Πως το ρωσικό πετρέλαιο «ταξιδεύει» σε όλο τον κόσμο παρά τις κυρώσεις

Πολύ κακό για το τίποτα οι δυτικές κυρώσεις για τον περιορισμό των εξαγωγών του ρωσικού πετρελαίου.

Πολύ κακό για το τίποτα οι δυτικές κυρώσεις για τον περιορισμό των εξαγωγών του ρωσικού πετρελαίου.

Το πετρέλαιο από τη χώρα του Βλαντιμίρ Πούτιν εξακολουθεί να διοχετεύεται απρόσκοπτα στους αγοραστές όλου τον κόσμο.

Ατυχώς, αυτοί που παρακολουθούν στενά τις κινήσεις του, δεν μπορούν να εντοπίσουν τους «μεταφορείς» του.

Ένας μυστηριώδης & ευέλικτος στόλος

Αυτό που έχουν καταλάβει όμως για τα καλά είναι ότι πρόκειται για έναν μυστηριώδη στόλο, που ξεγλιστρά στα διεθνή ύδατα σαν… χέλι και η δύναμη του αυξάνεται συνεχώς.

Η κλιμάκωση των δυτικών κυρώσεων κατά της Ρωσίας, φέρει, σύμφωνα με το CNN, την ευθύνη για την αύξηση του αριθμού των δεξαμενόπλοιων, που διευκολύνουν τις πετρελαϊκές μπίζνες του Ρώσου προέδρου στα πέρατα του κόσμου.

Όσοι ασχολούνται με αυτό το μείζον ζήτημα, εκτιμούν ότι το μέγεθος του «σκιώδη» στόλου αριθμεί 600 πλοία ή περίπου το 10% του παγκόσμιου αριθμού δεξαμενόπλοιων.

Και το νούμερο ανεβαίνει συνεχώς…

Αγνώστου… ιδιοκτήτη

Ο κάτοχος και διαχειριστής αυτών των πλοίων ωστόσο προβληματίζει άπαντες.

Από τη στιγμή που το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου έγινε πιο περίπλοκο τον περασμένο χρόνο, πολλοί δυτικοί ναυλωτές αποχώρησαν από το παιχνίδι.

Νέοι, σκοτεινοί, παίκτες εμφανίστηκαν άμεσα και το πήραν πάνω τους με εταιρείες βιτρίνα στο Ντουμπάι και στο Χονγκ Κονγκ. Κάποιοι αγόρασαν πλοία από τους Ευρωπαίους και κάποιοι άλλοι επιστράτευσαν παλαιότερα, που έχρηζαν επισκευής και είχε αποφασιστεί η απόσυρση τους,

«Πρέπει να βυθιστείς στα βαθιά για να βρεις τις άκρες του», σχολιάζει στο αμερικανικό δίκτυο, ανώτερο στέλεχος εταιρείας εμπορίας πετρελαίου για το αδιαφανές αυτό δίκτυο με τα μεγάλα κέρδη.

Αυξανόμενη η σημασία του

Η σημασία αυτού του στόλου που περνάει κάτω από τα ραντάρ έχει αυξηθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα, αφού η Μόσχα δεν θέλει τους δυτικούς ναυλωτές και οι Κινέζοι με τους Ινδούς έχουν πάρει τη δουλειά από τους Ευρωπαίους, που τους απαγορεύονται τέτοια ενεργειακά παζάρια μετά τον ρωσικό πόλεμο στα ουκρανικά εδάφη.

Η παράδοση του ρωσικού πετρελαίου στους πιο απομακρυσμένους αγοραστές απαιτεί επιπλέον σκάφη και πλοιοκτήτες έτοιμους να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις και τους νομικούς κινδύνους που προκύπτουν, ιδιαίτερα μετά την επιβολή ανώτατου ορίου στις τιμές του ρωσικού πετρελαίου από τις χώρες της Ομάδας των Επτά.

Με τη Ευρώπη σε υποχρεωτική απόσταση από τη ρωσική ενέργεια, οι αγοραστές στην Ασία βγήκαν μπροστά και έκαναν προσοδοφόρες συμφωνίες.

Οι πολλοί παίκτες

Η Κίνα αύξησε τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου σε 1,9 εκατομμύρια βαρέλια κατά μέσο όρο την ημέρα το 2022, αριθμός που μεταφράζεται σε αύξηση της τάξεως του 19% σε σχέση με το 2021, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας.

