Ποιος ελέγχει την αγορά του ρεύματος; – Μάχη παρόχων για τα μερίδια με εξωφρενικά χαμηλές τιμές

Σε θρίλερ εξελίσσεται η ανακοίνωση των νέων, αυξημένων τιμολογίων λιανικής για το ρεύμα, καθώς οι αυξήσεις που θα αποφασίσουν οι προμηθευτές έχουν πλέον συναρτηθεί απόλυτα με ένα σημαντικό ορόσημο της ενεργειακής κρίσης στην Ευρώπη: στις 22 Ιουλίου θα γίνει γνωστό αν οι Ρώσοι θα επαναφέρουν τις ροές φυσικού αερίου προς τη Γερμανία μέσω του αγωγού Nord Stream, ή αν θα κορυφώσουν την αναταραχή, προχωρώντας στο κλείσιμο της στρόφιγγας.

Την στιγμή ωστόσο που η κυβέρνηση προσπαθούσε να αποφύγει την ανακοίνωση υπέρογκων τιμών (άνω των 0,40 €/κιλοβατώρα ετοιμάζονταν να ανακοινώσουν την περασμένη Κυριακή οι προμηθευτές) και περιμένει να επιστρέψει μιας κάποιας μορφής ομαλότητα, παρατηρούνται περίεργες συμπεριφορές στην αγορά της ενέργειας, οι οποίες διαφεύγουν τόσο του αρμόδιου υπουργείου όσο και της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας.

Τις τελευταίες μέρες έχουν πυκνώσει οι τηλεφωνικές οχλήσεις καταναλωτών από εταιρείες προμήθειας ηλεκτρικού ρεύματος, οι οποίες τάζουν εξωφρενικά χαμηλές τιμές χρέωσης ανά κιλοβατώρα.

Οι καταγγελίες
Όπως καταγγέλλουν στο energymag εταιρεία έταξε σε καταναλωτή διετές συμβόλαιο με τιμή κιλοβατώρας 0,055 € και μάλιστα αφού προηγηθεί δίμηνη μηδενική χρέωση. Στην ερώτηση του καταναλωτή τι γίνεται με την ρήτρα αναπροσαρμογής η απάντηση του εκπροσώπου της εταιρείας ήταν ότι θα την απορροφά η εταιρεία, καθώς είναι παραγωγός (που δεν είναι) και μπορεί να προσφέρει χαμηλές τιμές!

Σε άλλον καταναλωτή άλλη εταιρεία επικαλέστηκε όπως είπε την κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής (!), άρα η εταιρεία μπορούσε να προσφέρει τελικό κόστος ενέργειας 0,06€/κιλοβατώρα. Ενώ τρίτη εταιρεία επικοινώνησε στους καταναλωτές ότι η ρήτρα είναι υπόθεση του Κράτους!

Προσέξτε το κόστος ενέργειας πριν το κλείσιμο του Nord Stream 1 έφτανε μαζί με την ρήτρα στα 0,30-0,35€/κιλοβατώρα και οι εταιρείες την στιγμή που τιμές έχουν ανέβει κατά 30-40% από αυτά τα επίπεδα, τάζουν τιμές κάτω από τα 0,10€/κιλοβατώρα. Αν δεν έχει γίνει κάποιο “θαύμα” και αποφάσισαν να επιδοτήσουν τους Έλληνες καταναλωτές, τότε κάτι άλλο συμβαίνει και κάποιος πρέπει να παρέμβει.

Το ερώτημα το μεγάλο, λοιπόν, είναι αν ελέγχει κάποιος την αγορά, καθώς είναι προφανές ότι στα ψιλά γράμματα των συμβολαίων που θα κληθούν να υπογράψουν ανυποψίαστοι καταναλωτές βρίσκεται όλη η παγίδα.

Από Νίκος Φιλιππίδης

Ποιος ελέγχει την αγορά του ρεύματος; – Μάχη παρόχων για τα μερίδια με εξωφρενικά χαμηλές τιμές

 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πειραιάς: Εντοπίστηκε μεγάλη ποσότητα ακατέργαστης κοκαΐνης σε εμπορευματοκιβώτιο με λιπάσματα

Μεγάλη ποσότητα ναρκωτικών στο λιμάνι του Πειραιά εντόπισαν τελωνειακοί ελεγκτές της ΑΑΔΕ. Ένα εμπορευματοκιβώτιο προερχόμενο από το Εκουαδόρ με τελικό προορισμό την Κροατία, δηλωμένο με φορτίο λιπασμάτων, δεσμεύτηκε ως ύποπτο για ύπαρξη ναρκωτικών ουσιών. Κατά τη διενέργεια ελέγχου από το αυτοκινούμενο όχημα Χ-ray, υπήρξε ένδειξη για ύπαρξη σάκων με υλικά

Οι προτεραιότητες των ευρωπαϊκών λιμανιών για την επόμενη πενταετία

Ενόψει των επικείμενων ευρωεκλογών, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων (ESPO) θέτει τις προτεραιότητές του για την επόμενη πενταετία. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι, περισσότερο από ποτέ, τα λιμάνια αποτελούν συντελεστές των φιλοδοξιών της Ευρώπης και του βιώσιμου, ψηφιακού, ανταγωνιστικού, ισχυρού και

Γιώργος Γεννηματάς: Πέρασαν 30 χρόνια από τον θάνατο του

Συμπληρώνονται φέτος 30 χρόνια από το θάνατο του σπουδαίου πολιτικού Γιώργου Γεννηματά,  ο οποίος έφυγε από τη ζωή σαν σήμερα, στις 25 Απριλίου του 1994. Γεννημένος στην Αθήνα το 1939, με καταγωγή από την Σύμη, σπούδασε στην σχολή Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου όπου ανέπτυξε σημαντική φοιτητική συνδικαλιστική δράση. Παντρεύτηκε την Κάκια Βέργου, με την οποία απέκτησε δύο κόρες, τη Φώφη, η οποία διετέλεσε πρόεδρος

Συνεκπαίδευση μαχητικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας με την Ιταλική Πολεμική Αεροπορία

Συνεκπαίδευση με μαχητικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας και της Ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας πραγματοποιήθηκε από 23 έως και 24 Απριλίου. ‘Οπως ανακοινώθηκε σήμερα από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, στη συνεκπαίδευση συμμετείχαν συνολικά 8 μαχητικά αεροσκάφη F-16 Block 52+ Advanced της 335

Μετάβαση στο περιεχόμενο