Σκηνές πολέμου στο Αιγαίο – Σε πλήρη ετοιμότητα από αέρος και θαλάσσης οι Ένοπλες Δυνάμεις

Όλα αυτά τη στιγμή που ο θύτης παριστάνει το θύμα, με τον Μόνιμο Αντιπρόσωπο της Τουρκίας στον ΟΗΕ να επιχειρεί να κάνει το άσπρο-μαύρο.

Μία κακή «μόδα» φαίνεται πως έχουν γίνει οι παραβιάσεις του εναέριου χώρου άνωθεν της Ν. Παναγιάς από τα τουρκικά F-16. Τη Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου και ώρα 15:33, ζεύγος τουρκικών F-16 πραγματοποίησε νέα υπερπτήση πάνω από το νησί, στα 27.000 πόδια. Όλα αυτά την ώρα που ο τουρκικός λαός πραγματικά πεινάει, χωρίς καμία δόση υπερβολής. Όμως η Άγκυρα και ο… Σουλτάνος Ερντογάν «τον χαβά τους».

Σουρεαλισμός σε διπλωματικό επίπεδο
Η Τουρκία με επιστολή που απευθύνει στον ΟΗΕ κατηγορεί την Ελλάδα για τη στρατικοποίηση νησιών του Αιγαίου, για μαξιμαλιστικές απαιτήσεις, για τη συμφωνία της με την Αίγυπτο και επιμένει ότι το πρόβλημα δεν είναι ένα αλλά πολλά.

Η τουρκική ατζέντα

Στην επιστολή της με ημερομηνία 19 Νοεμβρίου, η Αγκυρα περιγράφει όλη την τουρκική ατζέντα, η οποία κάθε άλλο παρά μικρή είναι, χωρίς να παραλείπει τις αναφορές της στην Κύπρο.

Οπως μεταδίδει το militaire, η επιστολή φέρει την υπογραφή του μόνιμου αντιπροσώπου της Τουρκίας στον ΟΗΕ.

Ακολουθεί το περιεχόμενό της:

«Σας γράφω σχετικά με τις αναφορές του Κυριάκου Μητσοτάκη, πρωθυπουργού της Ελλάδας, στη χώρα μου, στη δήλωσή του κατά την 76η σύνοδο της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών.

Είναι λυπηρό το γεγονός ότι ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας παρουσίασε για άλλη μια φορά στρεβλή εικόνα για τις τρέχουσες εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο, καθώς και για το Κυπριακό, προκειμένου να διατυπώσει αβάσιμες κατηγορίες κατά της Τουρκίας.

Τα απορρίπτουμε κατηγορηματικά στο σύνολό τους. Αυτή η κακή στάση της Ελλάδας δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να συμβάλει σε ένα περιβάλλον που ευνοεί τη συνεργασία και την καλή γειτονία.

«Εντονες ασυνέπειες»

Η ρητορική που χρησιμοποίησε η Ελλάδα στη Γενική Συνέλευση και οι ενέργειές της στο πεδίο δείχνουν έντονες ασυνέπειες. Ενώ η Ελλάδα αυτοπροβάλλεται ως “πρωταθλήτρια” του διεθνούς δικαίου, επιμένει στην παραβίαση των διεθνών συνθηκών που είναι ζωτικής σημασίας για την ειρήνη και τη σταθερότητα στην Ανατολική Μεσόγειο, δηλαδή τις διατάξεις αποστρατικοποίησης των ειρηνευτικών συνθηκών της Λωζάνης του 1923 και του 1947 των Παρισίων.

Επισημάνθηκε στις επιστολές μου της 30ής Σεπτεμβρίου 2021 (A/76/379-S/2021/841) και της 13ης Ιουλίου 2021 (A/75/961-S/2021/651).
Η Τουρκία επαναλαμβάνει την έκκλησή της προς την Ελλάδα να τηρήσει τις διατάξεις αυτών των συνθηκών και να επαναφέρει το αποστρατικοποιημένο καθεστώς των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου.
Επιπλέον, η Ελλάδα δυστυχώς συνεχίζει να αγνοεί μία από τις βασικές αρχές που στηρίζουν το διεθνές νομικό πλαίσιο σχετικά με την οριοθέτηση των περιοχών θαλάσσιας δικαιοδοσίας, δηλαδή την αρχή της δίκαιης οριοθέτησης.

