Ποια δικαιώματα έχουν οι επιβάτες των πλοίων σύμφωνα με την νομοθεσία της ΕΕ

Γνωρίζετε ότι έχετε ορισμένα δικαιώματα όταν ταξιδεύετε με πλοίο στην
ΕΕ; Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε ένα αναλυτικό ενημερωτικό της υπογραμμίζει
τα εξής:
Πρώτον, όταν αγοράζετε το εισιτήριο για το ταξίδι σας απαγορεύετε να
χρεώνεστε με επιπλέον ποσό λόγω της εθνικότητάς σας ή του τόπου έκδοσης
του εισιτηρίου.
Δεύτερον, έχετε επίσης δικαιώματα σε περίπτωση προβλήματος, π.χ.
καθυστέρησης ή ακύρωσης που εμποδίζουν την επιβίβασή σας στο πλοίο
……και ισχύουν αν:

αναχωρείτε από λιμάνι της ΕΕ με οποιονδήποτε μεταφορέα
ή φθάνετε σε λιμάνι της ΕΕ με οποιονδήποτε μεταφορέα
Οι κανόνες αυτοί δεν ισχύουν σε πλοία:
που μπορούν να μεταφέρουν λιγότερους από 13 επιβάτες
που έχουν πλήρωμα 3 άτομα το πολύ
που καλύπτουν διαδρομή μικρότερη από 500 μέτρα (απλή μετάβαση) που χαρακτηρίζονται ως ιστορικά
που πραγματοποιούν εκδρομές και περιηγήσεις σε αξιοθέατα – αν δεν
παρέχουν κατάλυμα ή περισσότερες από δύο διανυκτερεύσεις στο πλοίο.
Ακύρωση ή καθυστέρηση
Εάν το δρομολόγιο ακυρωθεί ή καθυστερήσει, δικαιούστε να ενημερωθείτε
πλήρως και εγκαίρως για το τι συμβαίνει όση ώρα περιμένετε.
Σε περίπτωση που το δρομολόγιο ακυρωθεί, ή η αναχώρηση καθυστερήσει για πάνω από 90 λεπτά, έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε:
είτε επιστροφή του ναύλου και, κατά περίπτωση, δωρεάν επιστροφή στο
σημείο όπου ξεκινήσατε το ταξίδι σας – για παράδειγμα, αν η καθυστέρηση ή
η ακύρωση σάς εμποδίζει να εκπληρώσετε τον σκοπό του ταξιδιού σας
είτε μεταφορά, υπό περεμφερείς συνθήκες, στον τελικό προορισμό σας το ταχύτερο δυνατό και χωρίς επιπλέον επιβάρυνση.
Αν η αναχώρησή σας καθυστερήσει πάνω από 90 λεπτά, στις περισσότερες περιπτώσεις δικαιούστε:
γεύματα και αναψυκτικά – ανάλογα με τον χρόνο αναμονής
κατάλυμα – αν χρειαστεί να διανυκτερεύσετε
Αν η άφιξήσας στον τελικό προορισμό καθυστερήσει πάνω 1 ώρα,
δικαιούστε αποζημίωση. Ανάλογα με την καθυστέρηση, η αποζημίωση είναι
ίση με το 25% ή το 50% της τιμής του εισιτηρίου.

