Περιορισμένη θα είναι η ανάκαμψη των ναύλων στα δεξαμενόπλοια το 2022, καθώς το ισοζύγιο προσφοράς – ζήτησης δεν προμηνύει μεγάλες βελτιώσεις.
Σύμφωνα με σχετική ανάλυση της Optima Shipping Services, το 2021 η ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές αργού πετρελαίου θα υποχωρήσει σε ετήσια βάση κατά 6% σε όρους τονο-μιλίων. Το εμπόριο αργού πετρελαίου παρέμεινε φέτος κάτω από τα επίπεδα του 2019 (-12,8%).
Νέα πλοία στην αγορά
Ωστόσο, το 2022, συνεχίζουν οι αναλυτές της Optima, εκτιμάται ότι θα αυξηθούν οι παραδόσεις νεότευκτων tankers, οι οποίες ενδέχεται να παρεμποδίσουν οποιαδήποτε ανοδική πορεία στην αγορά.
Ειδικότερα, ο στόλος των δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν αργό πετρέλαιο αναμένεται να αυξηθεί κατά 6% το επόμενο έτος και αυτών που μεταφέρουν προϊόντα κατά 3%, καθώς περίπου 200 νέα βαπόρια θα εισέλθουν στην αγορά.
Οι προοπτικές
Συνολικά, η αγορά δεξαμενόπλοιων θα βελτιωθεί το 2022, με τα κέρδη να αναμένονται στο δεύτερο μισό του έτους, καθώς θα εξομαλύνονται σταδιακά οι περιορισμοί του ΟΠΕΚ+. Ωστόσο, αυτή η άνοδος ίσως περιοριστεί σε ένα βαθμό, διότι η ζήτηση θα επιστρέψει στα επίπεδα μόλις του 2019, ενώ η προσφορά θα είναι σημαντική, με την πανδημία να παραμένει ένα καθοδικό ρίσκο.
Τέλος, με το βλέμμα στο 2023 όλα δείχνουν ότι θα υπάρξει μία εμφανώς καλύτερη κατάσταση στην αγορά, με τη ζήτηση να ανεβαίνει και την προσφορά να περιορίζεται, ενώ αντίκτυπο εκτιμάται ότι θα έχουν και οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί.