Ποια σκάφη χρειάζονται ασφάλεια;

Από το 2014, σύμφωνα με νόμο που ψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων η ασφάλιση σκαφών θεωρείται υποχρεωτική για μια σειρά πλοίων και ταχύπλοων. Ελέγξτε πολύ προσεκτικά εάν και το δικό σας σκάφος εμπίπτει στις διατάξεις του νόμου, οπότε για να το βγάλετε από το λιμάνι, πρέπει πρώτα να το έχετε ασφαλίσει.

Για ποια σκάφη είναι υποχρεωτική η ασφάλεια;

Η ελληνική νομοθεσία ορίζει ότι η μετακίνηση και η κυκλοφορία των πλοίων αναψυχής, των επιβατηγών πλοίων και των μικρών σκαφών, δηλαδή κάθε σκάφος -ιστιοφόρο ή μηχανοκίνητο- ολικού μήκους έως και επτά μέτρα, όπως επίσης και κάθε άλλου θαλάσσιου μέσου αναψυχής που θεωρείται ταχύπλοο, επιτρέπεται μόνο εάν αυτό έχει συνάψει ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο.

Για πλοία με ολική χωρητικότητα ίση ή μεγαλύτερη των 300 grosstonnage, το πιστοποιητικό ασφάλισης πρέπει να είναι σε ισχύ και να φέρεται επί του πλοίου, σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα του 2012, που ενσωματώνει ευρωπαϊκή οδηγία του 2009 για την ασφάλιση των πλοιοκτητών.

Για μικρότερα σκάφη, δηλαδή για σκάφη ολικής χωρητικότητας μικρότερης των 300 gross tonnage, ο νομοθέτης έχει προβλέψει συγκεκριμένες ασφαλιστικές καλύψεις.

Οι ασφαλιστικές καλύψεις για σκάφη αναψυχής

Τα μικρότερα σκάφη πρέπει να είναι ασφαλισμένα λοιπόν και να διαθέτουν καλύψεις, βάσει του νόμου πάντοτε, για αστική ευθύνη. Για σωματικές βλάβες ή ακόμα και θάνατο επιβαινόντων ή τρίτων από πρόσκρουση, σύγκρουση, ναυάγιο ή οποιαδήποτε άλλη αιτία, το ασφαλιστικό ποσό καθορίζεται σε 50.000 ευρώ ανά επιβάτη και δεν μπορεί να είναι κατώτερο των 500.000 ευρώ ανά συμβάν. Για υλικές ζημιές επιβαινόντων και τρίτων για τους ανωτέρω λόγους το ασφαλιστικό ποσό ανέρχεται σε 150.000 ευρώ, όπως και στην περίπτωση της θαλάσσιας ρύπανσης.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελλάδα «πρωταθλήτρια» στην ΕΕ με τους περισσότερους νέους εκτός εργασίας και εκπαίδευσης

Οι NEETs, όπως αποκαλούνται, (ακρωνύμιο από τις λέξεις neither in employment nor in education or training) στην ΕΕ για το 2023 ήταν περισσότεροι από 1 στους 10 (11,2%). Όμως εννέα κράτη μέλη κατέγραψαν ποσοστά ΝΕΕΤ άνω του μέσου όρου της ΕΕ που είναι 11,2 %

Αύξηση απασχόλησης ναυτικών

Η ανάκαμψη της ναυτικής απασχόλησης από την κρίση της πανδημίας συνεχίζεται με σταθερό ρυθμό. Ο συνολικός αριθμός των εγγεγραμμένων ναυτικών (άτομα που είχαν έστω και μία ημέρα ασφάλισης στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο-ΝΑΤ ως μέλη πληρωμάτων πλοίων εντός του 2023) ανήλθε

Πάτρα: Φωτιά σε πλοίο μετά από έκρηξη σε αυτοκίνητο ΦΩΤΟ

Φωτιά ξέσπασε σε πλοίο στο λιμάνι της Πάτρας, μετά την πυροδότηση εκρηκτικού μηχανισμού σε αυτοκίνητο λίγα λεπτά μετά την επιβίβασή του. Αμέσως δόθηκε εντολή εκκένωσης, ενώ σκάφη του Λιμενικού έσπευσαν για διάσωση ατόμων από τη θάλασσα και παράλληλα ελήφθησαν μέτρα

Δύο χτυπήματα σε δύο ημέρες

Ενώ οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι συνεχίζονται με αμείωτη ένταση στην Ερυθρά Θάλασσα, την ανηφόρα τραβούν και οι ναύλοι στα εμπορευματοκιβώτια. Χθες, μόλις μία ημέρα μετά τη θανατηφόρα επίθεση σε ελληνικό φορτηγό πλοίο, κατά τη διάρκεια της οποίας ένας ναύτης

Μετάβαση στο περιεχόμενο