Πρώτη ανάσα για τους ναύλους των Capesize

Της Αναστασίας Βαμβακά

Με τη ναυλαγορά των Capesize (είναι τα μεγαλύτερα πλοία ξηρού φορτίου με μ.ο. μεγέθους τους 156.000 τόνους) τους προηγούμενους μήνες να έχει πιάσει πάτο, επιτέλους φαίνονται τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης παρά τα ανησυχητικά μηνύματα από την παγκόσμια οικονομία.

Ο δείκτης Βαλτικής της ναυλαγοράς χύδην ξηρού (BDIY) φορτίου αυξήθηκε κατά 276 μονάδες σε σχέση με δύο εβδομάδες πριν, ενώ ο  συνολικός δείκτης, ο οποίος επηρεάζει τα ποσοστά για τα πλοία capesize, panamax και supramax,  ο BDRYFF,  αυξήθηκε 206 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 2,7% σε σχέση με ένα μήνα πριν σύμφωνα με την Novisea.

Ο μικρός αριθμός κενών πλοίων που πλέουν από τον Ειρηνικό προς τον Ατλαντικό αναζητώντας εργασία σε συνδυασμό με την υψηλότερη εξαγωγική δραστηριότητα σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία, παρείχαν  το απαραίτητο καύσιμο για τους εφοπλιστές των Capesize που από έτος μέχρι σήμερα έχουν βιώσει χαμηλές τιμές των βραχυπρόθεσμων ναύλων.

Συνδυάζοντάς το με μια πολύ ανθεκτική αγορά sub-Cape, όπου οι τιμές Panamax/Supramax/Handymax παραμένουν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, οι αναλυτές  εκτιμούν ότι είναι ευχάριστη έκπληξη  το πώς η ισορροπία της αγοράς ξηρού χύδην παραμένει αρκετά ελπιδοφόρα, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι οι κινεζικές εισαγωγές κύριων εμπορευμάτων ξηρού χύδην έχουν μειωθεί απότομα σε ετήσια βάση.

Μετά τον Απρίλη και την κλασική αγορά του σιδηρομεταλλεύματος από την Βραζιλία να δίνει την πρώτη ώθηση, ο Ιούνης εκτιμάται και αυτός θετικός  με τους Αυστραλούς ανθρακωρύχους να τείνουν να σπρώχνουν πολύ φορτίο στο νερό, με τους αναλυτές να εκτιμούν ότι η ισορροπία θα συνεχίσει να  γέρνει  υπέρ των υψηλότερων τιμών Capesize.

Οι ανησυχίες

Με την παγκόσμια οικονομία να έχει μπει σε αχαρτογράφητα νερά καθώς η οικονομική ανάπτυξη επιβραδύνεται και το ΔΝΤ  να μειώνει πρόσφατα την πρόβλεψή του για την αύξηση του παγκόσμιου ΑΕΠ σε μόλις 3,6%,  η Κίνα -βασικός αιμοδότης στην μεταφορά προϊόντων- έχει τώρα σχεδόν το μισό από αυτό που είχε μόλις πριν από μια δεκαετία και στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων δεκαετιών, με τον όγκο των μεταφορών να είναι πιθανό να παραμείνει υποτονικός σε ένα τέτοιο περιβάλλον.

Από τις ΗΠΑ έως την Ευρώπη η οικονομική ανάπτυξη επιβραδύνεται, οι κεντρικές τράπεζες πρόκειται να ενισχύσουν περαιτέρω τις νομισματικές πολιτικές για την καταπολέμηση του πληθωρισμού, ενώ η Κίνα διέρχεται επίσης μια δύσκολη κατάσταση όπου η ζήτηση χύδην εμπορευμάτων βρίσκεται υπό πίεση για διάφορους λόγους, από lockdown που σχετίζονται με τον Covid έως πολιτικές ενεργειακής ασφάλειας και περικοπές που σχετίζονται με το χάλυβα εκτιμούν οι ναυλομεσίτες που παρατηρούν τις εξελίξεις, με την αγορά του χύδην φορτίου πάντα να εκπλήσσει.

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μ. Βαρβιτσιώτης: Ο σεισμός στην Τουρκία δείχνει την ανάγκη οι γείτονες να δίνουν ο ένας χείρα βοηθείας στον άλλον

Τα συλλυπητήρια της Ελλάδας για την απώλεια ζωών από τον σεισμό στην Τουρκία εξέφρασε ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, προσερχόμενος στο Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων στις Βρυξέλλες, επισημαίνοντας ότι «επαναφέρει τελικά στο προσκήνιο την ανάγκη οι γείτονες ο ένας να

Υποψήφιοι του ΚΚΕ από τον χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας

Το ΚΚΕ ανακοίνωσε, σε εκδήλωση του Τμήματος της ΚΕ του Κόμματος για τις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας που πραγματοποιήθηκε χτες, τις υποψηφιότητες για τις επερχόμενες βουλευτικές εκλογές από τον συγκεκριμένο χώρο. Οι υποψήφιοι είναι: –Γιάννης Αγγέλου, συνταγματάρχης ε.α, υποψήφιος στα Δωδεκάνησα.

«Ever Acme»: Το πέρασμα του γιγαντιαίου containership από τη Διώρυγα του Σουέζ [Video]

Το παρθενικό του ταξίδι σε έναν από τους σημαντικότερους διεθνείς κόμβους θαλάσσιων μεταφορών πραγματοποίησε το γιγαντιαίο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Ever Acme», τραβώντας πάνω του όλα τα βλέμματα. Το «Ever Acme» παραδόθηκε τον περασμένο μήνα από την κινεζική ναυπηγική εταιρεία Hudong-Zhonghua

Οκτώ επενδυτικά σχήματα για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε.

Οκτώ επενδυτικά σχήματα υπέβαλαν στις 3/2/2023 στο ΤΑΙΠΕΔ φακέλους εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε., μέσω πώλησης πλειοψηφικού ποσοστού συμμετοχής τουλάχιστον 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού. Τα επενδυτικά σχήματα είναι τα εξής (με αλφαβητική σειρά):