Μέχρι σήμερα με τις διατάξεις του π.δ. 33/2009 την ευθύνη για την τοποθέτηση σε θέσεις ευθύνης είχε ο Αρχηγός, ενώ μετά την ισχύ των άρθρων 26-30 του ν. 4504/2017 ο Αρχηγός εισηγείται στον Υπουργό.
Όταν μιλάμε για θέσεις ευθύνης, αναφερόμαστε στην τοποθέτηση των Ανωτάτων, των Διευθυντών Διευθύνσεων, των Διοικητών Υπηρεσιών, των Λιμεναρχών καθώς και των Τμηματαρχών στις Διευθύνσεις του Υπουργείου.
Δηλαδή μιλάμε για τις θέσεις αυτές που αφορούν άμεσα την άσκηση και την εφαρμογή της πολιτικής του κάθε Υπουργού κατά πρώτο λόγο αλλά και του Αρχηγείου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. γενικότερα. Γι’ αυτό μέχρι σήμερα η διαδικασία των τοποθετήσεων αυτών διενεργούνταν με την ευθύνη του Αρχηγού που επιλέγεται από το ΚΥΣΕΑ που προεδρεύει ο Πρωθυπουργός της χώρας.
Διερωτόμαστε, ποιος από τους συντάκτες είχε την ιδέα στο νέο π.δ. μεταθέσεων, να εισηγηθεί διατάξεις με τις οποίες δεν μετέχει ο Αρχηγός και το Ανώτατο Συμβούλιο στο οποίο προεδρεύει για τη λήψη αποφάσεων τοποθέτησης των αξιωματικών στις θέσεις ευθύνης, αλλά κατώτερο ιεραρχικά όργανο στο οποίο μετέχουν με δικαίωμα ψήφου Υπαξιωματικοί (αρχικελευστές, ανθυπασπιστές κ.λ.π.);
Με λίγα λόγια θα έχει λόγο ο Υπαξιωματικός ή ο κατώτερος Αξιωματικός για την τοποθέτηση Διευθυντή στην Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ναυτικών ή την Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας ή του Λιμενάρχη (π.χ. Μυτιλήνης,, Ηρακλείου, Ηγουμενίτσας κ.λ.π) και δεν θα έχει ο Αρχηγός;
Τότε τι τον χρειαζόμαστε τον Αρχηγό;
Απορίας άξιο είναι, ότι για τις παραπάνω διατάξεις αλλά και για το σύνολο των διατάξεων που περιλαμβάνονται στο σχέδιο Π.Δ., δεν έχουν διατυπώσει δημόσια απόψεις οι συνδικαλιστικές ενώσεις.