Προσωρινά μέτρα προστασίας κυπριακών πλοίων λόγω Χούθι από το Υφυπουργείο Ναυτιλίας

Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας έκρινε σκόπιμη τη λήψη προσωρινών μέτρων για την προστασία των κυπριακών πλοίων, λόγω των επιθέσεων από το κίνημα Χούθι της Υεμένης εναντίον πλοίων που διέρχονται του στενού Μπαμπ-ελ-Μαντέμπ μεταξύ της Υεμένης και της βορειοανατολικής Αφρικής που οδηγεί στην Ερυθρά Θάλασσα, ανέφερε την Τετάρτη σε δηλώσεις της στο ΚΥΠΕ η Υφυπουργός Ναυτιλίας, Μαρίνα Χατζημανώλη.

Σύμφωνα με την Υφυπουργό, μετά τις εν λόγω επιθέσεις και την απειλή για την ασφάλεια των πλοίων, μεγάλοι ναυτιλιακοί κολοσσοί αποφάσισαν να αλλάξουν τα δρομολόγια των πλοίων τους και να αναστείλουν τις μεταφορές φορτίων στην περιοχή, με αποτέλεσμα την πρόκληση ζημιών στην παγκόσμια οικονομία και το παγκόσμιο εμπόριο.

Η κ. Χατζημανώλη ανέφερε πως πως το επιπλέον κόστος οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι τα εμπορικά πλοία χρησιμοποιούν μεγαλύτερες διαδρομές επιμηκύνοντας τον απαιτούμενο χρόνο ταξιδιών, προσθέτοντας καθυστερήσεις, αφού αναγκάζονται πλέον να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής για να αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ, δηλαδή τη συντομότερη θαλάσσια διαδρομή από την Ασία στην Ευρώπη, λόγω της απειλής από τους Χούθι. Η παράκαμψη αυτή των 6.000 μιλίων οδηγεί σε καθυστερήσεις έως και 2 εβδομάδων στον κατάπλου των σκαφών στην Μεσόγειο, επεσήμανε.

Είπε, επίσης, ότι η επιμήκυνση της περιόδου ταξιδιών των πλοίων που αλλάζουν διαδρομή έχει επιπτώσεις και στο περιβάλλον, αφού υπάρχει μεγαλύτερη κατανάλωση σε καύσιμα και μεγαλύτερος αριθμός εκπομπών, ενώ σημείωσε ότι, ως αποτέλεσμα των επιθέσεων και του αυξημένου κινδύνου που έχει δημιουργηθεί για την ασφάλεια των πλοίων, καταγράφεται σημαντική αύξηση και στο κόστος ασφάλισης των πλοίων που περνούν από τη συγκεκριμένη περιοχή.

«Λόγω των επιθέσεων κρίθηκε σκόπιμο από το Υφυπουργείο όπως ληφθούν προσωρινά μέτρα για την προστασία των κυπριακών πλοίων, δυνάμει των άρθρων 71(1)(ε) & (στ) και 71(2(α) του περί Προστασίας Κυπριακών Πλοίων από Πράξεις Πειρατείας και άλλες Παράνομες Πράξεις Νόμου του 2012 (Νόμος 77(Ι)/2012), και εκδόθηκε σχετικό Διάταγμα το οποίο τέθηκε σε ισχύ από τις 23 Δεκεμβρίου 2023, με το οποίο επεκτείνονται οι περιοχές υψηλού κινδύνου, ώστε να καλύπτονται οι περιοχές των επιθέσεων των ανταρτών», ανέφερε η κ. Χατζημανώλη.

Είπε πως εκδόθηκε σήμερα και σχετική Ενημερωτική Εγκύκλιος, προκειμένου να ενημερωθεί η ναυτιλιακή βιομηχανία για τα προσωρινά μέτρα που έχουν ληφθεί.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πάτρα: Η τοποθέτηση του Γενικού Γραμματέα του ΔΣ/ΕΑΑΛΣ Δημήτρη Σαϊτάκη

ΟΜΙΛΙΑ ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΔΣ/ΕΑΑΛΣ Γενική Συνέλευση 2025 (Πάτρα, Κυριακή 19/1/2025)   «Κυρίες, κύριοι, Σας ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία σας, εδώ σήμερα, σ’ αυτή την τη δεύτερη έξοδο μας εκτός κέντρου. Για δεύτερη φορά, όπως είπα και στο χαιρετισμό μου

Συνελήφθη στην Ιταλία ανώτερος αστυνομικός της Λιβύης

Η ιταλική αστυνομία συνέλαβε προχθές Κυριακή στο Τορίνο τον επικεφαλής της δικαστικής αστυνομίας της Λιβύης, ο οποίος διευθύνει στην Τρίπολη το κέντρο κράτησης μεταναστών Μιτίγκα, καθώς σε βάρος του εκκρεμούσε ένταλμα σύλληψης που έχει εκδοθεί από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο

Με την παράδοση των 4 περιπολικών στο Π.Ν. αναδεικνύονται οι εξαιρετικές δυνατότητες των Ναυπηγείων Σαλαμίνας

Η επίσημη τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης σημαίας των 4 παράκτιων περιπολικών τύπου «Island» («Υποκελευστής Β’ Μαντούβαλος», «Υποκελευστής Α’ Γαλάνης», «Υποκελευστής Β’ Λιάσκος» και «Αρχικελευστής (HN/AY) Γιαλοψός»), πραγματοποιήθηκε, χθες, Δευτέρα 20 Ιανουαρίου, στις εγκαταστάσεις των Ναυπηγείων Σαλαμίνας. Με ανακοίνωσή τους, τα

Στυλιανίδης από Σύρο: Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση έως 400 εκατομμύρια και 12ετείς συμβάσεις για τις άγονες γραμμές

Η διεκδίκηση και διασφάλιση της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, με σκοπό τη βελτίωση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων στις άγονες γραμμές, αλλά και η ανάγκη ενίσχυσης των τοπικών υποδομών της Σύρου, βρέθηκαν στο επίκεντρο των συζητήσεων κατά τη σημερινή συνάντηση του Υπουργού Ναυτιλίας και

Μετάβαση στο περιεχόμενο