Πως προχωρά ο “αιώνιος” διαγωνισμός για την υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος

Προχωρά ο “αιώνιος” διαγωνισμός για την υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με απόφαση του ανέθεσε σε Τεχνικό Σύμβουλο ην υποβοήθηση της Αναθέτουσας Αρχής (Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης) σε θέματα τεχνικής υποδομής για την ωρίμανση προς δημοπράτηση καθώς και για την διεξαγωγή της διαγωνιστικής διαδικασίας, στο πλαίσιο των διαδικασιών για την ανάθεση της Σύμβασης Παραχώρησης.

Ο διαγωνισμός που ξεκίνησε το 2016 βρίσκεται στο τέλος της Β` φάσης καθώς αναμένεται η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης η οποία θα ανοίξει τον δρόμο για την τελική φάση του διαγωνισμού που είναι η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών. Αναμένεται η γνωμοδότηση επί της μελέτης από την Περιφέρεια Αττικής και ακολούθως η έγκριση της από το ΥΠΕΝ. Τώρα βρισκόμαστε στη φάση κατάρτισης των τευχών δημοπράτησης και των κανονισμών μελετών των έργων.

Η λύση που επιλέχθηκε

Ουσιαστικά η λύση η οποία επελέχθη είναι μια σύνθεση των τριών μελετών που υποβλήθηκαν από τα τρία σχήματα που διεκδικούν το έργο. Στο πλαίσιο της διαδικασίας αποτύπωσης της σύνθεσης των υπόψη λύσεων, απαιτήθηκε η επικούρηση από τεχνικό σύμβουλο, ο οποίος πρότεινε περαιτέρω τροποποίηση και βελτιστοποίηση της προκύπτουσας (με αυτόν τον τρόπο) χάραξης, προκειμένου να εξασφαλιστεί καλύτερη στάθμη εξυπηρέτησης και βελτιωμένη οδική ασφάλεια στο προς μελέτη και κατασκευή οδικό έργο.

Στο αντικείμενο της υπόψη σύμβασης περιλήφθηκε επίσης και η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των αναλύσεων των δειγματοληψιών ιζημάτων που διενεργήθηκαν από το Πανεπιστήμιο Πατρών στην περιοχή της υποθαλάσσιας ζεύξης Περάματος Σαλαμίνας (για την εκτίμηση των χαρακτηριστικών και της σύστασης των ιζημάτων πυθμένα), αλλά και η εκπόνηση της μελέτης διαχείρισης των προϊόντων εκσκαφών για το ίδιο έργο.

Ποιοι διεκδικούν το έργο

Να σημειωθεί ότι ο διαγωνισμός για την υποθαλάσσια σήραγγα Σαλαμίνας-Περάματος αφορά στην παραχώρηση για 35 χρόνια, 4 εκ των οποίων θα αφορά την κατασκευαστική περίοδο. Το κόστος του έργου εκτιμάται σε περίπου 400-450 εκατ. ευρώ.

Στην εκδήλωση ενδιαφέροντος που πραγματοποιήθηκε στις 15 Μαρτίου 2016 προσήλθαν τρία σχήματα: 1.ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, 2.ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, 3.VINCI CONCESSIONS-VINCI HIGHWAYS-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.

Σήμερα υπολογίζεται πως σε ετήσια βάση χρησιμοποιούν τα πορθμεία Σαλαμίνας-Περάματος περίπου 4 εκατ. οχήματα και 11 εκατομμύρια επιβάτες.

Ποιο είναι το αντικείμενο του έργου

Mε το κυοφορούμενο έργο ο χρόνος ταξιδιού από το Πέραμα στη Σαλαμίνα θα πέσει στα 2 λεπτά από το ένα πορθμείο στο άλλο καθώς πρόκειται σήραγγα με συνολικό μήκος περίπου 1 με 1,1 χλμ. μαζί με τις εκατέρωθεν προσβάσεις.

Βάσει του σχεδιασμού, ένας νέος οδικός άξονας θα ξεκινά πλησίον της υπάρχουσας Λεωφόρου Σχιστού-Σκαραμαγκά στην περιοχή του ναυτικού οχυρού Σκαραμαγκά, και θα εκτείνεται μέχρι την περιοχή του Κολυμβητηρίου Περάματος, έναντι του Πορθμείου, όπου θα δημιουργηθεί και κόμβος για τη σύνδεσή του με το παρακείμενο οδικό δίκτυο.

Από το σημείο εκείνο, ο οδικός άξονας θα βυθίζεται προοδευτικά στη θάλασσα με την κατασκευή υποθαλάσσιας οδικής σήραγγας, η οποία θα εδράζεται στον βυθό.

Η σήραγγα θα ξεκινά από την περιοχή του Περάματος κοντά στην περιοχή του κολυμβητηρίου, όπου θα δημιουργηθεί και ο σχετικός κόμβος, και θα καταλήγει στη Σαλαμίνα ανάμεσα από το νησάκι του Αγίου Γεωργίου και την είσοδο του Ναυστάθμου (δεξιά από τα φέρυ).

Στη συνέχεια θα κατασκευαστεί νέος άξονας παράκαμψης των Παλουκίων με μία ακόμα σήραγγα 700 μέτρων που θα καταλήγει σε ένα ανισόπεδο κόμβο βόρεια της Σαλαμίνας (στο ύψος του φούρνου Μπεγνή) που θα συνδέεται με το τοπικό οδικό δίκτυο.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «λεωφόρος» της κοκαΐνης

Έξι φορτηγά γεμάτα με στρατιώτες και αστυνομικούς έφτασε μέσα στη νύχτα έξω από ένα σπίτι στο Γκουαγιακίλ του Ισημερινού. Η πόρτα του σπιτιού έγραφε πως «ενοικιάζεται» και τα φώτα ήταν σβηστά. Ωστόσο, δεν πτοήθηκαν από το φαινομενικά άδειο σπίτι καθώς

Βυθίζεται το ελληνόκτητο πλοίο που χτυπήθηκε από τους Χούθι – Αναφορές για νεκρό

Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, το πλοίο έχει υποστεί σοβαρή βλάβη στο μηχανοστάσιο, πλέει εδώ και ώρες ακυβέρνητο και παρουσιάζει εισροή υδάτων. Αναφορές σε αραβικά ΜΜΕ σημειώνουν ότι υπάρχει ένα νεκρός από το πλήρωμα. Το ελληνικό λιμενικό διευκρίνισε ότι ανάμεσα στα

Γιώργος Αυτιάς: Στρασβούργο

Ακόμη και στους αριθμούς μπορεί κανείς να ασκήσει ερμηνευτική βία. Μπορεί να βλέπει στα εκλογικά μεγέθη όχι αυτό που μετράνε, αλλά το είδωλο των προκαταλήψεών του. Κάπως έτσι, κάποιοι είχαν «διαβάσει» το αποτέλεσμα προτού καν κλείσουν οι κάλπες την Κυριακή.

Αρχίζει η δικαστική μάχη δισ. ευρώ για τα εγκλωβισμένα αεροσκάφη

Μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες leasing αεροσκαφών ξεκίνησαν τη δικαστική μάχη εναντίον των ασφαλιστικών εταιρειών στο Δουβλίνο, μία αναμέτρηση στην οποία παίζονται αποζημιώσεις τουλάχιστον 2,5 δισ. ευρώ για αεροσκάφη που παραμένουν αποκλεισμένα στη Ρωσία. Οι εκμισθωτές έχουν εγείρει αγωγές κατά δεκάδων

Μετάβαση στο περιεχόμενο