«Μαξιμαλιστικές διεκδικήσεις»

  • Η Ελλάδα επιδιώκει μαξιμαλιστικές διεκδικήσεις για τα όρια στην περιοχή, ενώ αγνοεί τα κυριαρχικά δικαιώματα και τα νόμιμα συμφέροντα της Τουρκίας.
  • Το πιο εμφανές παράδειγμα αυτής της πολιτικής φάνηκε τον Αύγουστο του 2020, όταν η Ελλάδα υπέγραψε βιαστικά τη λεγόμενη συμφωνία οριοθέτησης με την Αίγυπτο, παραμονές της επανέναρξης των διμερών συνομιλιών με την Τουρκία.
  • Θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι η εν λόγω συμφωνία παραβιάζει τα εγγενή δικαιώματα της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο και, ως εκ τούτου, αντιβαίνει σαφώς στο πνεύμα των σχέσεων καλής γειτονίας.
  • Εάν η Ελλάδα είναι ειλικρινής στο κάλεσμά της για ειρηνική επίλυση των διαφορών μεταξύ των δύο πλευρών, τότε πρέπει πρώτα να εγκαταλείψει τέτοιες μαξιμαλιστικές απαιτήσεις. Πρέπει επίσης να σταματήσει να υπεραπλουστεύει τα εκκρεμή ζητήματα μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας.

Αντίστροφη μέτρηση για την πλήρη κυριαρχία στους ουρανούς

Εν αναμονή της παραλαβής και του έκτου Γαλλικού μαχητικού Rafale βρίσκεται η Πολεμική Αεροπορία προκειμένου να αρχίσει να μετρά αντίστροφα ο χρόνος μέχρι να προσγειωθεί το πρώτο Σμήνος των Δελταπτέρυγων στην 114 Πτέρυγα Μάχης έως τα τέλη Ιανουαρίου. Με δεδομένη τη συνεχή τουρκική προκλητικότητα, οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας θωρακίζονται συνεχώς.

Στην Τανάγρα όμως εκτός από τις πυρετώδεις προετοιμασίες για την υποδοχή των πρώτων… ριπών οι τεχνικοί της Βάσης πραγματοποιούν έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να ανεβάσουν τις διαθεσιμότητες των 24 Mirage 2000-5, των Dash 5 όπως αποκαλούνται τα μαχητικά της 331 Πολεμικής Μοίρας ΘΗΣΕΑΣ. Με χρονικό ορόσημο την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2022 όταν σύμφωνα με τον σχεδιασμό η ένταση των εργασιών θα χτυπήσει κόκκινο αφού στην Τανάγρα θα έχουν φτάσει και τα τελευταία απαραίτητα ανταλλακτικά ώστε πλέον σχεδόν το σύνολο των αεροσκαφών να μπορεί να περάσει σε πτήσιμη κατάσταση.

Τότε που ήδη θα αρχίσουν να φτάνουν από τη Γαλλία και την Dassault στη ‘’φωλιά’’ των ‘’Δελταπτέρυγων’’ τα πρώτα Rafale της επόμενης παρτίδας παράδοσης. Και ενώ ήδη τα πρώτα έξι θα έχουν ‘’γράψει’’ τις πρώτες εκατοντάδες ώρες εκπαιδευτικών πτήσεων πάνω από το Αιγαίο. Αεροσκάφη τα οποία από την πρώτη στιγμή που θα τροχοδρομήσουν στον διάδρομο της 114 Πτέρυγας Μάχης θα έχουν διαθέσιμο τον οπλισμό τους. Με τη ‘’φαρέτρα’’ να διαθέτει πλην των υπολοίπων όπλων και σημαντικό αριθμό των ‘’φονικών’’ Meteor. Των πυραύλων ‘’one shot one kill’’, του νέου εφιάλτη δηλαδή της Τουρκικής αεροπορίας. Και η αεροπορική υπεροχή της HAF δεν σταματά εδώ. Αφού σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα αρχίσει να παραλαμβάνει και τις πρώτες ‘’οχιές’’ τα αναβαθμισμένα F-16 σε διαμόρφωση ‘’Viper’’ τα οποία θα αρχίσουν να παραδίδονται από της ΕΑΒ σε πέντε Πολεμικές Μοίρες.

