Σαν σήμερα 15 Αυγούστου το καταδρομικό Έλλη τορπιλίζεται από ιταλικό υποβρύχιο στην Τήνο

15 Αυγούστου του 1940 και οι προκλήσεις της φασιστικής Ιταλίας έχουν φθάσει στον ύψιστο βαθμό κλιμάκωσης και θράσους. Η Τήνος ετοιμαζόταν να υποδεχτεί τους χιλιάδες πιστούς στην εκκλησία της Μεγαλόχαρης, για την εορτή του Δεκαπενταύγουστου. Στο κατάστρωμα  του καταδρομικού «Έλλη», ναύτες και αξιωματικοί ντυμένοι με στολές εξόδου.  Οι δείκτες του ρολογιού δείχνουν 08.20. Το πλήρωμα του ιταλικού υποβρυχίου «Delfino» λαμβάνει το σήμα: «Βυθίσατε το Έλλη»

8.25: Μια τρομακτική έκρηξη σήκωσε το πλοίο στον αέρα, κόβοντάς το στα δύο. Άνδρες στη θάλασσα, κραυγές, πόνος, νεκροί. Απολογισμός: 9 νεκροί και 24 τραυματίες. Για καλή τύχη των τραυματισμένων ναυαγών, στην περιοχή βρίσκονταν τα αλιευτικά σκάφη «Προποντίς» και «Ελένη. Αψηφώντας τον κίνδυνο της εκρήξεως της Έλλης, ο καπετάν Μιχάλης Πετυχάκης έδωσε σήμα στα σκάφη του να προσεγγίσουν και να περισυλλέξουν 24 τραυματίες ναυαγούς προτού υπάρξουν περισσότερα θύματα.

Ακόμα δύο τορπίλες χτυπούν και εκρήγνυνται στον λιμενοβραχίονα, έχοντας προφανώς ως στόχο τα επιβατηγά που βρίσκονταν μέσα στο λιμάνι της Τήνου, τα «Έλση» και «Έσπερος». Γρήγορα διαπιστώνεται ότι τορπίλη έχει πλήξει το «Έλλη» στο μέσον του δεξιού τμήματος της, κάτω από το λεβητοστάσιο το οποίο εξερράγη. Από τύχη δεν συμβαίνει το ίδιο και στην αποθήκη πυρομαχικών, ενδεχόμενο που θα είχε ολέθριες συνέπειες για όλη τη Χώρα της Τήνου.

Ο υπουργός των Εξωτερικών της Ιταλίας, κόμης Τσιάνο στο ημερολόγιό του γράφει για ένα «αγνώστου εθνικότητας υποβρύχιο που βύθισε ένα ελληνικό πολεμικό».Την επόμενη ημέρα του επεισοδίου άγνοια εξέφρασε και ο εκπρόσωπος του Ιταλικού υπουργείου Εξωτερικών και απέδωσε το συμβάν σε πρωτοβουλία των Άγγλων που ήθελαν να προκαλέσουν αναταραχή στα Βαλκάνια… Σχεδόν δυο μήνες μετά η απαντήσεις δόθηκαν στα βουνά της Αλβανίας.

Η ταυτότητα του καταδρομικού «Έλλη»

Σύμφωνα με τη Wikipedia, το «Έλλη» ναυπηγήθηκε το 1912–1913 στις HΠA για λογαριασμό της κινεζικής κυβέρνησης με το όνομα «Fei-Hung», όμως η παραγγελία ακυρώθηκε λόγω εθνικιστικής επανάστασης που ξέσπασε στην Κίνα την περίοδο εκείνη. Αγοράστηκε από την ελληνική κυβέρνηση το 1914. Το 1917 κατασχέθηκε από τους Γάλλους μαζί με τα υπόλοιπα πλοία του ελληνικού στόλου. Έλαβε μέρος στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο υπό γαλλική σημαία και στη συνέχεια υπό ελληνική στη Μικρασιατική Εκστρατεία.

Υποβλήθηκε σε μετασκευή ευρείας κλίμακας στη Γαλλία από το 1925 έως το 1927, η οποία άλλαξε ριζικά τον ρόλο και την εμφάνιση του πλοίου. Απο ελαφρύ καταδρομικό σε ελαφρύ ναρκοθετικό καταδρομικό, με δυνατότητα ταχείας πόντισης 100 ναρκών και με αναβαθμισμένο πυροβολικό κατά πλοίων και αεροσκαφών καθώς και με υιοθέτηση 2 τορπιλοσωλήνων των 18”. Βυθίστηκε στις 15 Αυγούστου του 1940 στην Τήνο, σε περίοδο ειρήνης!

www.ethnos.gr

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εξοργιστική καταγγελία για το Λιμενικό: Αδιαφορούσαν για στέλεχος που πέθανε εν ώρα υπηρεσίας – Αντιδράσεις εντός του Σώματος

Μια καταγγελία-όνειδος για το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος έφτασε στο documentonews.gr. Εν ενεργεία Σημαιοφόρος του Λιμενικού Σώματος, με πάνω από 20 χρόνια μάχιμη υπηρεσία στα Περιπολικά Ανοιχτής Θαλάσσης (Π.Α.Θ.) έφυγε από τη ζωή ύστερα από έμφραγμα και η διοίκηση αρχικά

«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων

Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο Νέα δεδομένα καταγράφονται στην αγορά δεξαμενοπλοίων, με τις τιμές spot για τα aframaxes να καταγράφουν αύξηση – λόγω της έλλειψης διαθέσιμων πλοίων στον

Γιάννης Παππάς: Λύση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία

Άμεση λύση στο πρόβλημα της μεταφοράς σε πλοία των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων δόθηκε από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με πρωτοβουλία που ανέλαβε ο αρμόδιος υφυπουργός, Γιάννης Παππάς. Ειδικότερα, το πρόβλημα αφορούσε στις προϋποθέσεις μεταφοράς σε πλοία των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών

Ναυτιλία: Ένα “εφιαλτικό” σενάριο για το διεθνές εμπόριο

Η πρόσφατη κίνηση των ιρανικών δυνάμεων να καταλάβουν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Aries, που διέσχιζε τα στενά του Ορμούζ, την προηγούμενη εβδομάδα, σηματοδοτεί μια περαιτέρω κλιμάκωση της έντασης στην περιοχή της Μέσης Ανατολής και ως προς την εμπορική ναυτιλία. Λίγες ώρες μετά, το Ιράν

Μετάβαση στο περιεχόμενο