οι προτεραιότητες των ευρωπαϊκών λιμανιών για την επόμενη πενταετία

Ενόψει των επικείμενων ευρωεκλογών, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων (ESPO) θέτει τις προτεραιότητές του για την επόμενη πενταετία. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι, περισσότερο από ποτέ, τα λιμάνια αποτελούν συντελεστές των φιλοδοξιών της Ευρώπης και του βιώσιμου, ψηφιακού, ανταγωνιστικού, ισχυρού και

Γιώργος Γεννηματάς: Πέρασαν 30 χρόνια από τον θάνατο του

Συμπληρώνονται φέτος 30 χρόνια από το θάνατο του σπουδαίου πολιτικού Γιώργου Γεννηματά,  ο οποίος έφυγε από τη ζωή σαν σήμερα, στις 25 Απριλίου του 1994. Γεννημένος στην Αθήνα το 1939, με καταγωγή από την Σύμη, σπούδασε στην σχολή Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου όπου ανέπτυξε σημαντική φοιτητική συνδικαλιστική δράση. Παντρεύτηκε την Κάκια Βέργου, με την οποία απέκτησε δύο κόρες, τη Φώφη, η οποία διετέλεσε πρόεδρος

Συνεκπαίδευση μαχητικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας με την Ιταλική Πολεμική Αεροπορία

Συνεκπαίδευση με μαχητικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας και της Ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας πραγματοποιήθηκε από 23 έως και 24 Απριλίου. ‘Οπως ανακοινώθηκε σήμερα από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, στη συνεκπαίδευση συμμετείχαν συνολικά 8 μαχητικά αεροσκάφη F-16 Block 52+ Advanced της 335

Μετάβαση στο περιεχόμενο