Πρώτη ανάσα για τους ναύλους των Capesize

Της Αναστασίας Βαμβακά

Με τη ναυλαγορά των Capesize (είναι τα μεγαλύτερα πλοία ξηρού φορτίου με μ.ο. μεγέθους τους 156.000 τόνους) τους προηγούμενους μήνες να έχει πιάσει πάτο, επιτέλους φαίνονται τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης παρά τα ανησυχητικά μηνύματα από την παγκόσμια οικονομία.

Ο δείκτης Βαλτικής της ναυλαγοράς χύδην ξηρού (BDIY) φορτίου αυξήθηκε κατά 276 μονάδες σε σχέση με δύο εβδομάδες πριν, ενώ ο  συνολικός δείκτης, ο οποίος επηρεάζει τα ποσοστά για τα πλοία capesize, panamax και supramax,  ο BDRYFF,  αυξήθηκε 206 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 2,7% σε σχέση με ένα μήνα πριν σύμφωνα με την Novisea.

Ο μικρός αριθμός κενών πλοίων που πλέουν από τον Ειρηνικό προς τον Ατλαντικό αναζητώντας εργασία σε συνδυασμό με την υψηλότερη εξαγωγική δραστηριότητα σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία, παρείχαν  το απαραίτητο καύσιμο για τους εφοπλιστές των Capesize που από έτος μέχρι σήμερα έχουν βιώσει χαμηλές τιμές των βραχυπρόθεσμων ναύλων.

Συνδυάζοντάς το με μια πολύ ανθεκτική αγορά sub-Cape, όπου οι τιμές Panamax/Supramax/Handymax παραμένουν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, οι αναλυτές  εκτιμούν ότι είναι ευχάριστη έκπληξη  το πώς η ισορροπία της αγοράς ξηρού χύδην παραμένει αρκετά ελπιδοφόρα, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι οι κινεζικές εισαγωγές κύριων εμπορευμάτων ξηρού χύδην έχουν μειωθεί απότομα σε ετήσια βάση.

Μετά τον Απρίλη και την κλασική αγορά του σιδηρομεταλλεύματος από την Βραζιλία να δίνει την πρώτη ώθηση, ο Ιούνης εκτιμάται και αυτός θετικός  με τους Αυστραλούς ανθρακωρύχους να τείνουν να σπρώχνουν πολύ φορτίο στο νερό, με τους αναλυτές να εκτιμούν ότι η ισορροπία θα συνεχίσει να  γέρνει  υπέρ των υψηλότερων τιμών Capesize.

Οι ανησυχίες

Με την παγκόσμια οικονομία να έχει μπει σε αχαρτογράφητα νερά καθώς η οικονομική ανάπτυξη επιβραδύνεται και το ΔΝΤ  να μειώνει πρόσφατα την πρόβλεψή του για την αύξηση του παγκόσμιου ΑΕΠ σε μόλις 3,6%,  η Κίνα -βασικός αιμοδότης στην μεταφορά προϊόντων- έχει τώρα σχεδόν το μισό από αυτό που είχε μόλις πριν από μια δεκαετία και στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων δεκαετιών, με τον όγκο των μεταφορών να είναι πιθανό να παραμείνει υποτονικός σε ένα τέτοιο περιβάλλον.

Από τις ΗΠΑ έως την Ευρώπη η οικονομική ανάπτυξη επιβραδύνεται, οι κεντρικές τράπεζες πρόκειται να ενισχύσουν περαιτέρω τις νομισματικές πολιτικές για την καταπολέμηση του πληθωρισμού, ενώ η Κίνα διέρχεται επίσης μια δύσκολη κατάσταση όπου η ζήτηση χύδην εμπορευμάτων βρίσκεται υπό πίεση για διάφορους λόγους, από lockdown που σχετίζονται με τον Covid έως πολιτικές ενεργειακής ασφάλειας και περικοπές που σχετίζονται με το χάλυβα εκτιμούν οι ναυλομεσίτες που παρατηρούν τις εξελίξεις, με την αγορά του χύδην φορτίου πάντα να εκπλήσσει.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΤτΕ: Μείωση €1,068 δισ. στις καταθέσεις τον Φεβρουάριο

Νέα μείωση 1,068 δις. ευρώ σημείωσαν οι καταθέσεις του ιδιωτικού τομέα τον Φεβρουάριο (μείωση €5,2 δις. τον Ιανουάριο), δείγμα του ότι οι πολίτες βάζουν «χέρι» στα έτοιμα εξαιτίας της εκτεταμένης ακρίβειας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ, μείωση κατά €912 εκατ.

Ευρωπαϊκό Κονκλάβιο: «Ευρώπη 2040: Το Αύριο είναι Σήμερα»

Το Ευρωπαϊκό Κονκλάβιο είναι μια πρωτοβουλία από πρώην υπουργούς, κορυφαίους διπλωμάτες και διανοητές από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Έχει ως στόχο να αναδείξει τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση και πώς θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των Ευρωπαίων

Πανικός στην Τουρκία για το ΠΓΥ ΗΡΑΚΛΗΣ (Α472): «Δεν ύψωσε Τουρκική σημαία» στην Σμύρνη – Τι απαντά το Τουρκικό ΥΠΑΜ

Πανικός έχει ξεσπάσει στα Τουρκικά social media και μέσα ενημέρωσης σήμερα για το πλοίο του ελληνικού πολεμικού ναυτικού, ΠΓΥ ΗΡΑΚΛΗΣ (Α-472), το οποίο πυροδότησε αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τη μη ύψωση της τουρκικής σημαίας κατά την επίσκεψή του

Α’ Υπαρχηγός Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής Αντιναύαρχος Λ.Σ. ΡΕΪΖΗΣ Δρόσος

Γεννήθηκε στη Σητεία το έτος 1969. Είναι απόφοιτος του Οικονομικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Πειραιά. Εισήλθε στη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. το 1993 και αποφοίτησε το 1995 με το βαθμό του Σημαιοφόρου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Υπηρέτησε στο Λιμεναρχείο Ρεθύμνου ως Υπολιμενάρχης και στα

Μετάβαση στο περιεχόμενο