Την ίδια ώρα έως τότε αλλά και μέσα στα επόμενα χρόνια η Τουρκική πολεμική αεροπορία όχι απλά δεν έχει να περιμένει κάτι με τα μέχρι τώρα δεδομένα αλλά αντίθετα αντιμετωπίζει πλέον τον κίνδυνο να βρεθεί με καθηλωμένο στο έδαφος μεγάλο αριθμό μαχητικών F-16 όπως ήδη αρχίζει να διαφαίνεται. Συμπέρασμα που προκύπτει όχι μόνο από φήμες και διαρροές αλλά από την καθημερινή εικόνα της Τουρκικής αεροπορίας στο Αιγαίο αλλά και σε συμμαχικές ασκήσεις και συνεκπαιδεύσεις. Με τον ίδιο τον Τούρκο υπουργό άμυνας Χουλουσί Ακάρ να κρούει πλέον δημόσια τον κώδωνα του κινδύνου καθήλωσης αεροσκαφών.

Παρά το γεγονός ότι οι γείτονες κρατούν με κάθε τρόπο μακριά από τη δημοσιότητα την κατάσταση στην αεροπορία τους πλέον δεν μπορούν να αποκρύψουν ότι οι κλειστές στρόφιγγες ανταλλακτικών και υποστήριξης από τους Αμερικανούς, το άτυπο εμπάργκο έπειτα από την απόκτηση των Ρωσικών S-400 έχει τις πρώτες σοβαρές συνέπειες στις διαθεσιμότητες του αεροπορικού τους στόλου. Εικόνα που επιβεβαιώνουν και τα Ελληνικά «γεράκια» αφού ο αριθμός των μαχητικών που απογειώνει καθημερινά η Τουρκία από τις μεγάλες τις αεροπορικές βάσεις δείχνει να έχει φθίνουσα πορεία.

Αόρατοι μα σκληροτράχηλοι και στη θάλασσα

Από τη Γαλλία, το λιμάνι της Τουλόν και τη Δυτική Μεσόγειο στην μεγάλη πολυεθνική ναυτική άσκηση «Pollaris-21» η φρεγάτα «ΑΔΡΙΑΣ» μέσα σε λίγα 24ωρα βρέθηκε να αγκυροβολεί στον Πειραιά απέναντι από τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων δίπλα στην τριήρη «ΟΛΥΜΠΙΑΣ» για τον εορτασμό του προστάτη του Πολεμικού Ναυτικού Αγίου Νικολάου. Την ώρα που ακόμη τρεις φρεγάτες του Στόλου βρίσκονται σε αποστολές σε Αιγαίο και Μεσόγειο ενώ σταθερή είναι η παρουσία των πλοίων επιτήρησης στα ακριτικά νησιά και στα θαλάσσια σύνορα της χώρας.

Το Πολεμικό Ναυτικό ακόμα και σε περίοδο που οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες στη θάλασσα μειώνονται λόγω των επερχόμενων εορτών δεν έχει την πολυτέλεια να δέσει τα πλοία στους Ναυστάθμους και να ξεκουράσει το προσωπικό του. Μόνο να δώσει «ανάσες» προλαβαίνει με το ενδεχόμενο του απρόοπτου να υπάρχει πάντα αφού ο απρόοπτος και προκλητικός γείτονας είναι δεδομένος ενώ η παλαιότητα των Μονάδων επιβάλλει τη συνεχή συντήρησή τους.

Το 2021 χωρίς αμφιβολία «σημαδεύτηκε» από την μεγάλη απόφαση για ενίσχυση του Στόλου με καινούργια πλοία. Και με το πρώτο βήμα να γίνεται με την συμφωνία για την απόκτηση των τριών συν μιας Γαλλικών φρεγατών Belharra. Αλλά και από την πρόθεση να «κλειδώσει» το συντομότερο η αγορά καινούργιων κορβετών με τις διαπραγματεύσεις να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.

Εντός του Δεκεμβρίου όπως όλα δείχνουν ολοκληρώνεται το draft της σύμβασης για τις τρεις Γαλλικές Belharra. Tην ώρα μάλιστα που οι Έλληνες επιτελείς θα έχουν την δυνατότητα στα ναυπηγεία της Τουλόν στη Νότια Γαλλία να δουν την πρώτη FDI η οποία ναυπηγείται ήδη για λογαριασμό του Nationale Μarine να μπαίνει στη τελική ευθεία με το σκάφος του πλοίου να έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Θα είναι η πρώτη εικόνα από το πλοίο το οποίο θα αποτελέσει την κύρια Μονάδα μάχης του Πολεμικού Ναυτικού για τις επόμενες δεκαετίες.