Η Ινδία, που φέρεται ως η δύναμη που σύντομα θα μαρκάρει στενά την Κίνα, αύξησε ακόμη περισσότερο τις αγορές της κατά 800%, ποσοστό που μεταφράζεται σε 900.000 βαρέλια κατά μέσο όρο την ημέρα.

Οι εξαγωγές προς την Τουρκία επίσης, εξίσου σημαντικού πελάτη της Ρωσίας, συνεχίστηκαν με αλματώδεις ρυθμούς.

Για να καλύψει την αυξανόμενη αυτή ζήτηση, η Ρωσία χρειάζεται περισσότερα πλοία, αφού τα δικά της δεν είναι αρκετά.

Γκρι & μαύρα

Και εκεί παίζει… μπάλα ο «σκιώδης» στόλος.

Ο Μάθιου Ράιτ, ανώτερος αναλυτής της ερευνητικής εταιρείας Kpler, χωρίζει τα πλοίο του σε δύο κατηγορίες, στα «γκρι» και τα «μαύρα».

Τα «γκρι» είναι αυτά που πουλήθηκαν μετά τον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία, κυρίως από ιδιοκτήτες στην Ευρώπη σε εταιρείες στη Μέση Ανατολή και την Ασία που δεν ήταν προηγουμένως ενεργές στην αγορά δεξαμενόπλοιων.

Τα «μαύρα» είναι αυτά που χρόνια τώρα χρησιμοποιούνταν από το Ιράν και τη Βενεζουέλα για να αποφεύγουν τις δυτικές κυρώσεις και τώρα μεταφέρουν και ρωσικό αργό.

Οι ανησυχίες της Δύσης πολλές, τόσο για την αναποτελεσματικότητα των κυρώσεων της κατά της Ρωσίας, όσο για τα απολεσθέντα κέρδη και φυσικά για τα ερωτήματα ασφαλείας που εγείρει αυτός ο μυστικός στόλος με τη φανερή δράση κυριολεκτικά κάτω από τη μύτη των χωρών της.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πειραιάς: Εντοπίστηκε μεγάλη ποσότητα ακατέργαστης κοκαΐνης σε εμπορευματοκιβώτιο με λιπάσματα

Μεγάλη ποσότητα ναρκωτικών στο λιμάνι του Πειραιά εντόπισαν τελωνειακοί ελεγκτές της ΑΑΔΕ. Ένα εμπορευματοκιβώτιο προερχόμενο από το Εκουαδόρ με τελικό προορισμό την Κροατία, δηλωμένο με φορτίο λιπασμάτων, δεσμεύτηκε ως ύποπτο για ύπαρξη ναρκωτικών ουσιών. Κατά τη διενέργεια ελέγχου από το αυτοκινούμενο όχημα Χ-ray, υπήρξε ένδειξη για ύπαρξη σάκων με υλικά

Οι προτεραιότητες των ευρωπαϊκών λιμανιών για την επόμενη πενταετία

Ενόψει των επικείμενων ευρωεκλογών, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων (ESPO) θέτει τις προτεραιότητές του για την επόμενη πενταετία. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι, περισσότερο από ποτέ, τα λιμάνια αποτελούν συντελεστές των φιλοδοξιών της Ευρώπης και του βιώσιμου, ψηφιακού, ανταγωνιστικού, ισχυρού και

Γιώργος Γεννηματάς: Πέρασαν 30 χρόνια από τον θάνατο του

Συμπληρώνονται φέτος 30 χρόνια από το θάνατο του σπουδαίου πολιτικού Γιώργου Γεννηματά,  ο οποίος έφυγε από τη ζωή σαν σήμερα, στις 25 Απριλίου του 1994. Γεννημένος στην Αθήνα το 1939, με καταγωγή από την Σύμη, σπούδασε στην σχολή Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου όπου ανέπτυξε σημαντική φοιτητική συνδικαλιστική δράση. Παντρεύτηκε την Κάκια Βέργου, με την οποία απέκτησε δύο κόρες, τη Φώφη, η οποία διετέλεσε πρόεδρος

Συνεκπαίδευση μαχητικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας με την Ιταλική Πολεμική Αεροπορία

Συνεκπαίδευση με μαχητικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας και της Ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας πραγματοποιήθηκε από 23 έως και 24 Απριλίου. ‘Οπως ανακοινώθηκε σήμερα από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, στη συνεκπαίδευση συμμετείχαν συνολικά 8 μαχητικά αεροσκάφη F-16 Block 52+ Advanced της 335

Μετάβαση στο περιεχόμενο