Σε νέα εποχή ανάπτυξης o ΟΛΗ μετά την είσοδο Grimaldi – Οι προοπτικές και οι στόχοι

Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας ο Οργανισμός αποκτά έναν ισχυρό μέτοχο και το ΤΑΙΠΕΔ, που διατηρεί το 33% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού, έναν στρατηγικό εταίρο.

Σε μια νέα εποχή δυναμικής ανάπτυξης, όπως επισημαίνεται, περνά ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ)  μετά την ολοκλήρωση της σύμβαση αγοραπωλησίας για το 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ Α.Ε.) μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της κοινοπραξίαςGrimaldi  Euromed S.p.A. – Μινωικές Γραμμές Α.Ν.Ε.

Το συνολικό τίμημα ανήλθε στα €80 εκατ με τον Όμιλο Grimaldi να βάζει “βαθιά το χέρι στην τσέπη” για την απόκτηση του λιμανιού, βασικός χρήστης του οποίου είναι εδώ και αρκετά χρόνια. Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου ( το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας), αποκτά έναν ισχυρό μέτοχο και το ΤΑΙΠΕΔ, που διατηρεί το 33% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού, έναν στρατηγικό εταίρο.

Επιπλέον, η συμφωνία μετόχων μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και του επενδυτή, διασφαλίζει τη θέση του Ταμείου ως μετόχου μειοψηφίας και ως φορέα διασφάλισης των συμφερόντων του Δημοσίου. Το ΤΑΙΠΕΔ, υπό την ιδιότητα της Αρχής Σχεδιασμού Λιμένων, θα εξακολουθήσει άλλωστε να συνδράμει τον επενδυτή και σε όλα τα στάδια της διαδικασίας έγκρισης του αναπτυξιακού προγράμματός του (masterplan).

Το πρώτο από τα τρία βασικά έργα για την ανάπτυξη της Κρήτης

Με την ολοκλήρωση της συναλλαγής ο ΟΛΗ αυξάνει τις δραστηριότητες του, ενισχύεται – όπως επισημαίνεται – ο ρόλος της Ελλάδας ως διαμετακομιστικό κέντρο, ενώ η σύμβαση συνδυάζεται και με τον εξορθολογισμό διαχείρισης των λιμανιών της Κρήτης.

Η αξιοποίησή του λιμένα Ηρακλείου από το ΤΑΙΠΕΔ εντάσσεται στο ευρύτερο αναπτυξιακό σχέδιο της Κυβέρνησης για την αναβάθμιση των υποδομών της Κρήτης, μαζί με την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) αλλά και του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης.

Πρόκειται για την τριπλέτα έργων που αναμένεται να συμβάλλουν καθοριστικά στην ανάπτυξη της Κρήτης και στην είσοδο κεφαλαίων στο νησί.

Ο βιώσιμος στόχος

Στόχος της κοινοπραξίας είναι να ενισχύσει τη βιώσιμη ανάπτυξη του Λιμένα, τόσο από οικονομικής, όσο και από περιβαλλοντικής απόψεως. Ειδικότερα, μέσω επενδύσεων σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, σχεδιάζεται να καταστεί το λιμάνι του Ηρακλείου ένα πραγματικά πράσινο λιμάνι αλλά και ένα σημείο αναφοράς για ολόκληρη τη λιμενική βιομηχανία της Μεσογείου.
“Όλα αυτά θα έχουν ως αποτέλεσμα υψηλότερη ποιότητα υπηρεσιών, περισσότερες εμπορικές ροές, περισσότερο τουρισμό, περισσότερες επιχειρήσεις και θέσεις εργασίας, περαιτέρω ανάπτυξη για την πόλη του Ηρακλείου, την Κρήτη και την Ελλάδα συνολικά”, αναφέρει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Grimaldi Euromed S.p.A., Emanuele Grimaldi.

Επένδυση – μονόδρομος για τον όμιλο Grimaldi

Όσοι γνωρίζουν την οικογένεια Grimaldi εξηγούν στο Cretalive ότι η απόκτηση του ΟΛΗ ήταν μονόδρομος και μια ευκαιρία που η διοίκησή του περίμενε καιρό να προκύψει προκειμένου να υλοποιήσει τα σχέδια για την ανάπλαση και ανάπτυξη του λιμανιού.

Επίσης με την κίνηση αυτή διαλύει οριστικά τις φήμες που ήθελαν τον Grimaldi να αποσύρεται από τις Μινωικές Γραμμές και να βγαίνει εκτός Κρήτης, εστιάζοντας μόνο στην Ιταλία. Όμως η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και η γνώση της εγχώριας αγοράς μέσα από την δραστηριοποίησή του τα τελευταία πολλά χρόνια  στην ακτοπλοΐα της Κρήτης δημιουργεί προοπτικές τις οποίες η διοίκηση του ιταλικού ομίλου δεν θα μπορούσε να αγνοήσει.

Την πρόθεση αυτή ενίσχυσε και η προσφορά που κατέθεσε για την απόκτηση του 67% του λιμανιού της Ηγουμενίτσας το οποίο και απέκτησε έναντι €84,2 εκατ.

«Δεν υπήρχε περίπτωση να μην υπερασπιστεί την θέση που έχει στο λιμάνι εδώ και δεκαετίες και αυτό φάνηκε με το ύψος του συνολικού τιμήματος. Τα €80 εκατ για το Ηράκλειο και τα €84,2 εκατ για την Ηγουμενίτσα δεν δείχνουν μόνο την πρόθεση αλλά και το εκτόπισμα του ιταλικού Ομίλου», εξηγούν στο Cretalive πηγές του κλάδου ακτοπλοΐας.