Δεν θα λάβετε αποζημίωση αν η καθυστέρηση οφείλεται σε ακραίες καιρικές συνθήκες ή φυσικές καταστροφές.
Παράπονα/καταγγελίες
Εάν θεωρείτε ότι τα δικαιώματά σας δεν έχουν γίνει σεβαστά, μπορείτε να
υποβάλετε καταγγελία στον μεταφορέα εντός 2 μηνών από την ημερομηνία που
σημειώθηκε το συμβάν. Ο μεταφορέας πρέπει να αντιδράσει εντός 1 μηνός
και να σας δώσει την τελική απάντηση εντός 2 μηνών από την παραλαβή της
καταγγελίας.
Αν η απάντηση δεν σας ικανοποιήσει, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον εθνικό φορέα επιβολής της νομοθεσίας .
Ατυχήματα στη θάλασσα
Εάν τραυματιστείτε σε ατύχημα στη θάλασσα, δικαιούστε αποζημίωση από τον
μεταφορέα ή τον ασφαλιστικό του φορέα. Σε περίπτωση θανάτου, αποζημίωση
μπορούν να ζητήσουν τα εξαρτώμενα από εσάς μέλη της οικογένειάς σας.
Δικαιούστε επίσης αποζημίωση από τον μεταφορέα αν οι αποσκευές, τα
οχήματα ή άλλα υπάρχοντά σας χαθούν ή υποστούν φθορές σε ατύχημα στη
θάλασσα.
Εάν είστε άτομο με μειωμένη κινητικότητα, η αποζημίωση για την απώλεια ή
τη φθορά των αναπηρικών αμαξιδίων ή άλλου ειδικού εξοπλισμού πρέπει να
καλύπτει το πλήρες κόστος επισκευής ή αντικατάστασής τους.
Υπάρχει δικαίωμα προκαταβολής από τον μεταφορέα για την κάλυψη των
άμεσων αναγκών σε περίπτωση τραυματισμού ή θανάτου που οφείλεται σε:
ναυάγιο
ανατροπή
σύγκρουση
προσάραξη του πλοίου
έκρηξη ή πυρκαγιά στο πλοίο
ελάττωμα του πλοίου
Παράπονα/καταγγελίες
Σε περίπτωση απώλειας ή ζημίας σε ατύχημα στη θάλασσα, μπορείτε να
διεκδικήσετε αποζημίωση δια της δικαστικής οδού, σε οποιαδήποτε από τις
παρακάτω χώρες:
στη χώρα της κύριας επιχειρηματικής δραστηριότητας του μεταφορέα ή της μόνιμης κατοικίας του
στη χώρα αναχώρησης ή προορισμού
στη χώρα μόνιμης κατοικίας σας εφόσον ο μεταφορέας ασκεί επιχειρηματική
δραστηριότητα στη χώρα αυτή και υπόκειται στη δικαιοδοσία αυτής της
χώρας
στη χώρα στην οποία συνάφθηκε η ταξιδιωτική σύμβαση, εφόσον ο μεταφορέας
ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα στη χώρα αυτή και υπόκειται στη
δικαιοδοσία της
Αν οι αποσκευές σας χάθηκαν ή υπέστησαν φθορά, θα πρέπει να
ενημερώσετε γραπτώς τον μεταφορέα. Θα πρέπει να το κάνετε είτε κατά την
αποβίβασή σας από το πλοίο, είτε κατά την παραλαβή των αποσκευών σας. Το
αργότερο, θα πρέπει να ενημερώσετε τον μεταφορέα εντός 15 ημερών από
την αποβίβαση ή την παράδοση. Διαφορετικά, θα χάσετε το δικαίωμά σας για
αποζημίωση.

Σε γενικές γραμμές, θα πρέπει να προσφύγετε στα δικαστήρια εντός 2
ετών από το συμβάν – αν και η στιγμή έναρξης της περιόδου αυτής μπορεί
να διαφέρει ανάλογα με τη φύση της απώλειας ή της ζημίας.

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναφορά του βουλευτή Αργολίδας Α. Πουλά για την αναβάθμιση του Α΄ Λιμενικού Τμήματος Πορτοχελίου

Την αναβάθμιση του Α’ Λιμενικού Τμήματος Πορτοχελίου ζητά ο βουλευτής Αργολίδας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Ανδρέας Πουλάς με αναφορά που κατέθεσε στη Βουλή προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της αναφοράς: ΑΝΑΦΟΡΑ Προς τον

Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. Η “προσωρινή” μεταστέγαση της ΜΥΑ/ΛΣ ενέχει πολλούς κινδύνους

Επιστολή ποεπλσ στον Αρχηγό ΛΣ Προς: Αρχηγό Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναύαρχο ΛΣ Γεώργιο Αλεξανδράκη Κοιν.: Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη Θέμα: “Μεταστέγαση ΜΥΑ/ΛΣ στις κτιριακές εγκαταστάσεις Παγόδας Πειραιά” κ. Αρχηγέ, Η Μονάδα Υποβρυχίων Αποστολών Λιμενικού Σώματος αποτελεί μία υπηρεσία, η οποία

Γράφει ο Ανθυπ/στης ΛΣ Λάλας Π. : Ιταλικές εκλογές 2022 – Η αγωνία της Ευρώπης για το μέλλον της

Γράφει ο ΛΑΛΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΝΘΥΠΑΣΠΙΣΤΗΣ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ   ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ  Σήμερα Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου, από τις 8:00 το πρωί ώρα Ελλάδας, έχουν ανοίξει οι κάλπες για τις ίσως πιο κρίσιμες εκλογές των τελευταίων χρόνων

Έρευνες από βατραχανθρώπους του Λιμενικού στη λίμνη Κρεμαστών για την 48χρονη αγνοούμενη

Σύμφωνα με ενημέρωση από το Λιμενικό με εντολή του Αρχηγού ΛΣ Αντιναυάρχου κ. Γιώργου Αλεξανδράκη διατέθηκε κλιμάκιο Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. για παροχή συνδρομής στις έρευνες που διεξάγονται προς εντοπισμό 48χρονης αγνοούμενης στη Λίμνη Κρεμαστών Δήμου Αγράφων. Πρόκειται για τετραμελές