Πολύ άσχημα ξεκινάει η «έξοδος» από τα μνημόνια – Στα ύψη τα ελληνικά ομόλογα – Όνειρο απατηλό η έξοδος στις αγορές

Και τώρα που η χώρα στις 21 Αυγούστου υποτίθεται πως βγαίνει από τα μνημόνια (στα οποία θα παραμείνει μέχρι το 2060) και θα δοκιμάσει την «έξοδό» της στις αγορές έρχεται η πραγματικότητα για να διαλύσει τις προσδοκίες αφού τα ελληνικά ομόλογα έχουν πάει στα ύψη.Αυτό σημαίνει πως δεν είναι δυνατόν η χώρα να βγει στις αγορές για να δανειστεί και πως οι επενδυτές δεν πιστεύουν ότι έχει επιστρέψει στην «κανονικότητα».Βέβαια είναι οι εξωτερικές εξελίξεις που ευθύνονται για αυτό αλλά από μια οικονομία που παράγει μόνο τουρισμό και εστίαση δεν μπορείς να περιμένεις και πολλά πράγματα.Το διεθνές κλίμα όχι μόνο δεν έχει σταθεροποιηθεί, μετά την ιταλική πολιτική κρίση που είχε επιπτώσεις στην ελληνική αγορά ομολόγων τον Μάιο, αλλά αντίθετα έχει επιδεινωθεί (με ορατό το ενδεχόμενο ρήξης μεταξύ Ρώμης και Βρυξελλών αφού αναμένεται ο ιταλικός προϋπολογισμός να αποτελέσει ευθεία αμφισβήτηση στο Βερολίνο και τις Βρυξέλλες) με αποτέλεσμα οι επενδυτές να μη θέλουν να ρισκάρουν με οικονομίες τύπου «ψόφιο άλογο» όπως είναι η ελληνική και στο μεταξύ επενδύουν τα λεφτά τους στα λεγόμενα ασφαλή επενδυτικά καταφύγια.Η εικόνα στα ελληνικά ομόλογα, έχει εκ νέου επιδεινωθεί με 10ετές στο 4,10% από 3,99% και άνοδο 2,81% από χθες, ενώ εντονότερες είναι οι πιέσεις στα 5ετή με την απόδοση να διαμορφώνεται στο 3,143% με άνοδο της τάξης του 3,02% από χθες, ενώ και η απόδοση του 25ετούς ανέβηκε στο 5,04%Όπως όλα δείχνουν, η απαλλαγή της Ελλάδας από τα Μνημόνια δεν απασχόλησε κανένα και μόνο εσωτερικά παίζεται ως αφήγημα.Έξοδο στις αγορές υπό αυτές τις συνθήκες δεν γίνεται ούτε για αστείο και είναι αμφίβολο αν θα γίνει και τον Σεπτέμβριο (όπως διατεινόταν ο κ. Τσακαλώτος μέχρι πρότινος).Η έκθεση του ΔΝΤ και η άρνηση του Μάριο Ντράγκι για ένταξη των ελληνικών τίτλων στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης, επιβαρύνουν το επενδυτικό κλίμα στην Ελλάδα.Για να το πούμε λαϊκά «Γιατί να επενδύσει κάποιος στην ελληνική οικονομία; Πρώτα απ’όλα υπάρχει»;Το μόνο θετικό σε όλα αυτά είναι η θετική αξιολόγηση από τους οίκους αξιολόγησης. Σήμερα αναμένεται η έκθεση του οίκου Fitch που εκτιμάται ότι θα προχωρήσει σε αναβάθμιση κατά μια βαθμίδα της Ελλάδας, όπως είχε πράξει και ο οίκος SP.Η συντηρητική αυτή αναβάθμιση ωστόσο δεν θα είναι τέτοιου μεγέθους για να εντάξει τα ελληνικά ομόλογα σύντομα σε επενδυτική βαθμίδα.Πέραν από τις εξελίξεις στην Ιταλία, νέες πιέσεις στις αγορές ομολόγων της περιφέρειας αλλά και των αναδυόμενων αγορών δημιουργούν οι εξελίξεις με την Τουρκία και Ρωσία, οδηγώντας τους επενδυτές σε μαζική φυγή από τα assets υψηλού ρίσκου και σε στροφή προς τα ασφαλή επενδυτικά καταφύγια.Ολα αυτά απομακρύνουν την έξοδο της χώρας στις αγορές το φθινόπωρο. Εξάλλου,όπως είχε αναφέρει και το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΕΚΤ Μπενουά Κερέ, η Ελλάδα θα ξεκινήσει μετά την έξοδό της από τα μνημόνια έναν μακράς διάρκειας διάλογο με τις αγορές που δεν θα είναι ούτε εύκολος ούτε άνετος.Τι σημαίνει αυτό; Ότι πάντα θα παίρνουμε νέα μέτρα κατά της μεσαίας τάξης που θα τα «βαφτίζουμε» μεταρρυθμίσεις και θα το κάνουμε «μόνοι» μας. Αυτή θα είναι πλέον η ικανοποίησή μας.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέταξαν οικογένεια από το πλοίο γιατί είχε φορτισμένο ηλεκτρικό

Όταν ένα πλαίσιο δεν είναι απολύτως σαφές, προκαλεί… αλαλούμ! Όπως έχει προκύψει, εδώ και καιρό, από το ρεπορτάζ του newsauto.gr και την επικοινωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και με ναυτιλιακές εταιρείες, που εκτελούν δρομολόγια εσωτερικού και εξωτερικού, δεν υπάρχει κάποια

Καιρός: Η πρόβλεψη ανά ημέρα και περιοχή έως και την Κυριακή του Πάσχα

Παρόμοιο με τη Μεγάλη Τετάρτη θα είναι το σκηνικό του καιρού και τη Μεγάλη Πέμπτη με πρόσκαιρες νεφώσεις και βροχές.   Αίθριος θα είναι όμως ο καιρός τη Μεγάλη Παρσκευή, με τη θερμοκρασία να σημειώνει άνοδο από το απόγευμα. Το

ΟΛΗ: Αύξηση 30% στην επιβατική κίνηση το α΄τετράμηνο

Ανοδικά κινείται η δραστηριότητα του Λιμανιού του Ηρακλείου, όσον αφορά την κρουαζιέρα. Αυτή η άνοδος οφείλεται στο γεγονός ότι επιλέγεται περισσότερο ως προορισμός από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων, αλλά επίσης και στο ότι πρόκειται για μία ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά για

Υπ. Ναυτιλίας: Έτσι θα μεταφέρονται ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα με πλοία

Με γνώμονα την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την ασφαλή διακίνηση των επιβατών, το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε κατευθυντήριες οδηγίες (14/11/2023 & 16/4/2024) προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, για τη μεταφορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με τα πλοία της ακτοπλοΐας, με σκοπό

Μετάβαση στο περιεχόμενο