Ράλι επενδύσεων σε μεταχειρισμένα πλοία: To deal της Costamare και ο…μυστηριώδης αγοραστής

Του Γιώργου Γεωργίου

Υποχωρούν από τα επίπεδα ρεκόρ των προηγούμενων μηνών οι τιμές μεταχειρισμένων bulk carriers, σε ευθυγράμμιση με τη διόρθωση που κατέγραψε εσχάτως η ναυλαγορά, γεγονός που ενισχύει έτι περισσότερο το αγοραστικό ενδιαφέρον σε έναν “καυτό” σε deals κλάδο.

Ενδεικτικές είναι ορισμένες συμφωνίες αγοραπωλησιών που παραθέτει η ναυλομεσιτική Compass Maritime. Για παράδειγμα, το post panamax “Mayfair Spirit” (χωρητικότητας 93.257 dwt και κατασκευής 2011) πουλήθηκε πρόσφατα έναντι 18 εκατ. δολαρίων. Ωστόσο, το ίδιων προδιαγραφών “CK Augusta” (χωρητικότητας 93.251 dwt και κατασκευής 2011) “άλλαξε χέρια” τον περασμένο Σεπτέμβριο για 19,7 εκατ. δολάρια.

Το “Mayfair Spirit”, όπως έγραψε το Capital.gr, φέρεται να κατέληξε στην NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα.

Σε μία άλλη συμφωνία, η οποία φανερώνει την πτώση των αξιών, το handysize “Clipper Bettina” (χωρητικότητας 38.221 dwt και κατασκευής 2012) πουλήθηκε πριν από λίγες ημέρες στην τιμή των 19,3 εκατ. δολαρίων. Τον Οκτώβριο, το “Royal Justice” (χωρητικότητας 36.976 dwt και κατασκευής 2012) είχε παραχωρηθεί έναντι 22 εκατ. δολαρίων.

Νέες συμφωνίες

Σημειώνεται ότι το 2021 (μέχρι 5 Δεκεμβρίου) έχουν διακινηθεί στη second hand αγορά 864 bulk carriers, με τα συνολικά επενδυτικά κεφάλαια να εκτιμώνται σε περίπου 13,6 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την Allied Shipbroking.

Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές “κονταροχτυπιούνται” για την πρωτοκαθεδρία σε αγορές second hand φορτηγών πλοίων. Οι “Greeks” έχουν αποκτήσει 218 bulk carriers, δαπανώντας 3,89 δισ. δολάρια, ενώ οι Ασιάτες 220 βαπόρια, έναντι 3 δισ. δολαρίων.

Ανάμεσα στις συμφωνίες που ξεχώρισαν το τελευταίο διάστημα, φαίνεται πως συμπεριλαμβάνεται και μία που αφορά στον “συνήθη ύποπτο” Κωστή Κωνσταντακόπουλο και την Costamare.

Ειδικότερα, νυλομεσιτικές πηγές λένε στο Capital.gr ότι η εταιρεία ενέταξε ένα ακόμη bulk carrier στο στόλο της, συνεχίζοντας ακάθεκτη το ράλι επενδύσεων στο τρέχον έτος.

O λόγος για το supramax “Universal Bremen” (χωρητικότητας 56.726 dwt και κατασκευής 2010), το οποίο φέρεται να κόστισε 15,5 εκατ. δολάρια. Πρόκειται για τίμημα που συμβαδίζει με τα επίπεδα της αγοράς για ένα τέτοιο πλοίο.

Το εν λόγω πλοίο δε συγκαταλέγεται μεταξύ αυτών που ανακοίνωσε πρόσφατα η ναυτιλιακή.

Παράλληλα, εντύπωση προκάλεσε στη ναυτιλιακή αγορά και η φερόμενη συμφωνία απόκτησης δύο υπό ναυπήγηση ultramaxes, τα οποία θα παραδοθούν το 2023.

Διάφορες ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι η εταιρεία που κινήθηκε για την αγορά τους είναι ελληνικών συμφερόντων, δίχως, όμως, να κατονομάζουν τον εφοπλιστή.

Τα δύο βαπόρια φέρεται να παρήγγειλε μέσα στο καλοκαίρι η ιαπωνική Orix. Κάθε ένα από τα ultramaxes κόστισε στο νέο ιδιοκτήτη περίπου 34 εκατ. δολάρια.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κίνδυνος για την ελληνική ναυτιλία;

Του Άγη Βερούτη Τις προάλλες είχα μια συζήτηση με έναν φίλο από δεκαετίες, τον Γιάννη Κοτζιά, ο οποίος σήμερα είναι πρόεδρος του Συνδέσμου Ναυλομεσιτών Ελλάδος. Οι προβληματισμοί του δεν κρύβω ότι με ανησύχησαν, καθώς μου έδωσε τους αριθμούς που θα

Μεταπολίτευση: Η καλύτερη περίοδος της Ελλάδας από τη σύσταση του κράτους

Ο πρώην αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ευ. Βενιζέλος μίλησε για τη σημασία της μεταπολίτευσης στο πλαίσιο εκδήλωσης παρουσίασης του βιβλίου «Η καμπύλη της μεταπολίτευσης 1974-2024». Τη μεταπολίτευση, «όχι μόνο ως στιγμή της μετάβασης από την δικτατορία στη δημοκρατία, αλλά ως περίοδο

Αμπελόκηποι: Οι χειρόγραφες σημειώσεις «ξεκλειδώνουν» τις έρευνες της Αντιτρομοκρατικής – 5 κιλά εκρηκτικής ύλης εξερράγησαν

Σε πλήρη εξέλιξη είναι οι έρευνες της Αντιτρομοκρατικής για την έκρηξη αυτοσχέδιας βόμβας στο διαμέρισμα στους Αμπελόκηπους καθώς ήδη ταυτοποιήθηκε ο νεκρός. Από τα αποτυπώματά του στη διεθνή βάση δεδομένων της Europol προέκυψε ότι έχει συλληφθεί για επεισόδια και ακτιβιστικές ενέργειες στη

Αμερικανικές εκλογές 2024: Το απόλυτο ντέρμπι για Χάρις και Τραμπ – Στα όρια του στατιστικού λάθους οι διαφορές

Σε μία από τις πιο αβέβαιες εκλογικές μάχες όλων των εποχών στις ΗΠΑ φαίνεται πως οδηγούνται η Κάμαλα Χάρις και ο Ντόναλντ Τραμπ , μόλις τρία 24ωρα πριν την κρίσιμη ψηφοφορία. και οι δημοσκόποι, εξάλλου, δείχνουν να… σηκώνουν τα χέρια ψηλά, καθώς σχεδόν όλα

Μετάβαση στο περιεχόμενο