Σε θετικό έδαφος οι οικονομικές επιδόσεις της ΟΛΠ Α.Ε.

Σημαντική επίδοση παρουσίασαν οι δείκτες κερδοφορίας της ΟΛΠ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι του πρώτου τριμήνου 2024, ενώ θετικές επιδόσεις κατέγραψαν και οι λειτουργικοί τομείς της εταιρείας, παρά την πλήρη αποπληρωμή των (τραπεζικών) δανειακών υποχρεώσεων ύψους 26,5 εκατ. ευρώ.

Τα έσοδα για το α΄τρίμηνο του έτους που έληξε στις 31/03/2025 διαμορφώθηκαν στα 51,5 εκατ. ευρώ έναντι 45 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2024, σημειώνοντας αύξηση κατά 14,6%. Σημαντική αύξηση παρουσίασαν επίσης τα κέρδη μετά από φόρους που διαμορφώθηκαν στα 17 εκατ. ευρώ το α΄τρίμηνο του 2025 έναντι 13,8 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2024, καταγράφοντας άνοδο της τάξης του 23%. Ακόμη τα Κέρδη προ Τόκων, Φόρων, Αποσβέσεων και Απομειώσεων (EBITDA) το α΄τρίμηνο του 2025 ανήλθαν σε 25,9 εκατ. ευρώ, επίπεδα που συνιστούν αύξηση κατά 14,2% έναντι των 22,7 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2024.

Ιδιαίτερα ισχυρές ήταν οι επιδόσεις του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, όπου καταγράφεται αύξηση κατά 53% στη συνολική εξυπηρέτηση φορτίων. Η ανοδική αυτή τάση, υποστηρίζεται τόσο από την πορεία του εγχώριου φορτίου, το οποίο είναι αυξημένο κατά 16,2% σε σχέση με το αντίστοιχο πρώτο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς (από 54.791 σε 63.689 TEUs) ενισχυόμενη από την αναπτυξιακή πορεία της ελληνικής οικονομίας, όσο και από την εντυπωσιακή αύξηση στα φορτία μεταφόρτωσης σε σχέση με το αντίστοιχο πρώτο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς (+80,6% | από 73.235 σε 132.248 TEUs).

Ο τομέας της Κρουαζιέρας συνεχίζει επίσης την ανοδική του τάση που οφείλεται τόσο από την αύξηση του αριθμού των επιβατών homeport κρουαζιέρας κατά 22,0% σε σχέση με το αντίστοιχο πρώτο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς (από 32.102 σε 39.165 επιβάτες), όσο και από τον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας που χρησιμοποίησαν το λιμάνι του Πειραιά ως ενδιάμεσο σταθμό +26,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (από 22.887σε 29.035 επιβάτες).

Αύξηση κατέγραψε και ο τομέας της Ακτοπλοΐας ακολουθώντας τη θετική τάση της ελληνικής αγοράς και του ελληνικού τουρισμού. Συνολικά το πρώτο τρίμηνο του 2025 διακινήθηκαν από το λιμάνι του Πειραιά 2.659.832 εκατ επιβάτες έναντι 2.632.794 το ίδιο διάστημα του 2024.

Ο Τερματικός Σταθμός Αυτοκινήτων κατέγραψε οριακή αύξηση των συνολικών φορτίων κατά 1,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (από 68.426 σε 69.420 οχήματα), λόγω κυρίως της αύξησης των οχημάτων μεταφόρτωσης κατά 12,9% (από 28.210 σε 31.836 οχήματα).

Σχετικά με την διακίνηση των εγχώριων φορτίων, τονίζεται ότι παρά την συνολική πτωτική εικόνα τους, η διακίνηση των φορτίων αυτών κατέγραψε σημαντικά θετική κίνηση τον Μάρτιο του 2025 σε σχέση με τον Μάρτιο του 2024 κατά 41,6% (από 11.758 σε 16.645 οχήματα). Ωστόσο, παρά την αύξηση των συνολικών επιπέδων διακίνησης οχημάτων κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους 2025 σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο, τα συνολικά έσοδα του τομέα παρουσιάζουν μείωση κατά 1,9 εκατ. ευρώ για το ίδιο διάστημα, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην επίλυση των περισσότερων προβλημάτων που είχαν παρουσιαστεί στην εφοδιαστική αλυσίδα του κλάδου, τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο κατά την προηγούμενη χρήση, και έχει ως αποτέλεσμα την «κανονικοποίηση» του χρόνου παραμονής των αυτοκινήτων στις προβλήτες του λιμανιού που προσέφερε σημαντικά αυξημένα τέλη υπηρεσιών αποθήκευσης κατά την προηγούμενη χρήση (1Q25: 1,5 εκατ. ευρω, 1Q24: 3,4 εκατ. ευρώ).

Το έσοδο Παραχώρησης που εισπράχθηκε από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε. για τη λειτουργία των Προβλητών ΙΙ & ΙΙΙ αυξήθηκε κατά περίπου 4,4 εκατ. ευρώ (+24,8%) κατά το α΄τρίμηνο του έτους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, λόγω της αύξησης του διακινούμενου φορτίου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΕΑΛΣ:Ο Νόμος Δένδια υποβαθμίζει υγειονομικά τα στελέχη Λ.Σ. -ΕΛ.ΑΚΤ. και τα φέρνει σε δεύτερη μοίρα – Απαιτούμε Ισότιμη Μεταχείριση

Την έκπληξη και τον βαθύ προβληματισμό των στελεχών του Λιμενικού Σώματος έχει προκαλέσει η διάταξη του άρθρου 34 (παρ. 5) του πρόσφατα ψηφισθέντος νόμου 5195/2025, με την οποία ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νίκος Δένδιας καθιερώνει σειρά προτεραιότητας στην υγειονομική εξυπηρέτηση υπέρ των

ΕΕΝ | Εθνικό Πλοίο & Επανεκκίνηση της Ναυπηγικής Βιομηχανίας

Συμμαχίες με ναυπηγική πυξίδα: Προς την υλοποίηση ενός «Εθνικού Πλοίου» Με όραμα τη δημιουργία ενός σύγχρονου ελληνικού πλοίου, ικανού να καλύψει τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού και να λειτουργήσει ως εξαγώγιμο τεχνολογικό προϊόν, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων κ.

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:«Ανεπαρκής η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Φολεγάνδρου εν μέσω τουριστικής περιόδου»

Κοινοβουλευτική Αναφορά προς τον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής κατέθεσε ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Βουλευτής Μαγνησίας Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, έπειτα από σχετικό υπόμνημα του Συλλόγου Εμπορικών και Τουριστικών Επιχειρήσεων Φολεγάνδρου, αναδεικνύοντας το σοβαρό

Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ.: Αυτή είναι η πραγματική πρόθεση ενίσχυσης κρίσιμων Λιμενικών Αρχών

Η Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. επανειλημμένως έχει αναδείξει το ζήτημα της υποστελέχωσης κρίσιμων Λιμενικών Αρχών και έχει προτείνει λύσεις στην κατεύθυνση αυτή. Ειδικότερα, στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας εμφανίζονται τα μεγαλύτερα προβλήματα υποστελέχωσης. Ομοίως στο δεύτερο

Μετάβαση στο περιεχόμενο