Αν και κάποιοι έσπευσαν να πανηγυρίζουν , ακόμη μία φορά για τα επιτεύγματα του ΥΝΑΝΠ μιας με τον Νόμο 4676/20 κατάφερε να επαναφέρει την “κανονικότητα” στο ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ εμείς ως Π.Ο.Λ θα αναδείξουμε για πολλοστή φορά πως τα όσα προβλέφθηκαν και νομοθετήθηκαν με τον συγκεκριμένο Νόμο αποδείχθηκαν στην πράξη άστοχα και καταδικασμένα σε αποτυχία.
- Πολύ το μελάνι που έχει ξοδευτεί για το τραγικό καθεστώς των μεταθέσεων με την Ομοσπονδία μας μέρες να περιμένει σε λίγες την εκδίκαση της προσφυγής κατά του ΠΔ Μεταθέσεων 11/21.
- Θα “πληρώνουμε” για πολλά χρόνια το αποτυχημένο νέο οργανόγραμμα και την ανισοκατανομή των οργανικών θέσεων.
- Θα αποκαλυφθούν πολλά τις επόμενες ημέρες για το παρασκήνιο της προώθησης του Π.Δ 86/22 και για τις περιπτώσεις υπηρεσιών “γραφείου” έχοντας προσφύγει και για αυτό το Π.Δ. στο ΣτΕ.
Σίγουρα πολλοί ήταν αυτοί που εκθείασαν την “έμπνευση” της πρόσληψης Αξιωματικών ΔΠΓ-ΔΜΓ απευθείας κατάταξης αφού έτσι πίστευαν πως θα καλύψουν τα κενά που έχει προκαλέσει η μη πλήρωση των θέσεων των Κυβερνητών και Μηχανικών των σκαφών με την τελευταία μαζική εισαγωγή να καταγράφεται πριν 20 χρόνια.
Η Π.Ο.Λ μέσω της Γραμματείας Πλωτών έκανε λόγο (εδώ) για έναν νέο διαχωρισμό μεταξύ της νεοεισερχόμενης κατηγορίας στο ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ των απευθείας κατάταξης ΔΠΓ-ΔΜΓ και των υπολοίπων, ενώ εύλογα δημιουργούνται νέα ερωτήματα και απορίες στο προσωπικό των σκαφών, όπως:
1) Για ποιο λόγο ενώ έχουν αφαιρεθεί τα ναυτικά φυλλάδια από όλα τα στελέχη ΔΠΓ-ΔΜΓ δεν έχει συμβεί και για τη συγκεκριμένη κατηγορία;
2) Για ποιο λόγο δεν υπάρχει η 5ετης υποχρεωτική παραμονή στις τάξεις του ΛΣ-ΕΚ.ΑΚΤ όπως συνέβη και με τις υπόλοιπες κατηγορίες;
3)Μήπως η Υπηρεσία θεωρεί ότι η συγκεκριμένη κατηγορία δεν έχει υπαχθεί στις υποχρεώσεις που αφορούν τα ως άνω δύο ερωτήματα διότι δεν έχουν στοιχίσει οικονομικά κατά τη διαδικασία του εκπαιδευτικού σχολείου, όπως οι τρεις λοιπές κατηγορίες (ΣΝΔ, ΥΠΑΞ ,ΛΦ) που αποτελούν παραγωγικές σχολές του Λιμενικού Σώματος;
Δυστυχώς όμως όταν τα νομοθετήματα στήνονται ως “εικονική πραγματικότητα” δεν μπορούν να εφαρμοστούν.
Καθημερινά γινόμαστε αποδέκτες των προβλημάτων που έχουν προκύψει με την συγκεκριμένη κατηγορία συναδέλφων που από τις πρώτες ημέρες εκπαίδευσής τους ξεκίνησαν να παραιτούνται.
Και όπως ήταν αναμενόμενο οι παραιτήσεις συνεχίζονται δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στη λειτουργία των υπηρεσιών και των σκαφών του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ που τοποθετούνται.
Συνομιλώντας με αρκετούς από αυτούς που οδηγούνται σε παραίτηση οι απαντήσεις που λαμβάνουμε έχουν κοινό παρονομαστή “αλλιώς τα περιμέναμε, αλλιώς τα βρήκαμε “.
Είναι πραγματικά λυπηρό να ακούς από συναδέλφους σου ότι παραιτούνται επειδή έχουν την επιλογή!!
Μήπως θα έπρεπε να σκεφτούμε όλοι μας ποιοι είναι οι λόγοι που οδηγούν αυτούς τους νέους συναδέλφους σε παραίτηση;
Μήπως αυτά που έχουμε αναδείξει ως Π.Ο.Λ θα πρέπει να τεθούν στο τραπέζι αντί να προσποιούμαστε πως όλα πάνε καλά;
Δεν μας προκαλεί έκπληξη το ότι στη νέα προκήρυξη των Αξιωματικών ΔΠΓ-ΔΜΓ δεν συμπληρώθηκε ο αριθμός των επιτυχόντων αφού από τις 100 θέσεις καλύφθηκαν μόνο οι 75.
Μήπως ο Αρχηγός του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ με την ανανέωση της θητείας του θα έπρεπε να επαναπροσδιορίσει αρκετές από τις δομικές διαδικασίες που διαμορφώνουν την λειτουργία του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ;
Στο άκουσμα της είδησης ότι το Υπουργείο Μετανάστευσης & Ασύλου ενέταξε χρηματοδότηση ύψους 18,5 εκατομμυρίων ευρώ με σκοπό την απόκτηση 33 νέων σκαφών, από το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή, μεταφέροντας την αγωνία των συνάδελφων θέτουμε ακόμη σοβαρό ερώτημα: πως και από ποιους θα στελεχωθούν αυτά τα σκάφη;
Ως Π.Ο.Λ θα συνεχίσουμε να αναδεικνύουμε τα προβλήματα που μας απασχολούν, να προτείνουμε λύσεις προκειμένου να αποτραπεί κύμα μαζικών παραιτήσεων και είναι σίγουρο πως το “τσουνάμι” που έρχεται δεν το βλέπουμε μόνο εμείς.
Για το ΔΣ