Το πλοίο-μακέτα όπως παρουσιαζόταν έως τώρα παίρνει «σάρκα και οστά» και θα βρίσκεται στη διάθεση του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού για να το μελετήσει εν αναμονή της πρώτης Belharra του Στόλου. Ουσιαστικά η εκπαίδευση των Στελεχών του ΠΝ τα οποία θα αποτελέσουν το πρώτο πλήρωμα της Ελληνικής ψηφιακής FDI αρχίζει πριν καν η Γαλλική Belharra γίνει επιχειρησιακή για λογαριασμό του Marine Nationale.

Σταδιακά και όσο η πρώτη Belharra θα δοκιμάζεται από την Naval Group και το Γαλλικό Ναυτικό «πυρήνες» στελεχών του ΠΝ θα ταξιδεύουν στη Γαλλία για να ξεκινήσουν το «φροντιστήριο» πάνω στο καινούργιο απόκτημα του Στόλου. Ώστε να βρίσκονται σε προχωρημένο επίπεδο όταν η Ελληνική φρεγάτα παραληφθεί από τον Στόλο τους πρώτους μήνες του 2025.

Την ίδια ώρα στην Αθήνα οι Επιτελείς του ΠΝ και τα Στελέχη της ΓΔΑΕΕ βρίσκονται στην τελική ευθεία για να συμφωνήσουν με τους Γάλλους της NavalGroup στο τελικό κείμενο της σύμβασης για την απόκτηση των τριών Belharra. Την ώρα που η διαπραγμάτευση για τις κορβέτες έχει πάρει «φωτιά». Με το Πολεμικό Ναυτικό ταυτόχρονα να μελετά λύσεις για τον εκσυγχρονισμό των MEKO αλλά και να περιμένει την απάντηση των Ολλανδών για τις φρεγάτες M και τα ναρκοθηρευτικά Alkmaar.

Σκηνές πολέμου στο Αιγαίο – Σε πλήρη ετοιμότητα από αέρος και θαλάσσης οι Ένοπλες Δυνάμεις

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Γυάρος χαρακτηρίστηκε «θαλάσσια προστατευόμενη περιοχή» – Απαγορεύτηκε το ψάρεμα

Η Γυάρος είναι το πρώτο νησί των Κυκλάδων όπου, σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, χαρακτηρίστηκε ως «θαλάσσια προστατευόμενη περιοχή», με το ψάρεμα να περιορίζεται. Παράλληλα, η προστασία της περιοχής ελέγχεται με ραντάρ και πλεούμενα που περιπολούν από τη Σύρο, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν δύο πολύ μεγαλύτερες προστατευόμενες περιοχές με αποτέλεσμα τη δημιουργία

Αυτό θα είναι το νέο δρομολόγιο του Olympic Champion Jet – Πότε ξεκινάει

Στις 10 Μαΐου αναμένεται να ξεκινήσει δρομολόγια το Olympic Champion Jet (π. Santorini Palace), το οποίο έχει ναυλωθεί από την Sea Jets. Έγινε γνωστό και επίσημα το δρομολόγιο το οποίο πρόκειται να εκτελεί κατά την τρέχουσα θερινή περίοδο, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες του cyclades24, ότι

Νέος Διοικητής στην 4η ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ ο Αρχιπλοίαρχος Γεώργιος Χατζηγεωργίου

Ο Αρχιπλοίαρχος Λ.Σ. Γεώργιος Χατζηγεωργίου αναλαμβάνει τη Διοίκηση της 4ης ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, στη θέση της Νίκης Δανδουλάκη που αποστρατεύτηκε τον περασμένο Μάρτιο με το βαθμό της Υποναυάρχου Λ.Σ.. Ο νέος Διοικητής των Λιμενικών Υπηρεσιών της Κεντρικής Ελλάδας για Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα και Εύβοια, υπηρετούσε μέχρι πρότινος ως Διοικητής

O Δημήτρης Μάγειρας Κεντρικός Λιμενάρχης Μυτιλήνης

Ο Αντιπλοίαρχος, Δημήτρης Μάγειρας είναι ο νέος Κεντρικός Λιμενάρχης Μυτιλήνης στη θέση του Αντιπλοίαρχου,  Σωτήρη Χονδρόπουλου σύμφωνα με απόφαση του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος.  Ο κ. Μάγειρας που εκτελούσε χρέη Υπολιμενάρχη προέρχεται από τον πυρήνα του Λιμεναρχείου από την Ασφάλεια όπου διατέλεσε επί σειρά ετών

Μετάβαση στο περιεχόμενο