Του Γιώργου Γεωργίου
Υποχωρούν από τα επίπεδα ρεκόρ των προηγούμενων μηνών οι τιμές μεταχειρισμένων bulk carriers, σε ευθυγράμμιση με τη διόρθωση που κατέγραψε εσχάτως η ναυλαγορά, γεγονός που ενισχύει έτι περισσότερο το αγοραστικό ενδιαφέρον σε έναν “καυτό” σε deals κλάδο.
Το “Mayfair Spirit”, όπως έγραψε το Capital.gr, φέρεται να κατέληξε στην NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα.
Σε μία άλλη συμφωνία, η οποία φανερώνει την πτώση των αξιών, το handysize “Clipper Bettina” (χωρητικότητας 38.221 dwt και κατασκευής 2012) πουλήθηκε πριν από λίγες ημέρες στην τιμή των 19,3 εκατ. δολαρίων. Τον Οκτώβριο, το “Royal Justice” (χωρητικότητας 36.976 dwt και κατασκευής 2012) είχε παραχωρηθεί έναντι 22 εκατ. δολαρίων.
Νέες συμφωνίες
Σημειώνεται ότι το 2021 (μέχρι 5 Δεκεμβρίου) έχουν διακινηθεί στη second hand αγορά 864 bulk carriers, με τα συνολικά επενδυτικά κεφάλαια να εκτιμώνται σε περίπου 13,6 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την Allied Shipbroking.
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές “κονταροχτυπιούνται” για την πρωτοκαθεδρία σε αγορές second hand φορτηγών πλοίων. Οι “Greeks” έχουν αποκτήσει 218 bulk carriers, δαπανώντας 3,89 δισ. δολάρια, ενώ οι Ασιάτες 220 βαπόρια, έναντι 3 δισ. δολαρίων.
Ανάμεσα στις συμφωνίες που ξεχώρισαν το τελευταίο διάστημα, φαίνεται πως συμπεριλαμβάνεται και μία που αφορά στον “συνήθη ύποπτο” Κωστή Κωνσταντακόπουλο και την Costamare.
Ειδικότερα, νυλομεσιτικές πηγές λένε στο Capital.gr ότι η εταιρεία ενέταξε ένα ακόμη bulk carrier στο στόλο της, συνεχίζοντας ακάθεκτη το ράλι επενδύσεων στο τρέχον έτος.
O λόγος για το supramax “Universal Bremen” (χωρητικότητας 56.726 dwt και κατασκευής 2010), το οποίο φέρεται να κόστισε 15,5 εκατ. δολάρια. Πρόκειται για τίμημα που συμβαδίζει με τα επίπεδα της αγοράς για ένα τέτοιο πλοίο.
Το εν λόγω πλοίο δε συγκαταλέγεται μεταξύ αυτών που ανακοίνωσε πρόσφατα η ναυτιλιακή.
Παράλληλα, εντύπωση προκάλεσε στη ναυτιλιακή αγορά και η φερόμενη συμφωνία απόκτησης δύο υπό ναυπήγηση ultramaxes, τα οποία θα παραδοθούν το 2023.
Διάφορες ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι η εταιρεία που κινήθηκε για την αγορά τους είναι ελληνικών συμφερόντων, δίχως, όμως, να κατονομάζουν τον εφοπλιστή.
Τα δύο βαπόρια φέρεται να παρήγγειλε μέσα στο καλοκαίρι η ιαπωνική Orix. Κάθε ένα από τα ultramaxes κόστισε στο νέο ιδιοκτήτη περίπου 34 εκατ. δολάρια.