Πώς ο εφοπλιστής Προκοπίου “σώζει” την Γερμανία ενεργειακά

Της Αναστασίας Βαμβακά

Η ελληνικών συμφερόντων Dynagas θα συμμετάσχει στα γερμανικά σχέδια ενεργειακής απεξάρτησης από το ρωσικό αέριο με δύο υπερσύγχρονα τάνκερ, το Transgas Force και το Transgas Power, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων το καθένα, τα οποία μπορούν να λειτουργήσουν τόσο ως μεταφορείς LNG όσο και ως μονάδες FSRU. Τα δύο πλοία παραδόθηκαν στον Έλληνα εφοπλιστή το 2021 από το ναυπηγείο Hudong-Zhonghua Shipbuilding.

Οι μονάδες αυτές αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία το 2023, κάτι που εξαρτάται από την ολοκλήρωση των απαιτούμενων χερσαίων έργων για τη μεταφορά LNG.

Oι δύο μονάδες LNG του Έλληνα εφοπλιστή, σε συνδυασμό με άλλες δύο νορβηγικών συμφερόντων της εταιρείας Höegl LNG, “θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν το γερμανικό ενεργειακό δίκτυο με έως και 30 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου τον χρόνο” δηλαδή “με τα δύο τρίτα της συνολικής ποσότητας που εισήγαγε πέρυσι η Γερμανία από τη Ρωσία” αναφέρει το ρεπορτάζ της Handelsblatt.

Η σχετική συμφωνία υπεγράφη πρόσφατα στο Βιλχελμσχάφεν της Κάτω Σαξονίας στη Βόρεια Θάλασσα, παρουσία του υπ. Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ. Εκεί αναμένεται να λειτουργήσει και πρώτος πλωτός σταθμός LNG, με τον δεύτερο να έχει προβλεφθεί για το Μπρουνσμπύτελ στο κρατίδιο Σλέσβιγκ-Χολστάιν. Οι άλλοι δύο πλωτοί σταθμοί LNG αναμένεται να κατασκευαστούν αργότερα, πιθανώς στο Ροστόκ ή το Αμβούργο.

Μιλώντας στη Handelsblatt, ο Γιώργος Προκοπίου περιέγραψε πώς σε ηλικία έξι ετών δημιούργησε μια σχεδία από παλιές σανίδες στην παραλία της Γλυφάδας, οδηγώντας τη στον Σαρωνικό. “Όταν ένιωσα τα κύματα, ήξερα τι ήθελα να γίνω”, σημείωσε. Απέκτησε το πρώτο του πραγματικό πλοίο το 1972: με δύο συνεργάτες, αγόρασε το δεξαμενόπλοιο 55.000 τόνων “Pennsylvania” από την Getty Oil. Σήμερα, μέσω των εταιρειών του, διοικεί έναν στόλο με περισσότερα από 120 πλοία αξίας περίπου δύο δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Όταν το 2016 παρήγγειλε τα δύο πλοία – πλωτές μονάδες LNG από το κινεζικό κρατικό ναυπηγείο Hudong-Zhonghua, ουδείς είχε σκεφτεί ότι θα μπορούσε να ξεσπάσει πόλεμος στην Ουκρανία έξι χρόνια μετά, ούτε και τέτοιας έκτασης ενεργειακή κρίση.

Όπως σημειώνει η Handelsblatt, η παράδοση των δύο πλοίων το φθινόπωρο του 2021 έδειξε ότι ο Έλληνας εφοπλιστής είχε σωστή διαίσθηση και καλό timing: Με τις τιμές του φυσικού αερίου να απογειώνονται, αυξήθηκαν και οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς LNG. Μέσα σε λίγους μήνες, οι ημερήσιες τιμές στην αγορά spot αυξήθηκαν από 50.000 σε περισσότερα από 300.000 δολάρια.

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μητσοτάκης: Μέγα και ασυγχώρητο λάθος η παρακολούθηση του Νίκου Ανδρουλάκη

Ο πρωθυπουργός σε δήλωση του στην εφημερίδα «Το Βήμα» υποστηρίζει ότι δεν γνώριζε για την υποκλοπή Την Δευτέρα θα τοποθετηθεί επισήμως ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης για την υπόθεση των τηλεφωνικών υποκλοπών από την ΕΥΠ, ωστόσο σήμερα έδωσε μια πρόγευση του

Παγκόσμιο ρεκόρ παραγγελιών από τους Έλληνες εφοπλιστές

Με ταχύ ρυθμό θα διογκωθεί τα επόμενα χρόνια ο στόλος πλοίων μεταφοράς LNG και LPG των Ελλήνων εφοπλιστών, καθώς συνεχίζουν τις επενδύσεις σε νέο τονάζ, φτάνοντας, μάλιστα, σε αριθμό-ρεκόρ στη διάρκεια της περσινής χρονιάς, με τα στοιχεία να δείχνουν ότι

Αίγινα: Πλοίο με 591 επιβάτες προσέκρουσε στο λιμάνι

Μεσημβρινές ώρες σήμερα, κατά τη διαδικασία προσέγγισης του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΛΛΑΣ» Ν.Π. 11228, στον λιμένα ν. Αίγινας, σημειώθηκε ελαφριά πρόσκρουση στον προβλήτα, ενώ το πλοίο προσέδεσε με ασφάλεια στον λιμένα ν. Αίγινας. Παράλληλα ενεπλάκη ο κάβος πρόσδεσης στο δεξιό

Δυσφορία στη Δύση για τη σύσφιξη οικονομικών και εμπορικών σχέσεων Ρωσίας-Τουρκίας

Την ανησυχία της Δύσης για την αυξανόμενη οικονομική συνεργασία Ερντογάν-Πούτιν, καταγράφουν σε άρθρο τους οι Financial Times. «Οι δυτικές πρωτεύουσες ανησυχούν όλο και περισσότερο για την εντατικοποίηση της οικονομικής συνεργασίας μεταξύ του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και του Βλαντιμίρ