Προς αναθεώρηση ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Έρχονται αυστηρότερες ποινές για παραβάτες και σημαντικές αλλαγές

 Δέκα έξι χρόνια έχει να αλλάξει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), γεγονός που επισπεύδει την αναθεώρησή του.

Σε αυτήν, εξετάζεται και η μείωση του ορίου ταχύτητας στον εσωτερικό αστικό ιστό και σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας.

«Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει ως ύψιστη προτεραιότητα τα θέματα οδικής ασφάλειας, πράγματι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει να αναθεωρηθεί συνολικά από το 2008. Μέσα στο 2024 στο πρώτο εξάμηνο στόχος μας είναι να αναθεωρήσουμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, μια πολιτική δίκαιων ποινών προς την κατεύθυνση αλλαγής κουλτούρας των οδηγών, με χαμηλότερα όρια ταχύτητας εντός του αστικού ιστού και στόχος μας επίσης είναι προφανώς η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων» επισημαίνει η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου.

Πάντως, σημαντική παράμετρος για την ολοκλήρωση της αναθεώρησης του ΚΟΚ, είναι τόσο η αστυνόμευση όσο και εκπαίδευση των οδηγών.

Στη στρατηγική για την οδική ασφάλεια βασικός στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι η μείωση των τροχαίων συμβάντων και για την αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας εξετάζεται η ένταξη ψηφιακών μέσων για την επιτήρησή του καθώς είναι πρακτικά αδύνατον να υπάρχει ένας αστυνομικός για κάθε παραβάτη οδηγό.

Στον σχεδιασμό προβλέπονται, ακόμη, λελογισμένες ποινές και πρόστιμα µε στόχο τη συμμόρφωση του οδηγού που παραβίασε τους κανόνες και όχι «ποινές» στο όχημα.

Έτσι, στην περίπτωση που η παράβαση αφορά το ίδιο το όχημα -όπως για παράδειγμα η στάθμευση σε θέση ΑμεΑ, καθώς προβλέπεται η αφαίρεση των πινακίδων του οχήματος- θα πρέπει, για να παραλάβει τις πινακίδες ο οδηγός, να παραδώσει την άδειά του.

Στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια εντάσσονται και παρεμβάσεις όπως η αναβάθμιση της ποιότητας του οδοστρώματος, με κόμβους κι έξυπνες διαβάσεις  

Αποκαρδιωτικά στοιχεια της ΕΛΣΤΑΤ για τα Τροχαία

Τη μαύρη λίστα στον ολοένα αυξανόμενο αριθμό Τροχαίων περιστατικών, επιβεβαιώνει η ΕΛΣΤΑΤ.

Ειδικότερα, τα στοιχεία της Αρχής για τον μήνα Νοέμβριο, καταδεικνύουν ότι σημειώθηκε αύξηση των περιστατικών κατά 3,5% με 945 τροχαία ατυχήματα από τα 913 τον Νοέμβριο του 2022.

Τον ίδιο μήνα 45 άνθρωποι άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο. Συνολικά τραυματίστηκαν 1.096 οδηγοί και συνεπιβάτες, εκ των οποίων βαριά τραυματίστηκαν 52.

Πηγή 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τα Bulk Carriers των Ελλήνων»: Η νέα θεματική έκθεση της Isalos.net

Η Isalos.net παρουσιάζει τη θεματική έκθεση «Τα Bulk Carriers των Ελλήνων: Ηγέτες της παγκόσμιας ανάπτυξης». Η εν λόγω έκθεση επιχειρεί να παρουσιάσει στο ευρύ κοινό σημασία του συγκεκριμένου τύπου πλοίου για το παγκόσμιο εμπόριο αλλά και την πρωταγωνιστική πορεία της

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:«Όχι στις επικείμενες αλλαγές στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου»

Με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, 14 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσαν Ερώτηση στη Βουλή για την δρομολογούμενη αντικατάσταση των τριών εβδομαδιαίων συνδέσεων της Λήμνου με το λιμάνι της Καβάλας, με δυο

Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδας : Διήμερο αγάπης για την ΦΛΟΓΑ

Η ΦΛΟΓΑ, ο Σύλλογος Γονέων Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια με την βοήθεια του γυμναστηρίου  GRE.A.T. και της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδας, για ακόμη μια φορά και με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά του καρκίνου παιδικής ηλικίας δίνουν ηχηρό

Οι Συμφωνίες που «όπλισαν» τους Τούρκους για να εισβάλλουν το 1974 στην Κύπρο υπογράφτηκαν 15 χρόνια πριν

Δυο Συμφωνίες εκμεταλλεύτηκαν οι Τούρκοι για να δικαιολογήσουν την εισβολή στην Κύπρο το 1974.   Ήταν μια μέρα σαν σήμερα, 11 Φεβρουαρίου του 1959, όταν η Ελλάδα με την Τουρκία υπέγραψαν τη Συμφωνία της Ζυρίχης (στο ξενοδοχείο Ντόλτερ) με την οποία (οκτώ ημέρες μετά θα υπέγραφαν και

Μετάβαση στο περιεχόμενο