Στα πρόθυρα πτώχευσης η γερμανική Uniper

Η ενεργειακή εταιρεία διασφάλισε τελευταία στιγμή χρηματοδότηση ύψους 10 δισ. ευρώ.

Ενώ οι δυσθεώρητες τιμές της ενέργειας εξακολουθούν να πλήττουν ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και νοικοκυριά, οδηγώντας ακόμη και πανίσχυρες γερμανικές επιχειρήσεις στα πρόθυρα της πτώχευσης, όλο και περισσότερα πλοία μεταφοράς αμερικανικού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG ) επιλέγουν να κατευθυνθούν στην ευρωπαϊκή αγορά προσβλέποντας σε υψηλά κέρδη. Το αποτέλεσμα είναι να εντείνεται η ανεπάρκεια ενέργειας στις ασιατικές οικονομίες που αναζητούν αγωνιωδώς εναλλακτικές.

Την κλίμακα της ενεργειακής κρίσης που έχει πλήξει την Ευρώπη προσωποποιεί η περίπτωση της γερμανικής εταιρείας κοινής ωφελείας Uniper, που αναγκάστηκε να προσφύγει στην αρωγή του γερμανικού κράτους καθώς βρέθηκε στα πρόθυρα της πτώχευσης. Διασφάλισε, πάντως, χρηματοδότηση συνολικού ύψους 10 δισ. ευρώ, τα 2 εκ των οποίων θα προέλθουν από την κρατική γερμανική τράπεζα KfW και τα 8 δισ. ευρώ από τον μεγαλύτερο μέτοχο της εταιρείας, τη φινλανδική ενεργειακή Fortum. H Uniper βρέθηκε στα πρόθυρα πτώχευσης τον περασμένο μήνα, όταν οι τιμές του φυσικού αερίου και της ηλεκτρικής ενέργειας εκτοξεύθηκαν κατά σχεδόν 100% υπερβαίνοντας τα 180 ευρώ η μεγαβατώρα. Την ίδια στιγμή στη Βρετανία οι τράπεζες NatWest και Barclays συνομιλούν με τις ρυθμιστικές αρχές σχετικά με τη χορήγηση δανείων στους παρόχους ενέργειας της χώρας. Στόχος των δανείων αυτών θα είναι να βοηθήσουν τους παρόχους να αντιμετωπίσουν το κόστος που συνεπάγεται η κάλυψη των αναγκών των πελατών όσων ενεργειακών πτώχευσαν, ώστε να περιοριστεί έτσι και η αύξηση των λογαριασμών της ενέργειας για τα νοικοκυριά της χώρας. Τους τελευταίους πέντε μήνες στη Βρετανία έχουν ήδη πτωχεύσει 26 ενεργειακές εταιρείες εξαιτίας πάντα της εκτόξευσης των τιμών της ενέργειας.

Στο μεταξύ, δεκατρία πλοία μεταφοράς LNG κυρίως από τις ΗΠΑ και δευτερευόντως από τη Δυτική Αφρική κατευθύνονται προς την Ευρώπη αντί για την Ασία. Οπως τονίζει το Bloomberg που αναφέρει την πληροφορία, πρόκειται για σημαντική αύξηση σε σχέση με τα οκτώ πλοία που έκαναν το ίδιο την περασμένη εβδομάδα. Το αποτέλεσμα είναι να επεκτείνεται στις ενεργοβόρες οικονομίες της Ασίας το «κυνήγι» του φυσικού αερίου, με την πίεση να είναι ιδιαίτερα μεγάλη από την Ινδία και την Ινδονησία. Αντιστρέφεται έτσι η κατάσταση που είχε καταγραφεί προ ολίγων μηνών, όταν άρχισε να κλιμακώνεται η ενεργειακή κρίση της Ευρώπης και οι περισσότεροι προμηθευτές LNG προτιμούσαν να στραφούν στις ασιατικές οικονομίες που προσέφεραν υψηλότερες τιμές, αφήνοντας την Ευρώπη να αγωνιά για τον όγκο των ροών ρωσικού φυσικού αερίου από τους αγωγούς που την προμηθεύουν.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εξοργιστική καταγγελία για το Λιμενικό: Αδιαφορούσαν για στέλεχος που πέθανε εν ώρα υπηρεσίας – Αντιδράσεις εντός του Σώματος

Μια καταγγελία-όνειδος για το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος έφτασε στο documentonews.gr. Εν ενεργεία Σημαιοφόρος του Λιμενικού Σώματος, με πάνω από 20 χρόνια μάχιμη υπηρεσία στα Περιπολικά Ανοιχτής Θαλάσσης (Π.Α.Θ.) έφυγε από τη ζωή ύστερα από έμφραγμα και η διοίκηση αρχικά

«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων

Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο Νέα δεδομένα καταγράφονται στην αγορά δεξαμενοπλοίων, με τις τιμές spot για τα aframaxes να καταγράφουν αύξηση – λόγω της έλλειψης διαθέσιμων πλοίων στον

Γιάννης Παππάς: Λύση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία

Άμεση λύση στο πρόβλημα της μεταφοράς σε πλοία των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων δόθηκε από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με πρωτοβουλία που ανέλαβε ο αρμόδιος υφυπουργός, Γιάννης Παππάς. Ειδικότερα, το πρόβλημα αφορούσε στις προϋποθέσεις μεταφοράς σε πλοία των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών

Ναυτιλία: Ένα “εφιαλτικό” σενάριο για το διεθνές εμπόριο

Η πρόσφατη κίνηση των ιρανικών δυνάμεων να καταλάβουν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Aries, που διέσχιζε τα στενά του Ορμούζ, την προηγούμενη εβδομάδα, σηματοδοτεί μια περαιτέρω κλιμάκωση της έντασης στην περιοχή της Μέσης Ανατολής και ως προς την εμπορική ναυτιλία. Λίγες ώρες μετά, το Ιράν

Μετάβαση στο περιεχόμενο