Πάτρα: “Έξυπνο” τηλεχειριζόμενο σωσίβιο στη μάχη κατά των πνιγμών στις ελληνικές θάλασσες (βίντεο)

Μοιάζει με ένα απλό σωσίβιο ναυαγοσώστη, όμως κάνει πολλά περισσότερα και από χθες «υπόσχεται» ασφαλέστερο κολύμπι στις παραλίες της Πάτρας. Το «έξυπνο» τηλεκατευθυνόμενο σωσίβιο είναι ένα καινοτόμο πολυεργαλείο που για πρώτη φορά χρησιμοποιείται στις ελληνικές θάλασσες, όπου κάθε χρόνο χάνουν τη ζωή τους από πνιγμό δεκάδες άνθρωποι.

Και μπορεί να γίνει ο πολυτιμότερος συνεργάτης διάσωσης ναυαγών, αφού έχει τη δυνατότητα να φτάνει πολύ γρήγορα στον άνθρωπο που κινδυνεύει και να τον μεταφέρει στην ξηρά ή σε άλλο σημείο, όπου θα του παρασχεθεί βοήθεια. Και όλα αυτά με τηλεχειρισμό, χωρίς να βρίσκονται σε κίνδυνο οι ίδιοι οι διασώστες, αφού από ασφαλές σημείο θα κατευθύνουν και θα χειρίζονται το πρωτότυπο σωστικό μέσο.

Τα πλεονεκτήματά του έκαναν την διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πάτρας να το εντάξει στη μάχη της διάσωσης ανθρώπων που κινδυνεύουν από πνιγμό στις παραλίες της παραλίες της περιοχής κάθε χρόνο. Όπως εξήγησε, μιλώντας στην εκπομπή “Newsroom” της ΕΡΤnews και στην δημοσιογράφο της ΕΡΤ Πάτρας Αθανασία Σταμοπούλου, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πάτρας Παναγιώτης Αναστασόπουλος «το λιμάνι της Πάτρας, βασιζόμενο στην παράδοση και στην ιστορία του, προχωρά ένα βήμα μπροστά, για να αξιοποιήσει την τεχνολογία, με έξυπνα και απλά μέσα». Σε συνεργασία, όπως ανέφερε, με μια καινότομο πατρινή επιχείρηση, η οποία δραστηριοποιείται σε υποβρύχια και επιθαλάσσια, αυτόνομα και ημιαυτόνομα συστήματα και αξιοποιώντας «τη μεγάλη υπεραξία της Πάτρας, που είναι τρία πανεπιστήμια και ένα οικοσύστημα τεχνολογικών επιχειρήσεων» ο οργανισμός προμηθεύτηκε και από χθες χρησιμοποιεί ένα ημιαυτόνομο σωστικό μέσο.  Πρόκειται για το C3PO (Combine Patras Poseidon Protecgrion Operation) που βασίζεται στη λογική της αμεσότητας στη διάσωση ενός ναυαγού.

«Το γνωστό σωσίβιο με την κουλούρα και το σχοινί, αναλόγως των καιρικών συνθηκών, μπορεί να φτάσει τα δέκα μέτρα. Το συγκεκριμένο έχει ακτίνα δράσης 800 μέτρα…Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν με βάση την ταχύτητά του, αλλά και την ακτίνα δράσης του, πόσο αποτελεσματικό είναι. Και είναι πάρα πολύ απλό στη χρήση του» επεσήμανε ο κ. Αναστασόπουλος. Παράλληλα, πρόσθεσε πως έχει ικανότητα έλξης 235 κιλών, που μεταφράζονται σε δυνατότητα ταυτόχρονης διάσωσης μέχρι και τριών ατόμων. Η ταχύτητά του μπορεί να φτάσει τα 3,6 μέτρα το δευτερόλεπτο και έχει μέγιστη αυτονομία μπαταρίας διάρκειας μίας ώρας. Επιπλέον, μπορεί να φέρει φορητό φαρμακείο. «Δεν πρόκειται μόνο για μια φορητή σωστική λέμβο, αλλά για ένα πολυεργαλείο» τόνισε.

Επίσης, σημείωσε, ότι στην Ελλάδα είναι η πρώτη φορά που κάποιος οργανισμός προμηθεύεται ένα τέτοιο σύστημα. «Αυτή τη στιγμή σε πιλοτική χρήση βρίσκεται στο λιμάνι του Ρότερνταμ και η Πάτρα είναι η πρώτη πόλη στη Μεσόγειο που αξιοποιεί την τεχνολογία σε ένα τόσο σημαντικό τομέα» κατέληξε.

Ρεπορτάζ: Αθανασία Σταμοπούλου

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Χώρα ελέγχουσα την τεραστίαν αυτήν δύναμιν…» (*)

Η Τζελίνα Χαρλαύτη εξιστορεί την προσπάθεια του Κωνσταντίνου Καραμανλή, κατά την πρώτη του κυβερνητική περίοδο, να προσελκύσει το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο. Τον Ιανουάριο του 1957 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ανέφερε ότι «διά την κυβέρνησιν το θέμα… των ελληνικής ιδιοκτησίας σκαφών, εκτός

Μεγάλη προσφορά του ομίλου ATTICA στα μέλη της ΕΑΑΛΣ

Με σημερινή επιστολή του (1/7/2024) ο όμιλος ακτοπλοϊκών εταιρειών ATTICA γνωστοποίησε την απόφαση του να προσφέρει εκπτώσεις 30% σε όλους τους απόστρατους Λ.Σ., στα συνταξιδεύοντα μέλη οικογενειών τους (σύζυγο και τέκνα), στα Ι.Χ. οχήματα και δίκυκλα που χρησιμοποιούν και για

Στους 3 κορυφαίους προορισμούς κρουαζιέρας στη Μεσόγειο η Ελλάδα

Η Ελλάδα συγκαταλέγεται μεταξύ των τριών κορυφαίων προορισμών τουρισμού κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), ενώ πέρυσι τα ελληνικά λιμάνια υποδέχθηκαν 7 εκατομμύρια επιβάτες και 5.230 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων. Παρουσιάζοντας στοιχεία του κλάδου, στο πλαίσιο της ναυτιλιακής έκθεσης των Ποσειδωνίων η Μαρία

Βασίλης Κικίλιας: «Στην Κερατέα υπάρχουν μικρές αναζωπυρώσεις, ενώ στη Σταμάτα δεν υπάρχει πια ενεργό μέτωπο».

«Αυτή τη στιγμή στην Κερατέα υπάρχουν μικρές αναζωπυρώσεις, ενώ στη Σταμάτα δεν υπάρχει πια ενεργό μέτωπο», ενημέρωσε πριν από λίγο ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Βασίλης Κικίλιας. Αναλυτικά η ενημέρωση έχει ως εξής: Σήμερα στην Αττική αντιμετωπίστηκαν δύο

Μετάβαση στο περιεχόμενο