Το φιλόδοξο σχέδιο του ιταλικού ομίλου 

“Ο Όμιλος Grimaldi έχει ένα φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα για το λιμάνι. Έχουμε πλήρη επίγνωση των δυνατοτήτων του λιμανιού, καθώς είμαστε εδώ και καιρό ο κύριος πελάτης του, μέσω της θυγατρικής μας εταιρείας Minoan Lines, με έδρα το Ηράκλειο”, αναφέρει ο κ. Grimaldi.
Αρχικά αναμένεται να αξιοποιηθεί η στρατηγική θέση του Ηρακλείου στην Ανατολική Μεσόγειο, για την ανάπτυξη νέων εμπορικών ροών, για επιβάτες, εμπορεύματα και ενίσχυση της κρουαζιέρας, καθιστώντας το λιμάνι του Ηρακλείου home port.
Επίσης, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες μας, ο όμιλος Grimaldi – που εδώ και αρκετά χρόνια είναι βασικός χρήστης του ΟΛΗ – σκοπεύει να εξετάσει το ενδεχόμενο να γίνει πύλη εισόδου αυτοκινήτων και μεταφοράς νέων οχημάτων, που μέσω Ηρακλείου θα μπορούν να διατεθούν στην Ευρώπη.

Η κοινοπραξία Περιστέρη και Γρύλου

Υπενθυμίζεται ότι πρόταση για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΗ είχε καταθέσει και η κοινοπραξία ΓΕΚ Τερνα – Aviareps Ελλας – Nectar Holdings Ltd.

Ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έχοντας επενδύσει σε έργα στο Καστέλι, στον ΒΟΑΚ και στο Αμάρι,  προσέβλεπε στη διεύρυνση των επιχειρηματικών του δραστηριοτήτων στο Ηράκλειο μέσα από το έργο του ΟΛΗ και στα έργα ανάπλασης του λιμανιού.

Η απόκτηση του ΟΛΗ από την Aviareps Ελλάς, του κρητικού επιχειρηματία Ιωάννη Γρύλου, θα λειτουργούσε συμπληρωματικά στις υπάρχουσες δραστηριότητες του Ομίλου, που εκτείνονται από αεροπορικές υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης (ground handling), τουρισμού, αεροπορίας, logistics και cargo, όπως η Swissport Hellas, η Skyserv, και η Sky Express.
Επιπλέον, θα μπορούσε να… ελέγχει όλες τις πύλες εισόδου στο νησί, γεγονός που θα ισχυροποιούσε τη θέση του στην Κρήτη. Όπως μαθαίνει το Cretalive το ενδιαφέρον του κ. Γρύλου για την θάλασσα σταματά εδώ και δεν προτίθεται να συμμετάσχει σε άλλο διαγωνισμό για άλλο λιμάνι. «Στο διαγωνισμό του ΟΛΗ συμμετείχαμε γιατί ξέρουμε την αγορά της Κρήτης και θέλαμε να βοηθήσουμε», φέρεται να υπογραμμίζει ο ίδιος.

Την κοινοπραξία αυτή συμπλήρωνε η Nectar Holdings Ltd, ένας διεθνής Όμιλος εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών, με ειδικότητα στη διαχείριση φορτίου και στην παροχή λιμενικών υπηρεσιών. Στόχος της ήταν να διαχειριστεί το cargo του λιμανιού.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα: Ο Μητσοτάκης, τα κοινοτικά κονδύλια και μια εθνική επιτυχία – Άρθρο παρέμβαση

Την Τετάρτη το ΚΥΣΕΑ έλαβε μια απόφαση που μπορεί να χαρακτηριστεί εθνική επιτυχία. Έδωσε το ΟΚ να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία (Joint Venture) με την συμμετοχή της Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)  και της  του τσεχικού Czechoslovak Group (CSG). Η νέα αυτή εταιρεία θα παράγει οβίδες όλων των

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές «σαρώνουν» τις παραγγελίες νέων τάνκερ το 2024

Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τον πρώτους μήνες του 2024 οι παραγγελίες τάνκερ διεθνώς, με τους Έλληνες εφοπλιστές να πρωταγωνιστούν. Σύμφωνα με την Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Veson Nautical, μέχρι στιγμής φέτος, έχουν προστεθεί 104 τάνκερ στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, έναντι 79 την ίδια περίοδο πέρυσι, αύξηση

C-130J vs C-390 Millenium: Μάχη «γιγάντων» για το επόμενο μεταφορικό της Πολεμικής Αεροπορίας

*Του Κώστα Σαρικά Μπορεί το Αεροπορικό Επιτελείο, με δεδομένη και την οικονομική στενότητα, να έχει αποφασίσει ότι τα επόμενα χρόνια οι ανάγκες σε μεταφορικά αεροσκάφη θα καλύπτονται από το στόλο των C-130 αλλά και τα μικρότερα αλλά εξαιρετικά αξιόπιστα και πολύ πιο

Σταύρωση και δημοκρατία

Τι είναι η δημοκρατία; Επικοινωνία και συναίνεση; Ή αγωνιστικός πλουραλισμός και θεσμοποιημένη αντιπαλότητα; Η δεύτερη θεώρηση τονίζει ότι το άνθος της δημοκρατίας θάλλει στο μεταφυσικό κενό, στην άρνηση να βρούμε τελεσίδικο νόημα στον κόσμο και στον δημιουργό του, κατά τρόπο

Μετάβαση στο περιεχόμενο