Πιέσεις στα λιμάνια του ευρωπαϊκού Νότου

Έχουν μεταβληθεί σε αποθήκες κοντέινερ και πάρκινγκ αυτοκινήτων – Οι εκτροπές των πλοίων που σχετίζονται με το Σουέζ θα συνεχιστούν για αρκετό καιρό

Σε αποθήκες κοντέινερ και πάρκινγκ αυτοκινήτων έχουν μεταβληθεί τα λιμάνια κυρίως της Νότιας Ευρώπης. Οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα ευθύνονται για τη συμφόρηση στα τέρμιναλ εμπορευματοκιβωτίων της Δυτικής Ευρώπης. Παράλληλα οι αθρόες εισαγωγές αυτοκινήτων από την Κίνα έχουν καταστήσει τα car terminal των λιμανιών, μεταξύ των οποίων και τον Πειραιά, πάρκινγκ ΙΧ.

Σε ό,τι αφορά τις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, τα προβλήματα προέκυψαν μετά τις αποφάσεις πολλών ναυτιλιακών εταιρειών, στο τέλος του 2023, να αναδρομολογήσουν τα πλοία τους μακριά από τα ύδατα ανοικτά της Υεμένης, αφού αντιμετώπισαν επιθέσεις από τους υποστηριζόμενους από το Ιράν αντάρτες Χούθι, αναφέρουν σε έρευνα τους οι «Financial Times». Οι αφίξεις πλοίων
μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον Κόλπο του Άντεν, στην είσοδο της Ερυθράς Θάλασσας, είναι μειωμένες κατά 90% σε σχέση με την
ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons, της βρετανικής εταιρείας παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών. Η εκτροπή των πλοίων από την Ασία με προορισμό την Ευρώπη γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας προσθέτει επιπλέον 9 έως 14 ημέρες στον χρόνο ταξιδιού. Όμως οι εκτροπές δημιουργούν επίσης καθυστερήσεις σε λιμάνια όπως το Αλγεσίρας και η Ταγγέρη, που ξαφνικά έχουν ζήτηση ως τόποι μετακίνησης φορτίων μεταξύ πλοίων.

Δεν θα αλλάξει

O Rolf Habben Jansen, διευθύνων σύμβουλος της Hapag-Lloyd, της πέμπτης μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο με βάση το μέγεθος του στόλου, αναμένει ότι οι εκτροπές που σχετίζονται με το Σουέζ θα συνεχιστούν για αρκετό καιρό. «Στέλνουμε όλα τα πλοία μας γύρω από την Αφρική και προς το παρόν είναι πολύ δύσκολο να δούμε πώς θα αλλάξει αυτό» δήλωσε τον Απρίλιο. Ο Ντάνιελ Ρίτσαρντς, διευθυντής της ναυτιλιακής εταιρείας συμβούλων MSI με έδρα το Λονδίνο, έχει μια διαφορετική άποψη σημειώνοντας ότι η αναστάτωση δεν πλησιάζει ούτε κατά διάνοια τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID- 19. Ωστόσο, η δανική Maersk, η δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, προειδοποίησε πρόσφατα για ευρύτερη συμφόρηση των λιμένων σε όλο το δίκτυο Ασίας – Ευρώπης. Ο Ρίτσαρντς λέει ότι οι συνθήκες θα μπορούσαν να γίνουν ακόμη χειρότερες καθώς ο κλάδος κινείται προς την προ των Χριστουγέννων «περίοδο αιχμής» στο βόρειο ημισφαίριο στα τέλη του καλοκαιριού και το φθινόπωρο. Οι συνθήκες είναι πολύ δύσκολες στο δυτικό άκρο της Μεσογείου, σύμφωνα με τους «FT». Τα πλοία που παίρνουν τη διαδρομή του Ακρωτηρίου από την Ασία προς τη Βόρεια Ευρώπη δεν περνούν πλέον από την Ανατολική Μεσόγειο και αντ’ αυτού πρέπει να σταματήσουν στο δυτικό άκρο για να «μεταφορτώσουν» εμπορευματοκιβώτια από και προς χώρες όπως η Ιταλία, η Ελλάδα
και η Τουρκία. Οι εκτροπές και η ανάγκη για μεταφόρτωση εισάγουν περισσότερες καθυστερήσεις, περισσότερο χρόνο παραμονής» λέει
ο Ναμπίλ Μπουμέζου, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Tanger Alliance, της κοινοπραξίας που διαχειρίζεται τον τερματικό σταθμό
στην Ταγγέρη. Περισσότερος χρόνος παραμονής ισοδυναμεί με περισσότερα εμπορευματοκιβώτια που παραμένουν για μεγάλο χρονικό
διάστημα στα λιμάνια.

