Πόλεμος στην Ουκρανία: Πληροφορίες που έδωσαν οι ΗΠΑ επέτρεψαν τη βύθιση του Moskva

Η αμερικανική κυβέρνηση πάντως δεν ήταν ενήμερη για τα σχέδια των ουκρανικών δυνάμεων να πλήξουν τη ναυαρχίδα του ρωσικού στόλου της Μαύρης Θάλασσας, διατείνονται οι εφημερίδες Washington Post και New York Times

Δεδομένα που έδωσαν οι αμερικανικές υπηρεσίες πληροφοριών επέτρεψαν στις ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις να βυθίσουν το ρωσικό πυραυλοφόρο καταδρομικό Moskva στα μέσα Απριλίου, κατά δημοσιεύματα αμερικανικών μέσων ενημέρωσης χθες Πέμπτη.

Η αμερικανική κυβέρνηση πάντως δεν ήταν ενήμερη για τα σχέδια των ουκρανικών δυνάμεων να πλήξουν τη ναυαρχίδα του ρωσικού στόλου της Μαύρης Θάλασσας, διατείνονται οι εφημερίδες Washington Post και New York Times, επικαλούμενες ανώνυμες πηγές προσκείμενες στις αμερικανικές υπηρεσίες πληροφοριών.

Οι ΗΠΑ έδωσαν στο Κίεβο στοιχεία για την ακριβή θέση του καταδρομικού, εξήγησε το τηλεοπτικό δίκτυο NBC News.

Η ναυαρχίδα του ρωσικού στόλου της Μαύρης Θάλασσας βυθίστηκε στα μέσα του περασμένου μήνα. Η Ουκρανία υποστήριξε ότι έπληξε το καταδρομικό με πυραύλους κατά πλοίων επιφανείας Neptun. Η Μόσχα το διέψευσε, ανακοινώνοντας πως το πλοίο βυθίστηκε εξαιτίας πυρκαγιάς και έκρηξης μέρους του οπλισμού που έφερε στο κατάστρωμα.

Το καταδρομικό σοβιετικού σχεδιασμού τέθηκε σε υπηρεσία το 1983, όταν ονομαζόταν Slava («Δόξα»). Μετονομάστηκε («Μόσχα») μετά τη διάλυση της ΕΣΣΔ. Εφοδιασμένο με δεκαέξι εκτοξευτήρες πυραύλων κατά πλοίων επιφανείας P-1000 Vulcan, ανθυποβρυχιακά όπλα και αντιαεροπορικά συστήματα (το θαλάσσιο αντίστοιχο του επίγειου συστήματος S-300), το καταδρομικό αναπτύχθηκε στη Μαύρη Θάλασσα για να εγγυάται την αντιαεροπορική άμυνα των υπολοίπων ρωσικών πολεμικών ανοικτά των ουκρανικών ακτών και της χερσονήσου της Κριμαίας, την οποία προσάρτησε η Ρωσία το 2014.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόδος: Στο Μαντράκι επέστρεψε πριν από λίγο ανακαινισμένο το ιστορικό πλωτό εστιατόριο “ΚΟΝΤΙΚΙ”

Μετά από μήνες εντατικών εργασιών ανακατασκευής, το θρυλικό πλωτό εστιατόριο «ΚΟΝΤΙΚΙ» είναι πλέον έτοιμο να υποδεχθεί ξανά τους επισκέπτες της Ρόδου ως SWAN. Η επένδυση άνω των 2 εκατομμυρίων ευρώ, που περιελάμβανε και ειδική ξυλεία υψηλής ποιότητας, σεβόμενη πλήρως την

Καρνάγια: Τα ξύλινα ναυπηγεία που σβήνουν, μαζί τους μια Ελλάδα που χάνεται

Μια αρχαία τέχνη σβήνει αργά και σιωπηλά. Τα καρνάγια – οι ταρσανάδες που κάποτε γέμιζαν τις ακτές του Αιγαίου και του Ιονίου με ήχους σφυριών και άρωμα πεύκου – μετρούν πια τις τελευταίες τους ανάσες. Από τα περίπου 300 ξύλινα ναυπηγεία που λειτουργούσαν

Η αγορά των δεξαμενόπλοιων σε κρίσιμο σταυροδρόμι

Σε ένα περιβάλλον έντονης αβεβαιότητας στις διεθνείς αγορές και συνεχών αλλαγών, πρόσφατη έκθεση της VesselsValue εστιάζει στις προοπτικές της αγοράς δεξαμενόπλοιων. Όπως επισημαίνει η έκθεση, οι γεωπολιτικές εντάσεις, οι κυρώσεις και οι μεταβολές των εμπορευματικών ροών αποτελούν τη νέα νόρμα

Κικίλιας από Μύκονο: «Ολοκληρωμένο master plan για το λιμάνι της Μυκόνου – Σε 15 ημέρες ολοκληρώνεται η εργολαβία στο παλιό λιμάνι»

«Προχωράει ένα ολοκληρωμένο master plan για το λιμάνι και όλες τις λιμενικές υποδομές. Ζήτησα από τον κύριο Λιμενάρχη, τον κύριο Διοικητή της 6ης ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ και τις δυνάμεις μας στο νησί να προχωρήσουμε τάχιστα και τα υπόλοιπα λιμενικά έργα, θέτοντας ως

Μετάβαση στο περιεχόμενο