ΠΝΟ: Καταγγέλλει ότι επιβαρύνουν τα πληρώματα των πλοίων στα πορθμεία με χρέη καβοδέτη

Την διαγραφή της προσθήκης στην τροποποίηση του Γενικού Κανονισμού Λιμένος σύμφωνα με την οποία «ειδικά για τα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία ανοικτού τύπου, η από ξηράς πρόσδεση και λύση αυτών δύναται κατά την κρίση του Πλοιάρχου να διενεργείται και από το πλήρωμά τους» ζητά η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία. Πρόκειται για καθήκοντα που εκτελούνται  από φορτοεκφορτωτές εγγεγραμμένους στο Μητρώο Β΄ – Λιμένα του Εθνικού Μητρώου Φορτοεκφορτωτών ή σε πρόσωπα με έχουν λεμβουχική εμπειρία και είναι ασφαλισμένοι για τις εργασίες αυτές, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Ειδικότερα η ΠΝΟ σε ανακοίνωση της αναφέρει:

«Στο ΦΕΚ με αρ. φύλου 5744 και ημερομηνία 16 Οκτωβρίου 2024 κυρώθηκε η τροποποίηση του Γενικού Κανονισμού Λιμένων υπ’ αριθ. 17. Η τροποποίηση αφορούσε την από ξηράς πρόσδεση και απόδεση πλοίων και σκαφών και όριζε ως υπεύθυνους για την εργασία αυτή ότι θα εκτελείται από φορτοεκφορτωτές εγγεγραμμένους στο Μητρώο Β΄ – Λιμένα του Εθνικού Μητρώου Φορτοεκφορτωτών. Σε περίπτωση έλλειψης με Βεβαίωση της Λιμενικής Αρχής θα ανατίθενται  οι πιο πάνω εργασίας σε πρόσωπα που έχουν λεμβουχική εμπειρία και είναι ασφαλισμένοι για τις εργασίες αυτές, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία» και συνεχίζει:

«Αυτό λοιπόν που ήταν σωστό και νόμιμο ήρθε να ανατραπεί με ένα νέο ΦΕΚ με ημερομηνία 14 Νοεμβρίου 2024 και αριθμό φύλου 6284 και ενώ προέβλεπε τα ίδια, προστέθηκε το εξής: «Ειδικά για τα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία ανοικτού τύπου, η από ξηράς πρόσδεση και λύση αυτών δύναται κατά την κρίση του Πλοιάρχου να διενεργείται και από το πλήρωμά τους».

Καταγγέλλουμε την πιο πάνω μεθόδευση με την οποία βάζουν το πλήρωμα στα Ε/Γ-Ο/Γ των Πορθμείων να πηδάνε από τον καταπέλτη για να δέσουν το πλοίο, πράγμα το οποίο εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ζωή των Ναυτεργατών αλλά και την ασφάλεια του πλοίου, αλλά ούτε είναι στα καθήκοντα του πληρώματος αυτή η διαδικασία, ενώ ταυτόχρονα για μια ακόμη φορά μεταφέρεται στον Πλοίαρχο η ευθύνη για όλη αυτή την παράνομη διαδικασία με ό,τι αυτό συνεπάγεται».

Όπως αναφέρει στη συνέχεια η ΠΝΟ «απαιτούμε την διαγραφή της προσθήκης αυτής και η πρόσδεση και απόδεση των πλοίων να γίνεται από τους εργαζόμενους του λιμανιού που είναι υπεύθυνοι γι’ αυτό. Αυτή η απαράδεκτη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί και μας έχει καταγγελθεί από το σύνολο Ναυτεργατών όλων των πορθμειακών γραμμών της χώρας θα αποτελέσει και αίτημα ενόψει των διαπραγματεύσεων με την Ένωση Πορθμείων για την ανανέωση και υπογραφή της ΣΣΕ».

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αλλάζει όψη το λιμάνι της Σούδας – Τα σχέδια για τον νέο σταθμό επιβατών

Την εικόνα των σχεδίων που δηµοσιεύονται σήµερα στα “Χ.ν.” θα έχει ο σταθµός επιβατών στο λιµάνι της Σούδας όταν ολοκληρωθεί. Σηµειώνεται πως το έργο έχει ενταχθεί στο “Ταµείο Ανάκαµψης” και ο διαγωνισµός ξεκίνησε µε τους ενδιαφερόµενους να µπορούν να καταθέσουν τις

Αδυναμία πληρωμής ή ετοιμάζουν κατάργηση;

Μετρώντας αντίστροφα για να “αποχαιρετήσουμε” το 2024, στο τέλος του έτους θα συμπληρωθούν 2 χρόνια κατά τα οποία παραμένει απλήρωτο το μεταφορικό ισοδύναμο στις επιχειρήσεις των νησιών μας. Την ίδια ώρα προκαλούν θυμηδία οι πομπώδεις εξαγγελίες της ηγεσίας του Υπουργείου

Ποια πλοία δεν κινδυνεύουν από τους Χούθι

Τουλάχιστον το 15% των πλοίων που σήμερα αλλάζουν πορεία και χαράσσουν ρότα γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας θα μπορούσαν να επιστρέψουν με ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα με ελάχιστο κίνδυνο, σύμφωνα με τον ναυτικό διοικητή της επιχείρησης «Aspides», τον

Ένατο το νηολόγιο της Ελλάδας στο top-10, αλλά με… κράτει τις μηχανές

Αμετάβλητη παρέμεινε η πρώτη δεκάδα των κρατών που έχουν στη σημαία τους τον μεγαλύτερο στόλο πλοίων. Η χώρα μας, στην οποία έχουν έδρα περισσότερες από 600 ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχουν πάνω από 5.500 πλοία σε όρους νηολογίου, βρίσκεται στην ένατη

Μετάβαση στο περιεχόμενο