Πολλά τα βαπόρια, άδειο το νηολόγιο

ΕΛΑΤΕ τώρα να δούμε μερικά νούμερα που καταδεικνύουν μια σπουδαία κατάκτηση της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Στοιχεία που καταδεικνύουν τη δύναμη που έχει στα χέρια της η χώρα μας και την οποία οφείλει να εκμεταλλεύεται σε κάθε ευκαιρία. Στοιχεία που επίσης αποδεικνύουν ότι ο υπό ελληνική σημαία στόλος παραμένει σε χαμηλά νούμερα, σε αντίθεση με τον ελληνόκτητο, που μοιράζεται σε πολλές σημαίες άλλων χωρών.

Όπως αναφέρουν στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Cooperation Committee), κατά τον τρέχοντα μήνα Μάρτιο του 2024 ελληνικά συμφέροντα ελέγχουν 4.212 πλοία διαφόρων κατηγορών συνολικής χωρητικότητας 355.209.500 τόνων. Δηλαδή, μέσα σε έναν χρόνο είχαμε αύξηση κατά 102 πλοία και κατά 5.992.356 τόνους.

Τα στοιχεία δεν περιλαμβάνουν 373 σκάφη διαφόρων τύπων που τελούν υπό παραγγελία. Επίσης, πρώτη φορά έπειτα από πολλά χρόνια ο
υπό ελληνική σημαία στόλος παρέμεινε σταθερός όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων, μόλις 496…

Ο υπό ελληνικά συμφέροντα έλεγχος κατανέμεται σε 32 ξένες σημαίες. Σε σύγκριση με το 2023, η Λιβερία κέρδισε 79 ελληνικών συμφερόντων πλοία, οι Νήσοι Μάρσαλ 34, η Κύπρος 19 και η Πορτογαλία δύο πλοία. Η Ελλάδα ούτε ένα!

Μικρή μείωση για τη σημαία της Μάλτας, με απώλεια 23 πλοίων, τις Μπαχάμες με οκτώ πλοία, ενώ οι σημαίες του Παναμά, των Βερμούδων και της Νήσου Μαν κατέγραψαν απώλεια δύο πλοίων έκαστη. Οι σημαίες της Λιβερίας και των Νήσων Μάρσαλ βρίσκονται στην πρώτη γραμμή προτίμησης των Ελλήνων, με 1.159 και 1.096 ελληνόκτητα πλοία, αντίστοιχα στα νηολόγια τους. Η αύξηση του ελληνικού ως ποσοστό του παγκόσμιου στόλου καταγράφηκε στις κατηγορίες των πλοίων μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίου, των φορτηγών πλοίων και των λοιπών φορτηγών πλοίων. Στις υπόλοιπες κατηγορίες καταγράφηκε μικρή μείωση ως προς τον αριθμό των πλοίων και DWT σε σχέση με τον αντίστοιχο του παγκόσμιου στόλου για το έτος 2023.

Η μέση ηλικία του υπό ελληνικό έλεγχο στόλου σε πλοία αυξήθηκε ελαφρώς σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος αλλά παρόλ’ αυτά εξακολουθεί να είναι 4,5 έτη κάτω από τη μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου. Η μέση ηλικία του υπό ελληνικό έλεγχο στόλου σε όρους πλοίων ανέρχεται πλέον σε 13,7 έτη ενώ για τον παγκόσμιο στόλο σε 18,2 έτη. Σε όρους GT και DWT είναι 12,1 και 12 έτη, αντίστοιχα, έναντι 13,1 και 12,8 ετών για τον παγκόσμιο στόλο. Η μέση ηλικία του υφιστάμενου στόλου υπό ελληνική σημαία κατέγραψε μικρή αύξηση σε αριθμό πλοίων και ανέρχεται πλέον σε 15,5 έναντι 15 το 2023

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυριάκος Μητσοτάκης: Ευχαρίστησε την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για την προσφορά της στη Θεσσαλία με 50 εκατ.

Η Πρόεδρος της ΕΕΕ, Μελίνα Τραυλού συμμετείχε σε εκδήλωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στο Μουζάκι, για την παρουσίαση των έργων αποκατάστασης στις περιοχές της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας που δοκιμάστηκαν από τις καταστροφικές πλημμύρες. Τόσο ο Υπουργός Υποδομών

Σημαντικός ακτοπλοϊκός κόμβος το λιμάνι της Ραφήνας

ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ κόμβο ακτοπλοϊκών υπηρεσιών λόγω της κοντινότερης απόστασής του από τις Κυκλάδες και την Εύβοια, αλλά και  μελλοντικής του σύνδεσης με τον σιδηρόδρομο και την Αττική οδό, εξελίσσεται το λιμάνι της Ραφήνας. Το ΤΑΙΠΕΔ, με την ιδιότητα της Αρχής

Απαγορευμένες ζώνες για τις μηχανότρατες και νέες προστατευόμενες περιοχές – Οι δεσμεύσεις για τις ελληνικές θάλασσες

Σε περίπου 780 εκατ. ευρώ έχει εκτιμηθεί ο προϋπολογισμός για την υλοποίηση των  21 δεσμεύσεων της Ελλάδας για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος στο πλαίσιο της Διεθνούς Διάσκεψης Our Ocean Conference 2024 που διεξήχθη στην Αθήνα.  Η… μερίδα του λέοντος, ήτοι 500 εκατ. ευρώ,

Μετάβαση στο περιεχόμενο