Μπλόκο από ΙΧ

Σοβαρά είναι τα προβλήματα στα ευρωπαϊκά λιμάνια και από την πληθώρα εισαγωγών ΙΧ από την Κίνα. Ο Lasse Kristoffersen, διευθύνων σύμβουλος της Wallenius Wilhelmsen, του μεγαλύτερου διαχειριστή πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων στον κόσμο, αναφέρει ότι οι μεταφορείς αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν ένα πρόσθετο πρόβλημα, την υπερπαραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, η οποία έχει οδηγήσει σε κορεσμό της εγχώριας αγοράς, με αποτέλεσμα να αυξάνει τις εξαγωγές προς την Ευρώπη. Με περιορισμένα δίκτυα διανομής στις αγορές-στόχους τους, τα κινεζικής κατασκευής αυτοκίνητα συσσωρεύονται στα λιμάνια. Η UECC, ένας άλλος μεταφορέας οχημάτων, λέει ότι ένα από τα πλοία της χρειάστηκε να περιμένει πάνω από πέντε ημέρες κατά τη διάρκεια του Μαρτίου για να δέσει στο ιταλικό λιμάνι
του Λιβόρνο, επειδή η εγκατάσταση ήταν γεμάτη αυτοκίνητα. Τα πλοία μας καθυστερούν στο Λιβόρνο και στον Πειραιά στην Ελλάδα λόγω
της συμφόρησης των λιμανιών και των τερματικών σταθμών, αναφέρει η εταιρεία.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επίθεση των Χούθι κατά του ελληνόκτητου M/V Tutor: Το πλοίο «πιστεύεται ότι έχει βυθιστεί»

Πλοίο που στοχοποιήθηκε από τους Χούθι της Υεμένης στις 12 Ιουνίου, ενώ έπλεε στην Ερυθρά Θάλασσα, σε απόσταση 66 ναυτικών μιλίων νοτιοδυτικά της πόλης Χοντέιντα «πιστεύεται ότι έχει βυθιστεί», ανέφερε η βρετανική υπηρεσία ασφάλειας της ναυσιπλοΐας UKMTO. Οι Χούθι είχαν

Στ. Γκίκας: Ενημερωτική επίσκεψη σε ΚΕΠΙΧ – ΕΚΣΕΔ ΛΣ/ΕΛΑΚΤ

Ενημερωτική επίσκεψη στο Κέντρο Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (ΚΕΠΙΧ) και στο Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας & Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) πραγματοποίησε σήμερα ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναύαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Αλεξανδράκη, όπου

«Χρυσός» οι διελεύσεις πλοίων από Δαρδανέλια και Βόσπορο

Τα πάνω κάτω στις διελεύσεις πλοίων από τα Δαρδανέλια και τον Βόσπορο φέρνει νέα πολιτική απόφαση της Άγκυρας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, τα τέλη διέλευσης από τα Δαρδανέλια και τον Βόσπορο θα αυξηθούν, από

Ο αντίκτυπος των επιθέσεων των Χούθι στο παγκόσμιο εμπόριο σε αριθμούς

Τις επιπτώσεις των επιθέσεων των Χούθι στο διεθνές εμπόριο αναδεικνύει με νέα έκθεσή της η αμερικανική Υπηρεσία Αμυντικών Πληροφοριών (DIA). Πιο συγκεκριμένα, στην έκθεση αναφέρεται ότι οι επιθέσεις των Χούθι ευθύνονται για τη σημαντική μείωση στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων μέσω της

Μετάβαση στο περιεχόμενο